چشمه گل رامیان، شاهکار طبیعی استان گلستان

با ما همراه باشید تا با چشمه گل رامیان در گلستان آشنا شوید. این چشمه که یکی از تفرجگاه‌های مردم شهرهای دور و نزدیک است، از عمیق‌ترین دریاچه‌های جهان نیز محسوب می‌شود. عمق چشمه گل رامیان را ۸۰ متر تخمین زده‌اند.

چشمه گل رامیان در گلستان

در دامنه کوهی به نام پنهان خانه و در میان جنگلی انبوه از درختان پهن برگ و زربین و زمین‌های کشاورزی، چشمه‌ای شگفت‌انگیز و رویایی جای گرفته است که چشمه گل رامیان نام دارد. این چشمه زیبا به‌صورت چاله‌ای بیضی شکل و مانند یک تشت دیده می‌شود و در اثر فرونشست در سطح تشکیلات آهکی شکل گرفته است. گل رامیان یکی از عمیق‌ترین و سردترین چشمه‌های آب جهان به شمار می‌رود.

عمق این دریاچه بین ۴۴ تا ۸۰ متر است و رنگ سبز تیره و چشم‌نوازی دارد که آن را بین چشمه‌های منطقه زبانزد کرده است. این رنگ به‌دلیل عمق زیاد این چشمه است. آب چشمه از کف چشمه تأمین می‌شود و از هیچ جایی آب وارد آن نمی‌شود. یک مجرای خروج آب نیز دارد که سرریز آن به رودخانه قره‌چای رامیان که یکی از شاخه‌های گرگانرود است، وارد می‌شود و شالیزارها و زمین‌های زراعی اطراف را نیز سیراب می‌کند.

دریاچه رامیان کجاست؟

چشمه گل رامیان در استان گلستان و در جنوب شهرستان رامیان قرار گرفته است و با این شهر تنها پنج کیلومتر فاصله دارد. این چشمه در مسیر جاده رامیان النگ در دامنه کوه تپه‌آرام، قلعه ماران و رشته کوه خاکسار واقع شده است.

اقامت در چشمه گل رامیان

از آن جا که چشمه گل رامیان به شهر رامیان نزدیک است و فاصله‌ چندانی با آن ندارد، برای اقامت می‌توانید مراکز اقامتی این شهر را انتخاب کنید و در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی مانند خانه ابریشم و اقامتگاه بوم گردی جیرا شب را سپری کنید.

بهترین فصل بازدید از چشمه گل رامیان

فصل پاییز و مهمانی رنگ‌ها جذابیت زیادی به این چشمه هدیه می‌دهد و می‌تواند فصل مناسبی برای بازدید از این چشمه باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.