چگونه پارچه‌ای مناسب برای پرده خانه انتخاب کنیم؟

یکی از ضروری‌ترین وسایل خانه که باید قبل از هر چیزی تهیه شود، پرده خانه است. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه یک پرده مناسب برای خانه خود انتخاب کنید؟ انتخاب جنس پارچه پرده ممکن است کمی سخت به‌نظر برسد و شما باید با توجه به مدل پرده‌ای که انتخاب می‌کنید پارچه را نیز تعیین کنید. در این مطلب به بیان روش‌های انتخاب پارچه مناسب برای پرده می‌پردازیم.

رنگ پارچه پرده را در اولویت قرار دهید

برگزیدن یک رنگ برای پرده کاری سخت است. کافی است نکاتی را راجع به آن بدانید و با توجه به آن‌ها پرده مورد علاقه خود را تهیه کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که این رنگ به بقیه وسایل خانه شما می‌آید یا خیر. رنگ پرده یا باید متناسب با رنگ مبلمان خانه باشد یا در تضاد با آن باشد.

جنس پارچه پرده

در انتخاب جنس پارچه پرده عوامل زیادی تاثیر دارند. این که پرده برای چه فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت بسیار مهم است. برای پرده پذیرایی باید رسمی‌تر و شیک‌تر باشد و از پارچه‌های مرغوب برای آن استفاده شده باشد. بهتر است برای این فضا از پارچه‌های مخمل یا ابریشمی استفاده کنید زیرا هم زیبایی خاص خود را دارند و هم بسیار با دوام هستند.

پرده‌های اتاق خواب را می‌توانید از جنس حریر انتخاب کنید اما اگر دوست ندارید در طول روز نور خورشید زیادی وارد اتاق شما شود بهتر است از پارچه‌های ضخیم‌تری مانند کتان استفاده کنید. پرده‌های کرکره‌ای نیز برای اتاق خواب مناسب هستند. مزیتی که پرده‌های حریر یا نخی و کتان نسبت به پرده‌های دیگر دارند، شست و شوی آسان آن هاست.

ضخامت پارچه را بر اساس نیاز تعیین کنید

پرده‌هایی که ضخیم‌تر هستند مانند عایق عمل می‌کنند و مانع خروج گرمای ایجاد شده در خانه می‌شوند و همچنین از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری می‌کنند. همچنین آن‌ها در فصل تابستان باعث می‌شوند که سرمای ایجاد شده توسط کولر داخل خانه بماند و هوایی مطبوع به‌وجود بیاید. فقط این موضوع را در نظر بگیرید که برای فضاهای کوچک از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید زیرا که فضا را کوچک‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهند.

همچنین ضخامت پرده در میزان نور ورودی به خانه تاثیر دارد. اگر دوست دارید فضای زندگی تان غرق در نور باشد، پرده های ضخیم گزینه مناسبی برای شما نیستند.

جنس آستر مناسب برای پرده

برای انتخاب آستر پرده ابتدا باید بدانید که به چه دلیلی می‌خواهید از آن استفاده کنید. اگر پرده شما حریر است بهتر است از آسترهای نخی استفاده کنید که بیش از حد ضخیم نباشد. آستر باعث می شود نور مستقیم آفتاب به پرده‌ها نتابد و از این جهت به بالا رفتن طول عمر آن کمک می‌کند. اگر خانه‌ای کم‌نور دارید بهتر است از آستر استفاده نکنید زیرا که جلوی ورود نور را می‌گیرد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.