۲۱ روش کاهش وزن اصولی و بدون بازگشت!

بعضی از روش‌های کاهش وزن نه تنها کمکی به لاغری نمی‌کنند، بلکه سرعت فرآیند کاهش وزن را کند می‌کنند. در مطلبی که امروز برای شما گردآوری کرده‌ایم، قصد داریم شما را با روش های اصولی برای کاهش وزن بدون بازگشت آشنا کنیم. به جای روش‌های غیرعلمی، روش‌های ذکر شده در این مطلب را امتحان کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد کاهش وزن اصولی باشید.

برای صبحانه تخم‌مرغ بخورید

خوردن تخم‌مرغ کامل می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. کمک به کاهش وزن بدون بازگشت یکی از فواید آن به شمار می‌رود. خوردن تخم‌مرغ در وعده‌ صبحانه می‌تواند به شما کمک کند طی ۳۶ ساعت آینده کالری کمتری مصرف کنید. اگر به هر دلیلی تخم‌مرغ نمی‌خورید، سایر منابع پروتئین را در وعده‌ صبحانه مصرف کنید‌.

به‌آرامی غذا بخورید

غذای خود را به‌آرامی بجوید و در غذا خوردن عجله نکنید. آرام غذا خوردن ممکن است سلامتی بدن و کیفیت زندگی را از طریق این روش‌‌ها بهبود ببخشد. اشتها و کالری مصرفی به‌طرز قابل‌توجهی تحت کنترل هورمون‌ها هستند.

بعد از اینکه غذا خوردید، روده جلوی هورمون گرسنگی به نام گرلین را می‌گیرد. سپس هورمون‌های سیری را ترشح می‌کند. این هورمون‌ها به مغز شما پیام می‌دهند که به اندازه‌ کافی غذا خورده‌اید. این موضوع باعث می‌شود اشتهای شما کاهش پیدا کند و احساس سیری کنید.

قند مصرفی خود را کاهش دهید

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید‌. حتما برچسب روی محصولات غذایی را بادقت بررسی کنید، چون حتی مواد غذایی که سالم تلقی می‌شوند هم می‌توانند سرشار از قند باشند.

غذاهای تند بخورید

فلفل تند حاوی کپسایسین بوده که یک ترکیب تند است و می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش دهد. هرچند ممکن است بدن افراد به مرور زمان به اثرات کپسایسین مقاوم شود که این موضوع اثربخشی آن را در بلندمدت کاهش می‌دهد.

قبل از هر وعده‌ غذایی آب بنوشید

باور بر این است که نوشیدن آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. نوشیدن آب می‌تواند طی یک تا یک ساعت و نیم، سرعت سوخت‌وساز بدن را ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش دهد و به شما کمک کند مقدار کالری بیشتری بسوزانید.

قهوه‌ تلخ بنوشید

قهوه نوشیدنی پرطرفداری است که نظرات متناقضی دربار‌ه‌ آن وجود دارد. گفته می‌شود که قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است و می‌تواند سلامتی بدن را به روش‌های مختلف بهبود دهد. جالب است بدانید، کافئین موجود در قهوه می‌تواند سوخت‌وساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد و چربی‌سوزی را ۱۰ تا ۲۹ درصد افزایش دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.