میزهای جلو مبلی شیک در دکوراسیون منزل

در این مطلب قصد داریم انواع میز جلو مبلی در چیدمان را بر اساس شکل، سبک، جنس و مدل و کاربرد هر کدام از آن‌ها را معرفی کنیم. همان‌طور که خیلی خوب می‌دانید، فروشگاه‌های مبلمان، پر از انواع و اقسام میزهای جلو مبلی هستند. تنوع زیادی که شما را در انتخاب و خرید آن‌ها سردرگم می‌کنند.

میزهای جلو مبلی بر اساس سبک طراحی آن‌ها

باید بدانید که انواع میز جلو مبلی در چیدمان بر اساس سبک، به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی می‌شوند.

جلومبلی کلاسیک

توجه داشته باشید که میزهای کلاسیک، جزئیات و ظریف کاری بسیاری دارند. معمولا پایه این میزها قوس و انحنا دارد و در بخش های مختلف آن منبت کاری و حکاکی انجام شده است.

با این ویژگی‌هایی که توضیح دادیم، این جلو مبلی‌ها به دکوراسیون منزل شما جلوه‌ای رسمی و سلطنتی می‌دهند. پس بهتر است که از آن‌ها در پذیرایی و فضاهایی که دکوراسیون کلاسیک دارند، استفاده کنید.

جلو مبلی مدرن و امروزی

در مقابل، میزهای مدرن و امروزی جزئیات و ظریف کاری‌های اضافه‌ای ندارند و ظاهر آن‌ها ساده و بی آلایش‌تر از میزهای کلاسیک است. پس با توجه به این ویژگی‌ها، از این نوع میزها می‌توانید در سبک دکوراسیون مدرن و امروزی و فضاهای خودمانی و صمیمی، مثل نشیمن استفاده کنید.

میزهای جلو مبلی بر اساس شکل طراحی آن‌ها

میز جلو مبلی مستطیلی و بیضی

میزهای مستطیلی و بیضی، یکی از پراستفاده‌ترین میزها در نشیمن و پذیرایی خانه‌های ایرانی هستند. چرا که با طول بلندی که دارند، دسترسی به خانواده و مهمان‌های شما به آن را آسان‌تر می‌کند.

اگر کودک دارید، پیشنهاد می‌کنم که به جای میز مستطیلی، از میز بیضی استفاده کنید. چرا که این نوع میز گوشه ندارد و برای کودکان خطر کمتری دارد.

اگر نشیمن و پذیرایی مستطیل شکل دارید و یا مبل‌های شما را مانند تصویر زیر مقابل هم چیدمان کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که از میز جلو مبلی مستطیل یا بیضی استفاده کنید.

میز جلو مبلی مربع یا دایره‌ای

بیشترین کاربرد میزهای مربع و دایره‌ای برای مبلمان ال شکل است. پس اگر چنین مبلمانی و چیدمانی دارید، بهتر است که از این نوع میزها استفاده کنید. یادتان باشد که طول میز جلو مبلی، از طول مبلی که جلوی آن قرار دارد، نباید بیشتر باشد. در واقع طبق پیشنهاد طراحان داخلی، این اندازه بهتر است که بین یک دوم تا سه چهارم طول مبل باشد.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.