۹ خاصیت شگفت‌انگیز زردآلوی خشک!

این خوراکی کالری زیادی دارد؛ به طوری که یک فنجان از آن حاوی ۳۱۳ کالری است. علاوه بر این زردآلوی خشک شده سرشار از پتاسیم، فیبر، آهن و ویتامین‌های A، C و E است. در مطلبی که امروز برای شما آماده کرده‌ایم، قرار است اطلاعات مفیدی را درباره‌ خواص زردآلوی خشک برای سلامتی در اختیار شما قرار دهیم.

فیبر موجود در زردآلوی خشک مسئول خواص آن در درمان یبوست است. فیبر غذایی حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به حرکت آن در روده‌ بزرگ سرعت می‌بخشد. زمانی که فیبر در روده تخمیر می‌شود، اسیدهای چرب با زنجیره‌ کوتاه تولید می‌شوند. این موضوع میکروبیوم روده را تغییر می‌دهد. این مساله در بهبود غلظت، کمیت و حرکت مدفوع مفید است و بنابراین به درمان یبوست کمک می‌کند.

برای زنان باردار مفید است

زردآلو حاوی آهن است و شاید به بهبود سلامت خون کمک کند. حجم خون زنان طی دوران بارداری ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این یعنی زنان باید در این دوران آهن بیشتری مصرف کنند. ‌زردآلوی خشک منبع خوبی از آهن به شمار می‌رود و بنابراین مصرف آن برای خانم‌های باردار مفید است. بارداری و شیردهی ممکن است منجر به تغییرات متابولیک در بدن شوند.

به کاهش وزن کمک می‌کند

مصرف زردآلوی خشک به مقدار متعادل می‌تواند در کاهش وزن اثرگذار باشد. همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، این ماده‌ غذایی کالری زیادی دارد، اما حاوی فیبر هم است و مصرف متعادل آن ممکن است به شما در رسیدن به اندامی ایده‌آل کمک کند. شش عدد زردآلوی خشک (۴۰ گرم) حاوی تقریبا ۱۰ گرم فیبر کلی است.

به درمان آنمی کمک می‌کند

آهن موجود در زردآلوی خشک می‌تواند در درمان آنمی مفید باشد. آنمی به دلیل کمبود هموگلوبین (مولکول‌های حمل‌کننده‌ اکسیژن در بدن) رخ می‌دهد. کمبود هموگلوبین به دلیل کمبود آهن ایجاد می‌شود. خونریزی شدید در معده و التهاب مزمن ممکن است آنمی را به دنبال داشته باشند. زنان باردار و زنانی که پریود می‌شوند، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.

به درمان دیابت کمک می‌کند

میوه‌های خشک شده مثل زردآلوی خشک، شاخص گلیسمی پایینی دارند. مطالعات نشان می‌دهند که میوه‌های خشک شده سطح قند خون را زیاد افزایش نمی‌دهند. دریافت میزان متوسطی از فروکتوز از میوه‌های خشک شده ممکن است به کنترل سطح قند خون بعد از غذا خوردن کمک کند. همچنین نشان داده شده که زردآلوی خشک اثرات مفیدی روی سطح انسولین خون دارد.

از پوست در برابر آسیب‌ها و پیر شدن محافظت می‌کند

یکی دیگر از خواص زردآلوی خشک برای سلامتی تاثیر آن بر سلامت پوست است. زردآلوی خشک حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. زردآلوی خشک همچنین به‌طور طبیعی حاوی مقدار زیادی ویتامین A (رتینول) است. این ویتامین نقش مهمی در سلامت پوست دارد.

از پوست در برابر آسیب‌ها و پیر شدن محافظت می‌کند

زردآلوی خشک حاوی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. زردآلوی خشک همچنین به‌طور طبیعی حاوی مقدار زیادی ویتامین A (رتینول) است. این ویتامین نقش مهمی در سلامت پوست دارد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.