موهایی زیبا و سالم با این روغن معجزه‌آسا

در این مطلب شما را با فواید روغن اسطوخودوس برای مو آشنا خواهیم کرد. این روغن خوش‌بو مستقیما از گیاه اسطوخودوس تهیه می‌شود و با روش‌های مخصوص تقطیر، عصاره‌ای غلیظ و فشرده از آن به‌دست می‌آید که ترکیبات سودمند آن برای سلامتی بسیار مفید است.

فواید روغن اسطوخودوس برای مو چیست؟

کمک به رشد موها

اخیرا توجه به فواید روغن اسطوخودوس برای مو افزایش پیدا کرده است. پژوهشی که در سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها انجام شده، حاکی از آن است که مصرف این روغن باعث افزایش رشد مو در آن‌ها بوده و موها ضخامت و سرعت رشد بیشتری داشته‌اند. اثرگذاری این روغن زمانی که با پوست برخورد دارد بسیار بیشتر می‌شود.

خواص ضدمیکروبی از فواید روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس، خواص ضدمیکروبی هم دارد و از آن برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها استفاده می‌شود. استفاده از روغن اسطوخودوس در ناحیه پوست سر و مو مانع از رشد میکروب و قارچ می‌شود. این روغن می‌تواند، مشکلاتی مانند خارش پوست سر، عفونت و شوره را رفع کند.

جلوگیری از رشد یا از بین بردن شپش‌های سر

یکی از فواید اسطوخودوس برای مو این است که از شپش موی سر جلوگیری می‌کند یا حتی شپش‌ها را از بین می‌برد. بعضی از پژوهش‌ها حاکی از آن است که مصرف این روغن برای پیشگیری و نابودی شپش مو در کنار روغن درخت چای موثرتر هم خواهد بود.

رفع التهاب پوستی از فواید روغن اسطوخودوس

گاهی‌اوقات از اسطوخودوس برای رفع التهاب و سوختگی پوست استفاده می‌شود. مصرف روغن معطر آن، باعث رفع التهاب و خشکی پوست سر می‌شود. به کمک این روغن، التهاب کاهش می‌یابد و روند بهبودی تسریع می‌یابد.

بوی خوش و آرامش‌بخش

روغن اسطوخودوس بوی فوق‌العاده خوشایندی دارد. از فواید روغن اسطوخودوس این است که رایحه این روغن به تسکین و آرام کردن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. بو و رایحه روغن معطر اسطوخودوس باعث ایجاد شادی و آرامش بیشتر انسان‌ها است. بعد از استشمام بوی روغن اسطوخودوس، خلق و خوی بهتری پیدا خواهید کرد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.