ضرورت استفاده از ضد آفتاب در تابستان

 

  • درک شما از نور خورشید، میزان در معرض UV بودن شما را نشان نمی دهد

متخصصان پوست بیان می‌کنند که دو نوع اشعه UVA و UVB داریم. اشعه UVB همان است که در طول تابستان باعث آفتاب سوختگی شما می شود و شدت دارد. اما اشعه UVA آن اشعه ای است که شدت مشابه‌ای در تابستان و زمستان دارد.

اشعه‌ UVA باعث ایجاد صدمات خیلی عمیقی در شما نمی‌شود اما باعث پیری پوست می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. که این آسیب برگشت پذیر نیست. استفاده مداوم از ضدآفتاب مناسب به شما در این امر کمک می کند.

  • فقط به این دلیل که هوا ابری است فکر می‌کنید که اشعه ای وجود ندارد

با توجه به گزارش‌های بنیاد سرطان پوست، ۸۰ درصد اشعه‌های UV از میان ابر‌ها عبور می‌کنند. به ویژه زمانی که به اسکی می‌روید، برف می‌تواند تا ۸۰ درصد اشعه‌ UV را به صورتتان بازتاب کند.

  • حتی زمانی که در اتومبیل و جاهای سربسته هستید، اشعه‌ی UV از شیشه‌ها عبور می‌کند

شیشه می‌تواند اشعه‌های UVB را فقط فیلتر کند اما UVA به راحتی از آن عبور می‌کند به ویژه هنگام رانندگی، تابش مداوم آفتاب می‌تواند به شما آسیب بزند.

  • اگر از ضدآفتاب استفاده می‌کنید، نگران جذب ویتامین دی D نباشید

اگر مدت زمان کمی هم در معرض نور خورشید باشید، کافی است. در همان زمان کم هم ویتامین دی مورد نیازتان جذب می‌شود. چون ضدآفتاب بصورت ۱۰۰ درصد شما را محافظت نمی کند.

نکاتی که در انتخاب ضد آفتاب باید به آن‌ها توجه کنیم

  1. به دنبال ضدآفتاب‌هایی با برچسب “طیف‌ گسترده” باشید.
  2. از ضدآفتاب‌های‌ با حداقل SPF 30 استفاده کنید.
  3. به اندازه کافی ضدآفتاب بزنید. باید هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. بنابراین استفاده از آن فقط یک بار در صبح کافی نیست.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.