انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت

ما به هر مطلبی که فرد باید برای موفقیت در کشور جدید در نظر داشته باشد پرداخته‌ایم،در این مطلب به بررسی انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت می‌پردازیم.

این نکات را برای انتخاب کشور مناسب در نظر داشته باشید

از مهم‌ترین موارد به هنگام تصمیم‌گیری برای مهاجرت انتخاب کشوری است که فرد برای ادامه زندگی انتخاب می‌نماید. در ادامه به ذکر نکاتی که در این موارد باید در نظر گرفته شود می‌پردازیم.

از بزرگ‌ترین تصمیماتی که می‌توان برای شروع یک زندگی جدید و آینده‌ای روشن گرفت، اقدام به مهاجرت است؛ اما مسئله مهم‌تر این است که قبل از رفتن، در مورد شرایط و وضعیت کشور مقصد در تمامی زمینه‌ها تحقیقات و جستجو لازم را انجام داده باشید. شرایط اجتماعی و سیاسی، فرهنگ، هزینه‌ها و شرایط زندگی، موقعیت شغلی، میزان درآمد و امکانات رفاهی همگی از مزایایی هستند که در انتخاب کشور مقصد اهمیت بسزایی دارند.

دلایل فرد برای مهاجرت

به‌عنوان اولین گام بهتر است درک روشنی در دلایل خود برای مهاجرت و ایده آل‌هایی که برای شرایط کشور مورد نظرتان در نظر دارید داشته باشید. شرایط کشور جدید را با وضعیت خودتان مقایسه کنید و ببینید که آیا با سلایق شخصی، ویژگی‌های اخلاقی هماهنگی داشته و بستر مناسبی را برای رسیدن به اهدافتان فراهم می‌کند یا خیر.

برخی از افراد فقط بر اساس تصورات ذهنی خود کشوری را برای زندگی انتخاب نموده و وارد آن می‌شوند؛ در این موارد ممکن است فرد در بدو ورود به کشور مقصد و یا با گذشت زمان با مشکلاتی مواجه گردد که ناشی از عدم آگاهی بوده است. به‌عنوان یک مثال ساده در نظر بگیرید که فردی که با آب و هوای سر به شدت مشکل داشته و تحمل زندگی در نواحی سرد را ندارد کشوری سردسیر و کوهستانی را برای زندگی انتخاب نماید، مشخص است که چنین فردی تا مدت‌ها دچار مشکل خواهد بود.

قبل از تصمیم‌گیری برای مهاجرت بهتر است تمامی مواردی را که ممکن است روی موفقیت بعد از مهاجرت تأثیر گذارد بررسی کرده و با شرایط خودتان تطبیق دهید.|

وضعیت اقتصادی و بازار کار

در مورد وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف و کشور مورد نظرتان تحقیق کرده و از مشاورتان سؤال بپرسید، کشورهایی که از نظر اقتصاد وضعیت ضعیفی داشته و با بحران اقتصادی روبه‌رو هستند به هیچ عنوان برای زندگی و کار مناسب نخواهند.

از هر روشی که برای مهاجرت اقدام کرده باشید به احتمال زیاد نیاز به انجام کار نیز خواهید داشت، اگر برای گذران زندگی نیاز به منبع درآمد در کشور جدید را دارید به هیچ عنوان کشورهایی که بازار کار ضعیفی دارند را انتخاب نکنید،

تمامی کشورها برای جذب نیروی کار در ابتدا از شهروندان همان کشور استفاده می‌کنند و بنابراین در کشورهایی که بازار کار مناسبی ندارند شانس پیدا کردن شغل برای مهاجرین بسیار کم خواهد بود.

هزینه زندگی

یکی از مهم‌ترین مسائل هزینه زندگی در کشور جدید است، هر کشوری هزینه و شرایط متفاوتی برای تهیه مسکن، رفت و آمد و خورد و خوراک دارد. حتماً از قبل در مورد هزینه‌ها تحقیق کنید، بودجه خود را مشخص کنید و برنامه ریزش روشن و دقیقی برای تأمین هزینه‌ها در نظر داشته باشید. در این زمینه در مقاله‌هایی به هزینه زندگی در کشورهای مختلف پرداخته‌ایم که می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

آداب و رسوم و فرهنگ مردم

تفکرات و رفتار مردم کشور مقصدتان را بررسی کنید و ببینید که با فرهنگ و رفتار شما تا چه میزان هم‌خونی دارد، در این زمینه علاوه بر بررسی، لازم است انعطاف‌پذیری خود را نیز بالا ببرید و بپذیرید که مردم در نقاط مختلف دنیا تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که باید این تفاوت‌ها را پذیرفت و با مردم سازش داشت.

وضعیت بهداشت و درمان

باید از وضعیت بهداشت و درمان و هزینه‌های مربوط به درمان در کشوری که می‌خواهید برای زندگی انتخاب کنید اطلاع داشته باشید تا وضعیت سلامتی‌تان به خطر نیفتد. آب و هوای سالم و مواد غذایی سالم و استاندارد نیازهای اولیه زندگی هستند که بدون آنها فرد دچار مشکلات عدیده‌ای می‌گردد.

هماهنگی کشور جدید باهدف مهاجرت

همان‌طور که میدانید مهاجرت از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ کاری، تحصیلی، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری و … اگر به‌قصد سرمایه‌گذاری وارد کشور جدید می‌شوید بررسی کنید که آیا آن کشور بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد یا خیر.

اگر به‌قصد تحصیل مهاجرت می‌کنید و قصد ندارید بعد از تحصیل نیز به کشور خودتان بازگردید بررسی کنید که آیا امکان داشتن کار و ادامه زندگی بعد از تحصیل در کشور موردنظرتان وجود دارد یا خیر. برخی از کشورها به افراد بعد از تحصیل اجازه اقامت بیشتر نمی‌دهند و برعکس برخی از کشورها به افراد اجازه می‌دهند که بعد از فارغ‌التحصیلی بمانند و کار کنند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.