هزینه های زندگی در دبی

هزینه های زندگی در دبی از چه راه هایی تامین می شود؟ آیا هزینه های زندگی و تحصیل در دبی را می توان تامین کرد؟ برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در دبی چه اقداماتی در این کشور باید انجام داد؟ هزینه های زندگی و تحصیل در دبی برای پناهندگان چگونه است؟ هزینه های زندگی و تحصیل در دبی برای دانشجویان خارجی چگونه است؟

این ها سوالاتی‌ست که ممکن است خیلی از شماها قبل از مهاجرت به دبی در ذهن داشته باشید و ما در این مطلب سعی داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

امروزه بسیاری افراد از سراسر جهان نه تنها علاقه مند به سفر دبی هستند بلکه قصد مهاجرت به شهر دبی را دارند . اما باید از بسیاری از هزینه های زندگی در دبی آگاه باشند .

افراد مقیم امارات متحده عربی و دبی معاف از مالیات هستند . اما برای افرادی که خارج از دبی بوده اند زندگی در دبی برایشان ممکن است سخت باشد چرا که هزینه ها به افراد غیر بومی امارات متحده عربی بسیار بالاست وتجملات در این شهر بیداد میکند و حتی ممکن است افراد را غوطه ور در بدهی کند .

تا چند سال پیش تا قبل از رکود اقتصادی ، دبی به عنوان یک شهر بسیار گران قیمت به حساب می آمد . با این حال امروزه زندگی در دبی ارزان تر شده است و دولت قیمت کالا ها را ثابت نگه داشته . اگر بخواهیم پول را در امارات متحده عربی و دبی با دلار بررسی کنیم هر یک دلار برابر با ثابت ۳٫۶۷ درهم میباشد .

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) در سال ۲۰۱۳، از بین ۱۳۱ شهرستان مورد بررسی از لحاظ گرانترین شهر ها ، دبی در ردیف ۹۶مین شهر گران در دنیا قرار گرفته است . در حالی که تا چند سال پیش دبی در ردیف ۵۶مین شهرگران قیمت جهان قرار داشت .در میان شهر های گران قیمتی چون سنگاپور، لندن و نیویورک، شهر دبی از لحاظ هزینه در اجاره، مواد غذایی و رستوران ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته است .

در دبی بازار کار به شدت رقابتی شده است و کمک هزینه هایی چون مسکن و کمک هزینه های آموزشی که تا دو دهه قبل دولت به بومیان دبی میداد را کاهش داده است .

زندگی در دبی

نگاهی به هزینه های زندگی در دبی:

اجاره در دبی

مانند هر جای دیگر در جهان، اجاره در امارات متحده عربی و در دبی به طور قابل توجهی بسته به منطقه زندگی شما دارد .

معمولا صاحب خانه ها جهت دریافت اجاره ۲ تا ۴ چک از مستاجر میگیرند و بسته به این که خانه در کجای دبی قرار دارد قرارداد سالانه میبندند .

اگر شما آرزوی زندگی در بلند ترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه را دارید ، یک آپارتمان ۲ خوابه ۱۶۳۹ فوتی را میتوان به مدت یک سال به مبلغ ۳۰۰،۰۰۰ درهم اجاره کرد که بیش از US $ 80،۰۰۰ و یا UK £ ۵۳،۵۰۰ است.

و یا قیمت یک ساله اجاره ویلا در پالم دبی بیش از ۱،۰۰۰،۰۰۰ درهم میباشد .

در مکانهایی چون دبی ماریانا ، ساحل جمیرا بیچ  دبی(JBR) و در شهر قدیمی دبی برای یک آپارتمان دو خوابه از ۱۰۰،۰۰۰ درهم تا ۱۴۰،۰۰۰ درهم و برای یک آپارتمان دوخوابه متوسط در دبی میردیف حدود ۷۵،۰۰۰ درهم سالانه باید پرداخته شود .اجاره در دبی بیش از ۳۰ درصد حقوق سالانه را شامل میشود .

خدمات رفاهی در دبی

هنگامی که یک آپارتمان جدید در دبی ساخته میشود سازمان آب و برق دبی برای اتصال تجهیزات حدود ۱۰۰۰ درهم و برای ویلاها مبلغ ۲۰۰۰ درهم  از صاحبان این آپارتمان ها دریافت میکند .

و همچنین صورت حساب ماهانه برای آب و برق آپارتمان ها ماهانه ۱۲۰۰ درهم و برای ویلاهای بزرک دبی مبلغی حدود ۵۰۰۰ درهم میباشد . به خصوص برای ماه های می تا اگوست ، در اوج گرمای تابستان.

تحصیل در دبی

در دبی انواع مدارس از مهد کودک ، پیش دبستانی ، مدارس ابتدایی ، مدارس دبیرستان ارایه دهنده دوره های آموزشی مختلفی هستند که هزینه بسیار زیادی را برای خانواده های ساکن دبی به همراه دارد . هزینه های آموزش ابتدایی از ۲۰،۰۰۰ درهم تا ۲۸،۰۰۰ درهم میباشد که برنامه های درسی آنها بر طبق ایالات متحده آمریکا ، انگلستان و اروپا میباشد . و هزینه های تحصیل و آموزش دبی برای دانش آموزان دبیرستانی که مدارسی بین المللی نیز هست از ۴۰،۰۰۰ درهم تا ۹۰،۰۰۰ درهم میباشد . با وجود این هزینه های بالا برای تحصیلات فرزندان ، خانواده های ساکن دبی متقاضی این مدارس گران قیمت هستند و حتی گاهی اوقات در لیست انتظار برای ثبت نام قرار میگیرند .

حمل و نقل در دبی

حمل ونقل در دبی را میتوان به وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس ، تاکسی مترو اشاره کرد . همچنین میتوان برای تردد در دبی ، به صورت ماهانه ماشین هایی چون یاریس یا تویوتا اجاره کرد تا بتوان به راحتی رفت و آمد کرد . هزینه اجاره ماشین در دبی حدودا ۱۵۰۰ درهم و هزینه سوخت آن ۴۰۰ درهم در ماه میباشد .

هزینه مواد غذایی در دبی

در شهر دبی انواع مواد غذایی با برند های بین المللی وجود دارد و اکثر سوپر مارکت ها در سراسر دبی و خود امارات متحده عربی موجود است . هزینه مواد غذایی در دبی برای یک خانواده ۴ نفره ماهانه تقریبا بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ درهم میباشد .

خدمات بیمه در دبی

در دبی بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است . بیمه منزل از ۲۰۰ درهم شروع و تا ۵۰۰،۰۰۰ وجود دارد .  بیمه خودرو بستگی به نوع خودرو شما دارد و هزینه بیمه خودروبرابر با ۵ تا ۷ درصد ارزش خودرو میباشد .

اگر در دبی میخواهید از امکانات بیمارستانی عالی استفاده کنید باید حتما بیمه باشید .

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.