۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آماده افتتاح است

«محمود محمودزاده» در خصوص جزئیات افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم گفت: با توجه به اینکه بخشی از واگذاری‌ها به شکل واگذاری گروهی و کوچک مقیاس بوده است، این اطلاعات در حال جمع‌آوری و نهایی‌شدن است و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

محمودزاده در خصوص اجاره‌داری حرفه‌ای و تصمیم دولت برای اجرایی شدن آن گفت: سال گذشته آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای به دولت ارسال شد و اکنون در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است.

وی در خصوص بازار اجاره نیز گفت: کمک ودیعه اجاره و تمدید اجاره‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شده است و ستاد در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

محمودزاده ۱۹ خرداد آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه املاک و اسکان اعلام و بیان کرد:‌ در قانون، دو ماه برای تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان زمان گذاشته شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سرپرستان خانوار باید اطلاعات سکونتی و ملکی خود را در سامانه به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به ثبت اطلاعات سکونتی و املاک خود در سامانه هستند و قانونگذار برای اشخاص حقوقی دو برابر مالیات را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد:‌ در این قانون، برای اشخاص حقیقی داشتن ۲ واحد مسکونی در صورتی که در دو شهر مختلف باشند، مجاز است و مشمول مالیات نمی‌شوند اما برای  اشخاص حقوقی این امکان سلب شده و قانون برای شخصیت‌های حقوقی سخت گیرانه‌تر عمل می کند. از این رو صاحبان املاک حقوقی چنانچه ملکی خالی در اختیار داشته باشند، مشمول دو برابر مالیات می شوند.

وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته به پرسش های شهروندان پاسخ می‌دهد؛ بر این اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ وشماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

شهروندان تهرانی با شماره گیری ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌ها نیز با تماس با شماره‌ ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی نیز به صورت رایگان برای عموم فراهم است، ضمن اینکه استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت و با هزینه شخصی نیز امکان‌پذیر است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.