وام بلاعوض خودروسازان به زنان/ وام ۱۶۰ میلیونی شامل کدام زنان می‌شود؟

کدام زنان بدون قرعه‌کشی خودرو می‌گیرند؟

اگرچه خرید خودرو با قیمت دولتی نیازمند ثبت‌نام و انجام قرعه‌کشی است، اما ایران خودرو اعلام کرده به زنانی که دارای دو فرزند و بیشتر باشند، خودروی بدون قرعه‌کشی می‌دهد.

یعنی این افراد تنها باید در سامانه فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ثبت‌نام کنند و بعد از آن بدون قرعه‌کشی می‌توانند صاحب خودرویی شوند که حداقل ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان ارزانتر از بازار است.

اما کدام زنان مشمول فروش فوق‌العاده ایران خودرو می‌شوند؟ در اطلاعیه این سازمان آمده زنانی خودروی بدون قرعه‌کشی می‌‌گیرند که دارای دو فرزند و بیشتر باشند. اما داشتن دو فرزند و بیشتر یک شرط مهم دارد. آن هم اینکه فرزند دوم یا سوم آنها بعد از تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد. مادرانی که چنین شرایطی را ندارند، مشمول خرید خودروی بدون قرعه‌کشی نمی‌شوند.

این خودروساز گفته نیمی از ظرفیت فروش فوق‌العاده اسفندماه خود را به زنان دارای فرزند تخصیص داده و این افراد بدون قرعه‌کشی صاحب خودرو می‌شوند. اما تاکید شده اگر تعداد زنانی که برای خودرو ثبت‌نام می‌کنند، بیش از ظرفیت در نظر گرفته شده باشد، این خودروساز مجبور به انجام قرعه‌کشی است.

در غیر این صورت، تمامی مادران مشمول که شرایط آنها به تایید سازمان‌های ذیربط برسد، امکان واریز وجه میسر می‌شود.

لیست خودروهای فروش فوق‌العاده ایران خودرو

زمان آغاز طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو دهم تا ۱۲ اسفند ماه است. این طرح از فردا دهم اسفند ماه آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ماه ادامه پیدا می‌کند.
قیمت این خودروها قطعی است و زمان تحویل آنها سه ماه پس از واریز وجه اعلام شده است.

اما در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چه خودروهایی عرضه می‌شود؟

در این طرح، چهار خودرو پژو پارس، پژو پارس TU5، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربو عرضه می‌شود.

قیمت پژو پارس در فروش فوق‌العاده اسفند ماه ایران خودرو ۱۶۹ میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد پژوپارس در بازار، ۲۸۱ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه پژو پارس TU5 حدود ۱۷۶ میلیون تومان است اما قیمت بازار آزاد پژو پارس ۳۳۴ میلیون تومان عنوان شده است.

قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ دستی ۳۶۳ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو برای افرادی که در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو برنده شوند، ۲۳۵ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه و بازار آزاد دناپلاس توربو حدود ۸۰ میلیون تومان است. چون قیمت کارخانه دناپلاس ۳۹۷ میلیون اعلام شده اما قیمت بازار آزاد دناپلاس ۴۸۵ میلیون تومان است.

متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده اسفند ایران خودرو می‌توانند به لینک esale.ikco.ir مراجعه کنند.

کمک بلاعوض ۱۵۰ میلیونی به زنان

طرح تخصیص خودروی بدون قرعه‌کشی به زنان دارای دو فرزند، یکی از بخش‌های قانون جوانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده است که آبان ماه امسال در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسید. فروش خودرو با قیمت دولتی به زنان، یکی از مشوق‌های فرزندآوری طرح جوانی جمعیت است.

به عبارتی به نظر می‌رسد این پیشنهاد مجلس از این نظر مطرح شده که مادران دارای فرزند دوم با استفاده از این امتیاز می‌توانند از یارانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودرو استفاده کنند. یا به نوعی وام بلاعوض بگیرند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.