انتشار مستندات از علت مرگ‌های کرونایی در پایان موج ششم

کمال حیدری اظهار داشت: دغدغه دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، تأمین واکسن کرونا بوده تا ایمنی بدن افزایش و شدت و مرگ و میر بیماران کووید ۱۹، کاهش یابد.

وی افزود: پس از پایان موج ششم در قالب گزارش‌های مستند و علمی به مردم اعلام می‌کنیم که تأثیر واکسیناسیون در کاهش بستری و فوت، چه میزان بوده است. در موج قبلی اکثر بیمارستان‌ها با افزایش بار مراجعات روبرو بودند اما در موج ششم شاهد کاهش بستری با وجود مراجعات فراوان در بخش سرپایی هستیم.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: مطالعات بر روی بستری‌ها و فوتی هایی که دوز اول، دوم و سوم واکسن کرونا را تزریق کرده بودند و یا اصلاً تزریق نکرده بودند، انجام شده است. افرادی که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده بودند، حدود ۱۰ برابر کمتر بستری و فوت شده‌اند که درصد قابل توجهی است.

حیدری ادامه داد: در جلسه‌ای که اخیراً در وزارت بهداشت برگزار شد، بر ضرورت ارائه اطلاعات درست در مورد افراد واکسینه شده یا نشده و میزان بستری و فوت آنها تاکید شد تا مردم به اطلاعات صحیح دسترسی داشته باشند. متأسفانه در فضای مجازی شبهه ایجاد شده است که پاسخگویی مسئولان حوزه سلامت، پایین است در حالی که تلاش و هدف ما، ارتقای سلامت عمومی است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.