روش های درمان جوش صورت

در حالی که از بین بردن جوش صورت در طول یک روز امکان ندارد، روش هایی وجود دارد که می‌توانید آن ها را کوچک تر کنید، التهاب را کاهش دهید و به درمان آن سرعت ببخشید.

هیچ عاملی باعث ایجاد آکنه نمی‌شود. جوش هنگامی به وجود می‌آید که غدد چربی متصل به فولیکول مو، در زمان بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی تحریک می‌شوند. سبوم (غدد میکروسکوپی) ماده ای طبیعی است که پوست را چرب نگه می‌دارد و از آن محافظت می‌کند. در دوران بلوغ تولید آن افزایش می‌یابد و ترشحات آن همراه مو به سطح پوست می‌رسد.

چربی های اضافی، داخل فولیکول مو تخلیه و به صورت جوش از لایه های زیرین خارج می‌شود. در دوران بزرگسالی نیز به دلایل متعددی از جمله تغذیه نا مناسب، افزایش وزن، بیماری کبدی و تعرق، ممکن است روی سطح پوست، جوش ایجاد شود.

پیشگیری بهتر از درمان است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از ایجاد جوش، با روش های مختلف، از پوست خود در برابر آلودگی ها محافظت کنید.

درمان جوش صورت با پاکسازی پوست

محصول یا رژیمی وجود ندارد که بتواند در عرض یک شب جوش را درمان و لکه های آن را از بین ببرد. اما برای جلوگیری از جوش، بهتر است به طور مرتب پوست خود را با روشی که با نوع پوست شما سازگار است پاکسازی کنید. یک یا دو بار در روز صورت خود را با پاک کننده تمیز کنید تا آلودگی ها را از سطح آن بزدایید.

  • بخور دادن

یکی از روش های پاکسازی که علاوه بر جلوگیری از ایجاد جوش، به از بین بردن جوش سر سیاه کمک می‌کند، بخور دادن است. با قرار دادن پوست صورت مقابل آب داغ به مدت ۳۰ دقیقه، آن را بخور دهید. بخور دادن باعث می‌شود چربی های مضر داخل حفره ها شُل  یا به اصطلاح منافذ باز شوند. در آن صورت، به راحتی می‌توانید آلودگی ها را از سطح پوست خارج کنید. مراقب باشید که آب در حال جوش نباشد و پوست با آن تماس پیدا نکند. بعد از بخور دادن از نرم کننده یا روغن آرگان که چربی ایجاد نمی‌کند برای چرب کردن پوست استفاده کنید.

  • ماسک خانگی

یکی دیگر از روش های از بین بردن جوش، استفاده از ماسک های خانگی است. داروهای درمانی را که توسط پزشک تجویز شده است، به طور مستقیم روی جوش استفاده کنید. برای تقویت پوست و بهبود سریع تر، از ماسک خانگی کمک بگیرید. ماسک خاک رس، زردچوبه، سرکه سیب، خیار و گلاب برای خشک شدن آکنه پیشنهاد می‌شود.

  • اسکراب

با استفاده از لایه بردارهای ملایم و اسکراب، سلول های مرده را از پوست پاک کنید تا بتواند نفس بکشد. این محصولات حاوی اسید سالیسیلیک با غلظت بالا است. اسید سالیسیلیک دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد قارچ است که از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. اسکراب با از بین بردن لایه های بیرونی، سبب باز شدن منافذ پوست می‌شود و بهترین فرصت برای استفاده از ماسک های ضد جوش است.

به شما نکاتی می‌گوییم که می‌تواند در درمان و جلوگیری از ایجاد جوش روی بخش های مختلف پوست به خصوص صورت، کمک کند.

  • لکه های جوش را با مواد آرایشی که بر پایه آب هستند پوشش دهید تا زمانی که جوش به طور کامل از بین برود. با پنهان کردن لکه ها، برای ترکاندن جوش، وسوسه نخواهید شد.
  • هر چند وقت یک بار به متخصصان زیبایی مراجعه کنید تا جوش های سر سیاه، آکنه و لکه آن ها را از بین ببرد.
  • به جای جوش دست نزنید و آن را نترکانید. این کار باعث پخش شدن باکتری، روی سطح پوست می‌شود و خطر عفونت و ایجاد زخم و جوش را افزایش می‌دهد.
  • اشعه ماورا بنفش خورشید (UV)، باعث تحریک و خشکی پوست می شود. افزایش تولید چربی برای جبران خشکی، می‌تواند احتمال بروز آکنه را افزایش دهد.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.