از این غار عجیب، چشم خدا را ببینید

غار پروهودنا در بلغارستان با نام مستعار (چشم خدا) شناخته می‌شود. این غار جزو یکصد مکان توریستی برتر بلغارستان است. عظمت درون غار و ابعاد وسیع آن انرژی خاصی به انسان می‌دهد که در قالب کلام نمی‌گنجد. با ما همراه باشید؛ تا با دیدن آسمان از چشم خدا آرامشی عجیبی به‌دست بیاورید.

غار پروهودنا در بلغارستان

فضای شگفت انگیز درون غار و حس تقدس موجود در آن، روح و روان بازدیدکننده‌ها را آرامش عحیبی می‌بخشد. نمای داخل غار نیز نفس را در سینه حبس می‌کند گویی زمان یک قرن به عقب بازگشته است.

موقعیت جغرافیایی غار پروهودنا

در بلغارستان غارهای طبیعی متعددی وجود دارد که غار پروهودنا (Prohodna Cave) یا چشم خدا به سبب داشتن دو شکاف به شکل چشم در سقف، منحصر‌به‌فرد شده است. غار پروهودنا کاملا طبیعی و بر اثر فرسایش به وجود آمده و انسان در شکل گرفتن آن نقشی نداشته است. این غار که در شمال مرکزی بلغارستان واقع شده یکی از شناخته شده ترین غارهای این کشور و حتی جهان است. در حقیقت این غار کارست یک پل طبیعی سنگی است که با دسترسی راحت در ۲ کیلومتری روستای کارلوکوو (Karlukovo) در استان لووچ (Lovech) قرار گرفته است. چشم خدا که از جاذبه‌های گردشگری بلغارستان به شمار می‌آید با طبیعتی زیبا در پیرامون و روشنایی طبیعی یک گزینه ایده‌آل برای غارنوردی است.

فضای شگفت انگیز غار

اگرچه این غار قابل مقایسه با غارهای بزرگ جهان نیست اما در داخل خود دارای فضایی شگفت‌انگیز بوده و به سبب وجود دو حفره بادامی شکل و مشابه هم در سقف، که به نظر می‌رسد به مانند دو چشم غول پیکر به بازدید کننده‌ها خیره شده‌اند شهرت یافته است. غار همیشه برای بازدید کنندگان باز است و امکانات لازم برای پرش هیجان انگیز با طناب در دهانه ورودی غار تدارک دیده شده‌ است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.