هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه مستأجران را بدهد

مصوبه ستاد اجرایی کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن و همچنین تلاش برای جابه‌جا نشدن مستأجران به قوت خود باقی است، گفت: این مصوبه لازم الاجرا است و به خاطر پرهیز از انتقال ویروس کرونا تصویب شده است. اسباب کشی خود عامل بزرگ انتقال ویروس است بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا آن را ممنوع کرده است.

اسلامی تصریح کرد: باید مستأجران رعایت تعهداتی که در مصوبه آمده است را در واحدهای خود اجرا کنند و قرارداد تمامی مستأجران تمدید می‌شود.

به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستأجران صادر نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی تمامی مصوبات مسکنی ستاد ملی مقابله با کرونا شورای حل اختلاف است و به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستأجران صادر نمی‌شود، افزود: این موضوع هم امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

اسلامی از تمامی مالکان و مشاوران املاک درخواست کرد تا برای سلامت خود، مستأجران و مردم جامعه از فشار آوردن برای جابه جایی مستأجران پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از آژانس‌های املاک تقاضا می‌شود در این بخش همکاری لازم را داشته باشند تا میزان اسباب کشی کمتر شود چرا که جابه جایی و اسباب کشی خود عاملی برای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.

ما تکالیف خود در خصوص اجرای مالیات بر خانه‌های خالی را انجام داده‌ایم

اسلامی همچنین درباره مالیات از خانه‌های خالی هم گفت: تکلیف را انجام داده‌ایم و یک میلیون و۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را معرفی کرده‌ایم و سازمان امور مالیاتی باید مالیات را اخذ کند و روشن است. مصوبه سال گذشته که اجرا شد و آمارها نشان داد که در شهرهای بزرگ حداقل ۶۵ درصد موفقیت داشتیم و در سایر شهرها ۸۵ درصد موفقیت داشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مستأجران طبق ضوابطی که وجود دارد باید در واحدهای خود ساکن باشند و رعایت حقوق مالکان را انجام دهند و افزایش مجاز نرخ اجاره هم همان سال گذشته که ۲۵ درصد بوده نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر و هیچ شورای حل اختلافی نمی‌تواند حکم تخلیه بدهد و این مصوبه لازم اجرا است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.