پلی معلق میان زمین و آسمان

پل هوایی لنکاوی به لحاظ جاذبه‌های گردشگری در صدر جاهای دیدنی مالزی قرار دارد. این پل یکی از بزرگ‌ترین پل‌های معلق در تمامی دنیا به حساب می‌آید. به لحاظ زیبایی نیز باید گفت کمتر پلی را در دنیا سراغ داریم که منظره‌ای تماشایی‌تر از پل لنکاوی پیش روی گردشگران قرار دهد. پلی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ ارتفاع نیز جایگاه ویژه‌ای در بین پل‌های بلند دنیا دارد. برای آشنایی بیشتر با این پل شگفت‌انگیز مطلب ما را همراهی کنید.

پل لنکاوی کجاست؟

به لطف آب‌‌و‌هوای مالزی، کوه‌های جزیره لنکاوی سرسبز و جنگلی هستند. این شرایط باعث شده تا پل معلق بسیار بزرگی بر روی کوه گونونگ ماچینچانگ (Gunung Mat Cincang) در جزیره لنکاوی احداث شود.

دسترسی به پل لنکاوی مالزی

تنها با تله‌کابین لنکاوی می‌توانید به پل هوایی آن دسترسی پیدا کنید. با دیدن‌ از این پل، از یک طرف سوار تله‌کابینی بزرگ با منظره‌ای زیبا می‌شوید و از طرف دیگر فرصتی پیدا می‌کنید تا در یکی از بزرگ‌ترین پل‌های هوایی جهان گشت‌و‌گذار کنید.

ساختار و معماری شگفت‌انگیز پل

این پل با کابل‌های بسیار مستحکمی، در ارتفاع ۶۶۰‌ متری سطح دریا کشیده شده است. پل معلق لنکاوی در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و به‌عنوان یکی از امن‌ترین پل‌های معلق دنیا شناخته می‌شود. این پل ۱۲۵ متر طول و ۱.۸ متر عرض دارد. جالب اینجاست که این پل به‌صورت مستقیم طراحی نشده و مسیر آن خمیده است.
پل لنکاوی به لحاظ مهندسی نیز دستاوردی چشمگیر در صنعت پل‌‌سازی است. این پل با ستونی به ارتفاع ۸۲ متر در دل کوه‌‌های زیبای جزیره لنکاوی قرار گرفته است. استقامت پل به اندازه‌ای است که همزمان حدود ۲۵۰ گردشگر بدون اینکه پل خم به ابرو بیاورد، می‌توانند روی آن راه بروند. اطراف پل نیز کاملا حصارکشی شده تا خطری گردشگران را حین عبور از پل تهدید نکند. جالب است بدانید قسمت‌هایی از کف پل با شیشه ساخته شده است. به لطف این شرایط گردشگران با حضور در قسمت‌های شیشه‌ای پل هوایی لنکاوی، احساس می‌کنند که روی هوا راه می‌روند.

جاذبه پل هوایی لنکاوی

با حضور در این پل احساس می‌‌کنید که دنیا زیر پاهای شما قرار دارد. کاملا مشخص است چنین جاذبه‌ای را در کمتر جایی از دنیا می‌توان تجربه کرد. زیبایی‌های این پل به اندازه‌ای است که گردشگران از حضور بر روی آن سیر نمی‌شوند. به لطف سکوهای تعبیه‌شده در پل، گردشگران می‌توانند بر روی آن توقف کنند و هوایی تازه کنند.

بهترین زمان بازدید از پل هوایی لنکاوی

آب و هوای لنکاوی در فصل‌های مختلف سال تفاوت زیادی پیدا می‌کند. از طرف دیگر با توجه به ارتفاع زیاد پل لنکاوی، باید زمانی را برای گردشگری در این پل انتخاب کنید که خبری از باد و باران نباشد. با این حساب تابستان بهترین زمان بازدید از پل هوایی لنکاوی است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.