آبرسانی به پوست را جدی بگیرید

شما می‌توانید با مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های گران‌قیمت خشکی پوست خود را درمان کنید. اما چرا برای مرطوب‌تر کردن پوست خود از روش‌های طبیعی استفاده نمی‌کنید؟ با این مطلب همراه باشید تا با چند روش آبرسانی طبیعی به پوست بدن آشنا شوید.

روش‌های آبرسانی طبیعی به پوست بدن

مقدار زیادی آب بنوشید

گرچه احتمالا در مورد تاثیرات نوشیدن آب روی پوست زیاد شنیده‌اید، اما این مورد هم‌چنان در صدر فهرست ما قرار می‌گیرد. آسان‌ترین راه برای مرطوب کردن پوست، هیدراته کردن بدن از درون است که برای سلامتی قلب و کلیه‌ها، همچنین جوانسازی پوست بسیار مفید است. پس حتما روزی ۲ لیتر آب بنوشید.

آبرسانی طبیعی به پوست با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها است که به آبرسانی و سالم نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. این کار باعث می‌شود آب داغ و صابون تاثیر کمتری روی پوست و خشکی آن داشته باشد.

از صابون‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید

برچسب‌های روی صابون‌ها و پاک‌کننده‌ها را بررسی کنید و از صابون‌هایی که مواد شیمیایی زیاد و قوی دارند استفاده نکنید، چون چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برند. در عوض صابون‌ها و پاک‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی و عوامل مرطوب‌کننده مثل آلوئه‌ورا باشند و باعث آبرسانی طبیعی به پوست شوند.

برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید

آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد. پس مدت زیادی را در حمام و زیر دوش آب گرم سپری نکنید. شاید آب گرم خوشایند و آرامش‌بخش باشد اما به هیچ‌وجه برای پوست مناسب نیست.

آووکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

هر آنچه که می‌خورید روی رطوبت پوست تاثیر دارد. اگر تابه‌حال آووکادو نمی‌خوردید، از این پس برای آبرسانی طبیعی به پوست آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آووکادو چربی‌های مفیدی دارد که به آبرسانی پوست کمک می‌کند و کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد. در واقع آووکادو نوعی مرطوب‌کننده طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند.

آبرسانی طبیعی به پوست با دستگاه بخور

یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود روشن کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید. دستگاه بخور همچنین برای خواب بهتر و بهبود وضعیت تنفسی‌ بسیار مفید است. شوفاژ یا کولر منزل خود را نیز روی درجه بالا تنظیم نکنید چون باعث خشکی پوست می‌شود.

از خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده عسل غافل نشوید

یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست که مادر طبیعت به ما انسان‌ها ارزانی داشته است، عسل ارگانیک است. عسل مرطوب‌کننده‌ای طبیعی است و خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد که سوزش را تسکین می‌دهد و با عفونت مبارزه می‌کند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.