مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه، به خصوص در شهرهای شمالی و مرکزی، در سال ۲۰۱۸ با رشد خوبی همراه بوده است. افرادی که قصد دارند به منظور تحصیل در فرانسه وارد این کشور شوند می‌توانند برای همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود ویزای همراه به شکل همزمان اخذ نمایند. مهاجرت به فرانسه به منظور سرمایه‌گذاری از دیگر روش‌های خوب محسوب می‌شود، که شامل ثبت شرکت و خرید ملک خواهند بود.

عموماً اخذ ویزای کاری این کشور دشوار است و نیاز به کارفرما دارد؛ اما، کسانی که طرح‌های کارآفرینی مناسبی دارند، به سادگی می‌توانند در مسیر مهاجرت به فرانسه قرار بگیرند.

مهاجرت تولد در فرانسه، در وضعیت خون و طبق رعایت یک سری تبصره‌ها، در وضعیت خاک دیده می‌شود. این کشور از نظر درآمدزایی در وضعیت خوبی قرار دارد؛ به طوری که رشد کاری و درآمدزایی، در طول دو الی سه سال سبب می‌شود که روند اخذ اقامت دائم و پس از آن تابعیت فراهم شود. مهاجرت به فرانسه، به طور کلی، برای کسانی که قصد دارند زندگی مدرن با حقوق شهروندی بالا داشته باشند فراهم شده است.

روش‌‌های مهاجرت به فرانسه

روش دیگر مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج است که در این روش نیاز است قوانین لازم رعایت شود. اقامت تولد فرانسه نیز از موضوعات جدیدی است که جای بررسی دارد.

مهاجرت تحصیلی از دیگر روش‌های عالی برای ورود به این کشور است در نظر داشته باشید که در روش‌های کاری و کارآفرینی وجود یک ذهن کارآمد و یک دست پرتلاش از شرایط مهم و الزامی محسوب می‌شود.

ورود به این کشور به منظور گشت و گذار نیز وجود دارد که در لیست مهاجرت توریستی فرانسه قرار گرفته است. همینطور افراد می‌توانند به فکر پناهندگی این کشور باشند که قطعاً راه پر پیچ و خمی را در بر می‌گیرد.

در نظر داشته باشید اینطور که شواهد نشان می‌دهد این کشور برای کسانی که با هدف کاربردی و مثبت قصد مهاجرت دارند فضای رشد عالی فراهم ساخته است. ویزای اضطراری فرانسه نیز برای بیماری‌های خاص ارائه می‌شود این ویزا در فضای جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و تایم زیادی برای صدور آن در نظر گرفته نمی‌شود و طبق صلاحدید ارگان مورد نظر فرد می‌تواند یک همراه را نیز با خود وارد این کشور نماید. این ویزا زمان مشخصی دارد.

مهاجرت سرمایه گذاری فرانسه

این کشور شرایط اخذ اقامت دائم با ویزای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک را فراهم ساخته است و این روند بسیار کمک کننده خواهد بود. خرید ملک در فرانسه با داشتن سرمایه مناسب به سادگی امکان‌پذیر است. در نظر داشته باشید که یک سری قوانین برای خرید ملک وجود دارد که می‌خواهیم در این بخش به آن بپردازیم.

خرید خانه در فرانسه به این شکل است که برای هر نفر باید متراژ ۱۴ متر در نظر گرفته شود و کمتر از این رقم نمی‌تواند مهاجرت به فرانسه را میسر نماید.  البته برای کسانی است که یک مقطع تحصیلی در فرانسه گذرانده باشند. از طرف دیگر اگر شما یک خانواده دو نفره هستید باید خانه‌ای با متراژ ۲۸ متر خریداری نمایید ( ارقام گفته شده در وضعیت حداقل قرار دارد)

با خرید ملک و پس از سند زنی‌های استاندارد شش ماه زمان نیاز است تا بتوانید درخواست خود برای اقامت در این کشور را ارائه دهید.

روش دیگر سرمایه‌گذاری در فرانسه که منجر به اقامت این کشور می‌شود روش ترکیبی خرید ملک و ثبت شرکت است، که شاید برای شما هم جالب و مناسب باشد. در نظر داشته باشید که SCI یک روند تجاری است که برای کسانی مناسب است که یک ملک خریداری شده را به نام SCI به ثبت می‌رسانند در این شرایط ملک خریداری شده بخشی از سهم شرکت می‌کند و در واقع شما به عنوان یک سرمایه‌گذار سهام‌دار این شرکت خواهید بود در این شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری آسان‌تر خواهد بود.

در صورتی که یک ملک و یا مغازه در فرانسه خریداری نمایید به شما ویزای یک ساله ارائه می‌شود که امکان تمدید آن به مدت ۵ سال فراهم شده است و پس از ۵ سال می‌توانید درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم را اعلام نمایید.

در روش مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید خود به تنهایی ثبت شرکت داشته باشید، بنابراین روش‌های زیادی در این مسیر دیده می‌شود که با توجه به میزان بودجه و زمانی که در دست دارید می‌توانید مورد بررسی قرار دهید.

اقامت فرانسه با اجاره خانه و همینطور وضعیت خرید خانه در فرانسه و گرفتن اقامت فرانسه به شکل نرمال دیده می‌شود. اداره مهاجرت به فرانسه یک سری سیاست‌های جدید اتخاذ نموده است.

ویزای سرمایه گذاری در فرانسه، برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا صادر خواهد شد. این ویزا با نام سرمایه‌گذاری تجاری (Business investor ) شناخته می‌شود. یکی از راه‌های کسب اقامت فرانسه و در نتیجه تابعیت و شهروندی این کشور، سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی است. با ۳۰۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری در یک بیزینس فرانسوی، به فرد خارجی و خانواده وی اقامت ۴ ساله داده می‌شود، که تا زمان ادامه فعالیت آن سرمایه‌گذاری، اقامت نیز تمدید می‌شود.

پس از ۵ سال اقامت موقت با تمدید سالانه در فرانسه، شخص سرمایه‌گذار و خانواده‌اش، می‌توانند درخواست اقامت فرانسه را به صورت دائم، به دولت این کشور بدهند.

مهاجرت تحصیلی فرانسه

 در صورتی که شما در حوزه اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اید برای تحصیل در فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی ندارید اما اگر در ایران زندگی می‌کنید، باید ویزای تحصیلی داشته باشید. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مراحل زیر را به طور دقیق دنبال نمایید:

۱- در ابتدا نیاز است که در پردیس این کشور ثبت نام نمایید و برای ویزای دانشجویی که قرار است از سوی CEF ارائه شود، درخواست دهید. این کار از طریق سفارت‌خانه فرانسه نیز امکان پذیر است.

۲- در مرحله دوم نیاز است که نامه پذیرش ارائه شود. این نامه مشخص می‌سازد شما قرار است در کدام دانشگاه تحصیل نمایید و تحصیل شما چند سال به طول می‌انجامد، شرایط تحصیلی شما به چه صورت است، رتبه قبولی شما چند است و آیا دانشگاه مسئول پرداخت شهریه شما خواهد بود یا خودتان نیاز است که از بودجه خوبی برخوردار باشید. مهاجرت به فرانسه از طریق بدون داشتن نامه پذیرش مهر و امضا شده از دانشگاه بسیار دشوار و گاهاً غیرممکن است.

۳- نیاز است که گواهی اثبات ماهی ارائه شود. ما حداقل مبلغ برای این نوع ویزا را ۶۱۵ یورو برای هر ماه در نظر گرفته‌ایم، حتماً می‌دانید که این رقم متغیر است و هدف اصلی یک رقم حدودی برای شفاف سازی ذهنیت شما خواهد بود.

۴- نیاز است که بلیط ورود و خروج هواپیما ارائه شود و بلیط باید به روز و زمان در وضعیت قطعی شده قرار داشته باشد.

۵- افراد باید بیمه درمانی با اعتبار ۳۰ هزار یورو داشته باشند. این بیمه هزینه بروز بیماری‌های خاص ، حوادث موجود و فوتی است.

۶- باید مشخص باشد که محل اقامت شما کجاست آیا از اقامت شخصی استفاده می‌کنید و یا در خوابگاه‌های دانشگاهی اقامت خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که در طول تحصیل می‌توانید همراه با خود داشته باشید و همینطور ویزای تحصیلی این کشور در وضعیت مولتی قرار دارد.

یکی از جالب‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه، مهاجرت از طریق تحصیل است. اقامت تحصیلی شاید بهترین راه مهاجرت به فرانسه و محبوب‌ترین آنها باشد. تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی و دوره‌های زبان فرانسه، از راه‌های مهاجرت تحصیلی به شمار می‌آید.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در فرانسه باید ویزای تحصیلی اخذ نمایند.

در همین رابطه بخوانیم:

ویزای تحصیلی فرانسه، در ۳ دسته بندی کلی جای می‌گیرد:

  • ویزای کوتاه مدت: برای دوره‌های تحصیلی کمتر از ۳ ماه
  • ویزای موقت بلند مدت: برای دوره‌های تحصیلی بین ۳ تا ۶ ماه، برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور فرانسه از طریق دوره‌های زبان به شکل فشرده (intensive course) می‌توانید با ویزای تحصیلی وارد این کشور شوید.

ویزای بلند مدت: برای دوره‌های تحصیلی بیش از ۶ ماه صادر می‌گردد. این نوع از ویزای تحصیلی به عنوان یک اجازه اقامت در فرانسه تلقی می‌شود، دوره‌های لیسانس ۳ ساله، فوق لیسانس ۲ ساله و دکترا ۴ ساله است.

دوره‌های فرانسه که بیش از ۶ ماه باشد نیز از طریق این ویزا قابل اخذ خواهد بود.

مهاجرت کاری فرانسه

یک روش دیگر یافتن شغل مورد نظر حضور در فضاهای کارآموزی در فرانسه است که برای رشته‌های فنی بسیار عالی در نظر گرفته شده است در دوره اولیه حقوق خوبی به شما داده نمی‌شود، اما پس از ثابت شدن می‌توانید به نتیجه ایده آل دست یابید.

یک موضوع را از یاد نبرید که مهاجرت به فرانسه از طریق کار به طور کلی در قالب ویزای دو ساله بوده و پس از این تایم باید شرایط کاری و میزان گردش اقتصادی ایجاد شده مورد ارزیابی قرار بگیرد اگر همه چیز درست بوده می‌توانید دو سال ویزای خود را تمدید کرده و سپس وارد درخواست ویزای دائم این کشور شوید.

مهاجرت به فرانسه از طریق کارآفرینی نیز زیرمجموعه همین نوع ویزا است، اما ما بخش جداگانه مهاجرت شرایط خاص به فرانسه را برای این گزینه در نظر گرفته‌ایم.

یکی از راه‌های اصلی مهاجرت به هر کشور دیگری از جمله فرانسهمهاجرت از طریق کار در فرانسه است. مثل دیگر کشورهای اروپایی، اولویت کار در فرانسه، نخست با اتباع این کشور و سپس با اتباع اروپایی است. ولی با توجه به کمبود نیروی کار در برخی بخش‌ها در فرانسه، نیروی کار از خارج از اروپا نیز استخدام می‌شود.

شما باید نخست از یک کارفرمای فرانسوی، پیشنهاد کار (job offer ) داشته باشید. ابتدا باید، پیشنهاد کاری به اطلاع اداره ملی استخدام فرانسه برسد، تا آگهی شغلی در سراسر فرانسه آگهی شود و در اختیار تبعه فرانسوی قرار بگیرد.

بعد از ۳ ماه در صورت یافت نشدن نیروی کار، ۳ ماه نیز در سطح اتحادیه اروپا برای اتباع اروپایی آگهی می‌شود. در صورتی که نیروی کار مورد نیاز در اروپا هم نباشد، اداره ملی کار، درخواست را در اختیار مقام محلی تجارت، رقابت، کار و استخدام قرار می‌‌دهد.

در صورت تایید درخواست نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا برای کار در فرانسه، پرونده در اختیار اداره مهاجرت قرار می‌گیرد و شخص باید برای تست پزشکی اقدام کند. اداره مهاجرت فرانسه ( ANEM) از کنسولگری درخواست صدور ویزای کار خواهد کرد.

در همین رابطه بخوانیم:

اجازه کار می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد، ویزای بلند مدت که همان اجازه اقامت است. اجازه کار ویژه، برای کسانی که با اجازه اقامت خود حق کار ندارند. برای شغل‌هایی که نیاز به مهارت دارند شما باید مدارک معتبر مرتبط داشته باشید.

مهاجرت از طریق ازدواج فرانسه

یکی از روش‌های خوب مهاجرت به فرانسه روش ازدواج است. در این روش هدف شما باید ازدواج باشد هرگز نمی‌توانید به بهانه مهاجرت به فرانسه دست به ازدواج‌های سوری بزنید. یک سری شرایط در این مسیر وجود دارد که باید بررسی شود.

به عنوان مثال در این مدت زوج فرانسوی باید از تابعیت این کشور برخوردار باشند آن‌ها باید زن و شوهر باقی بمانند و باهم زندگی نمایند بارها دیده شده است که در طول زندگی در این کشور بررسی می‌شود که فرد غیر فرانسوی مقیم این کشور اقدام به یادگیری زبان کرده است یا خیر یک موضوع بسیار مهم برای دریافت تابعیت این کشور این است که ازدواج حتماً در رجیستری CIVL به ثبت رسیده باشد.

یک سری شرایط خاص در خصوص مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. به عنوان مثال یکی از شرط‌‌های مهم این است که شما ۵ سال در فرانسه با همسر فرانسوی خود زندگی نمایید و این دوره را به شکل پیوسته طی کرده باشید.

در چنین شرایطی اگر شما این مدت ( ۵ سال) را قبل از ازدواج نیز در فرانسه زندگی کرده‌اید نیاز به اثبات ندارید و پس از ۲ سال نیز می‌توانید درخواست اقامت دائم داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما پس از ازدواج در یکی از مدارس این کشور مشغول به تحصیل و یا کار شوید دریافت تابعیت این کشور برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد.

در نظر داشته باشید که مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج برای زن و مرد یکسان است اما هر دو فرد باید در زمان ازدواج مجرد باشند. در صورت وجود فرزند از ازدواج قبلی در صورتی که فرزند کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد می‌تواند با والد همراه شود و در غیر این صورت امکان اقامت برای وی وجود نداشته و یا در شرایط بسیار سخت در نظر گرفته می‌شود.

مهاجرت از طریق تولد فرانسه

 اگر فرزند از پدر و مادر غیر فرانسوی متولد شود یک سری شرایط نیاز است رعایت شود تا فرزند بتواند تبعه فرانسه باشد. اگر فرد به سن ۱۸ سالگی رسیده باشد و از سن ۱۱ سالگی به مدت ۵ سال در کشور فرانسه زندگی کرده باشد.

اگر شخص در سن ۱۶ سالگی درخواست اقامت فرانسه داده باشد. اگر تابعیت والدین مربوط به کشورهایی باشد که قبلاً تحت حمایت فرانسه بوده‌اند. در صورتی که فرزند پیش از ۱ ژانویه ۱۹۹۴ در فرانسه متولد شده است نیز تبعه فرانسه خواهد بود.

اگر تابعیت پدر و مادر فرزند مربوط به کشورهای فرانسه زبان باشد نیز طبق یک سری شرایط می‌توان فرزند متولد شده در وضعیت تبعه فرانسه قرار داد.

مدارک لازم برای اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند از قرار زیر است. در نظر داشته باشید که پدر و مادر باید ثابت نمایند که تبعه این کشور هستند، نیاز به گواهی عدم سابقه کیفری است.

نیاز به گواهی پرداخت مالیات و همینطور گواهی اشتغال است. عموماً این رویه ۱۲ ماه به طول می‌انجامد تا دولت فرانسه نظر نهایی خود را اعلام نمایند. در نظر داشته باشید که ملیت دوگانه نیز در این مسیر مجاز اعلام شده است.

مهاجرت از طریق همراه فرانسه

ویزای همراه این روزها بسیار سر و صدا کرده است و اطلاعات مختلفی نیز در این خصوص وجود دارد که سبب می‌شود متقاضی سر در گم شده و نتواند در مسیر مهاجرت به فرانسه تصمیم درستی بگیرد.

خوشبختانه فرانسه در زمینه تحصیل برای ویزای همراه کمی دست بازتر عمل نموده است به این ترتیب اگر شما به عنوان یک فرد متقاضی مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیلی، ویزای مربوطه را دریافت کرده‌اید. می‌توانید برای همراه خود که می‌تواند همسر و یا فرزند کمتر از ۱۸ سال شما باشد ویزا دریافت نمایید.

خوشبختانه فرانسه از دسته کشورهایی است که به صورت همزمان نیز ویزای همراه فرانسه صادر می‌کند. در نظر داشته باشید که این ویزا به این معنی که فرد متأهل می‌تواند در طول تحصیل همسر و فرزند خود را نیز با خود همراه سازد و در صورت اتمام درس همگی باید به کشور مبدأ بازگردند حال همسر وی می‌تواند در طول تحصیل شخص اصلی، اقدام به اخذ ویزای مناسب با شرایط خود نماید به این ترتیب اخذ اقامت دائم در این کشور در وضعیت نرمال قرار می‌گیرد و پس از دوره‌ای شرایط تابعیت به شکل صحیح فراهم می‌شود. فرزند این فرد می‌تواند از شرایط تحصیلات رایگان در فرانسه برخوردار شود.

مهاجرت شرایط خاص فرانسه

این کشور در زمینه طرح‌های سودآور بسیار قدرتمند ظاهر شده است و همین که ثابت نمایید از نظر ایده، نو و غیر تکراری هستید و ایده شما می‌تواند در زمان کمی به نتیجه ایده آل برسد می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

مهاجرت به فرانسه از طریق کارآفرینی نیاز به حضور همیشگی شما در این کشور ندارد. شما نیاز به مهارت‌های زبانی نخواهید داشت. برای اینکار در ابتدا باید ثبت شرکت صورت پذیرد و افرادی با تعداد مشخص در شرکت شروع به فعالیت نمایند.

می‌توانید خودتان رییس باشید و یا فرد دیگری رییس شرکت شما محسوب شود در هر صورت بستر کارآفرینی در فرانسه به سادگی فراهم شده است. این روش در ابتدا در وضعیت غیر سودگرانه برای شما خواهد بود اما پس از دو دوره گردش می‌توانید به اقامت دائم این کشور و درآمدزایی خوب فکر نمایید.

یک نمونه مثال در این زمینه برای شفاف سازی بیشتر خواهیم زد. سرمایه‌گذاری ده میلیون یوروی در زمینه‌های صنعتی و تجاری می‌تواند یک روند کارآفرینی بلند مدت محسوب شود که برای افرادی که در شرکت‌ها دارای سی درصد سرمایه هستند گزینه خوبی است. برای مهاجرت به فرانسه از طریق کارآفرینی نباید محکومیت‌های کیفری داشته باشید.

مهاجرت توریستی فرانسه

برای اخذ ویزای توریستی این کشور افراد باید گذرنامه با اعتبار ۶ ماهه داشته باشند نیاز به مدارکی است که ثابت نماید قصد شما از ورود به این کشور گشت و گذار است. بلیط رفت و برگشت با مهر و تأیید به همراه دو قطعه عکس از دیگر مدارک لازم برای مهاجرت به فرانسه محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای توریستی این کشور ابتدا فرم مخصوص را تکمیل نمایید سپس باید منتظر پاسخ باشید.

مهاجرت پناهندگی فرانسه

از سوی دیگر با اطلاعاتی که از سوی سایت خبرگزاری پناهندگان به دست ما رسیده است، پناهجویانی که تقاضایشان در اداره مهاجرت فرانسه و همینطور دادگاه در تمامی مراحل رد شده است بجای ۴۵ روز بازداشت باید بین ۹۰ الی ۱۱۵ روز بازداشت باشند که این روند برای کسانی که با فرزند خود و خانوادگی سفر می‌کنند بسیار دشوار است.

تمامی این اطلاعات نشان می‌دهد که مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی به قیمت از دست دادن همه سرمایه و یا جانتان خواهد بود. تنها قانون جدید مثبتی که در این زمینه دیده می‌شود پیوستن خانواده‌های زیر ۱۸ سال است که آن هم با آینده مشخصی همراه نخواهند بود. مهاجرت از طریق پناهندگی ( un ) فرانسه کار ساده‌ای نیست و به طور کلی پناهندگی به فرانسه نیاز به وجود شرایط خاص دارد.

راحت‌ترین روش مهاجرت فرانسه

کسانی که قصد دارند در این کشور کسب و کار راه اندازی نمایند کار دشواری در پیش دارند و وجود طرح تولید صحیح به همراه بودجه کافی از شرایط مهم محسوب می‌شود و ما ویزای توریستی فرانسه را نیز در لیست روش‌های آسان ورود به این کشور قرار داده‌ایم اما می‌دانیم که ویزای توریستی طول مدت بسیار محدودی دارند و طبق تاریخ اعلام شده باید به کشور خود باز گردید.

از طرفی اگر فرد قصد سرمایه‌گذاری طولانی مدت در این کشور را داشته باشد نیز می‌تواند ویزای تجاری اخذ بگیرد( زمان صدور این ویزا نیز بسیار سریع است). یک نکته بسیار مهم در زمینه اخذ ویزای فرانسه از این قرار است که اگر شما می‌خواهید به تابعیت و اخذ پاسپورت این کشور فکر کنید باید در ابتدا هدف خود را دقیق بچینید.

با یک مثال این موضوع را ساده سازی می‌کنیم. در ابتدای این بخش گفتیم ویزای تحصیلی فرانسه در صورتی که فرد از نظر علمی در وضعیت مطلوب باشد یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به فرانسه محسوب می‌شود حال اگر شما بخواهید تابعیت این کشور را اخذ نمایید ویزای تحصیل به تنهایی نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد و نیاز است که ویزای خود را تبدیل به ویزای کار و یا … نمایید بنابراین چه خوب است که مهاجرت به فرانسه به شکل صحیح صورت بگیرد. ثبت شرکت فرانسه پروسه جداگانه است.

میزان رضایت مهاجران به فرانسه

در قوانین جدیدی که برای ورود به فرانسه ثبت شده است کسانی که از نظر توجیه اقتصادی طرح‌های کارآفرینی خوبی دارند نیز می‌توانند از وام بانک‌های دولتی این کشور استفاده نمایند.

میزان رضایت مهاجرت به فرانسه در زمینه فضای شهری و امکانات موجود بیش از ۷۵ درصد اعلام شده است.

عده‌ای معتقد هستند که زندگی در پایتخت فرانسه کمی هزینه بر است ما بررسی‌های انجام داده‌ایم و این نظریه را تأیید می‌کنیم اما یک نکته را در نظر داشته باشید که تحصیل در پایتخت این کشور و همینطور یافتن شغل مناسب بسیار آسان‌تر از سایر شهرها است بنابراین اگر خرج زیاد است درآمدزایی نیز در وضعیت بهتری قرار دارد.

در نظر داشته باشید افرادی که قصد دارند این کشور را برای پروسه‌های پزشکی و درمانی انتخاب نمایند نیز با رضایت ۸۹ درصدی همراه بوده‌اند. اقامت فرانسه و کار در فرانسه در وضعیت خوبی قرار دارد. مهاجرت به فرانسه برای کسانی که می‌خواهند ثبت شرکت در فرانسه داشته باشند بسیار عالی است.

در نظر بگیرید در لیست شرایط اقامت در فرانسه گزینه‌ای به عنوان پناهندگی به فرانسه از طریق فرانسه نیز دیده می‌شود که میزان رضایت در این ردیف کمی متفاوت از بخش‌های دیگر است که سعی می‌کنیم نگاه دقیق و علمی در بخش‌های بعد به این قضیه داشته باشیم. هزینه اقامت در فرانسه متغیر است.

آمار مهاجران به فرانسه

آمار مهاجران در گروه اول بیش از ۸۰ درصد و برای گروه دوم کمتر از ۳۰ درصد اعلام شده است. اگر به نمودارهای آماری چندین سال گذشته توجه نمایید به سادگی مشخص می‌شود که فرانسه از سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ میزان مهاجران بیشتری را پوشش داده است. روند کاهشی در سال ۲۰۱۸ به مسائل امنیتی نیز باز می‌گردد اما در هر پیشبینی که برای سال‌های آینده دیده می‌شود میزان مهاجران از ایران به فرانسه افزایش خواهد یافت.

داده‌های عددی که در خصوص مهاجرت به فرانسه به دست ما رسیده است از این قرار است که در لیست مهاجران بیش از ۴۰ درصد جوانان در رده‌های سنی بین ۲۰ الی ۳۵ هستند و الباقی نیز افراد در سنین بالاتر که از سرمایه خوبی برخوردار هستند. ورود افراد نابغه، مخترعین و همینطور افرادی که در گروه الف تحصیلی قرار دارند به این کشور بسیار دیده شده است.

مهاجرپذیری فرانسه

فرانسه از دسته کشورهای سخت‌گیر در زمینه صدور ویزا است و این موضوع سبب نگرانی ایرانیان شده است در هر صورت این کشور در لیست ده تایی کشورهای مهاجرپذیر دیده نمی‌شود و علتش نیز همین سخت گیری‌ها است.

این کشور برای کسانی که از نظر مالی در وضعیت خوبی باشند بسیار گزینه خوبی است. در سال ۲۰۱۶ رتبه مهاجرپذیر بودن فرانسه ۲۲ اعلام شده است در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۱۵ رسیده است و در سال ۲۰۱۸ فرانسه رتبه ۱۲ مهاجرپذیری را به خود اختصاص داده است البته میزان مهاجرت با اهداف مختلف در این کشور بسیار دیده می‌شود.

به طور کلی میزان مهاجرت به این کشور برای کسانی که قصد دارند بدون پول وارد شوند کمتر است. در نظر داشته باشید که برخی از شهرهای این کشور از نظر پذیرش مهاجر کمی آسانتر از سایر شهرها هستند و این روند در سال‌های آینده نیز دیده می‌شود. طبق آخرین بررسی صورت گرفته در خصوص مهاجرت به فرانسه اینطور به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۰ فرانسه در لیست ده تایی کشورهای مهاجرپذیر دیده شود.

شهرهای مهاجر پذیر فرانسه

ما لیل را یک شهر دلربا در بخش شمالی فرانسه در نظر گرفته‌ایم. این شهر دارای فضای هنری بسیار قدرتمندی است و از نظر هزینه‌ای نیز در وضعیت نرمال قرار دارد و بیش از ۵۰ درصد از مهاجران ترجیح می‌دهند که در لیل زندگی کنند.

پاریس پایتخت کشور فرانسه بوده و از دسته شهرهای گران قیمت محسوب می‌شود که در حدود ۳۲ درصد از مهاجران ترجیح می‌دهند که در این شهر سکونت داشته باشند. مارسی و لیون نیز از دیگر شهرهای پر جمعیت این کشور محسوب می‌شود و در زمینه آب و هوا برای ایران بسیار عالی است. مردم این شهر بسیار مهربان هستند.

نیس از نظر مهاجرت رتبه کمتری دارد اما یک شهر بسیار فرهنگی هنری محسوب می‌شود و برای مهاجرت توریستی یک گزینه بسیار بی نظیر است. دانشگاه نیس سوفیا در رده بهترین دانشگاه‌های اصلی فرانسه بوده که در این شهر قرار گرفته است.

اقامت فرانسه

 اقامت فرانسه برای ایرانیان در وضعیت استاندارد قرار دارد و صدور ویزا این کشور برای ایرانیان نسبت به سایر کشور‌ها راحت‌تر است. برای رسیدن به اقامت دائم این کشور روش تحصیلی بهتر و راحت‌تر از سایر مسیر‌ها است و به راحتی می‌توان برای کالج‌های زبان این کشور اقدام و پذیرش گرفت.

دانشگاه‌های فرانسه در رشته‌های هنر، حقوق و پزشکی بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهند و شما بعد از ۵ سال تحصیل در فرانسه می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

شایان ذکر است که دولت فرانسه مانند آلمان و سایر کشور‌ها برای دانشجویان ویزا همراه در نظر نمی‌گیرد و اگر امکان دریافت ویزا همراه ایجاد شود، باید ۱۵ الی ۱۸ ماه از تحصیل فرد گذشته باشد. در نظر داشته باشید که همراه شما اجازه کار در این کشور را ندارد و باید توانایی تامین هزینه‌های زندگی در فرانسه را داشته باشد.

شما از طریق تمکن مالی (ویزا بازنشستگی) می‌توانید به اقامت دائم این کشور برسید؛ اما این روش به علت هزینه بالای آن بسیار سخت است و نیاز است که شما ۲۵ هزار یورو برای خود و به ازای افراد خانواده ۲۰ هزار یورو تمکن مالی داشته باشید و علاوه بر این نیاز است که ۲ تا ۳ هزار یورو خارج از خاک فرانسه درآمد ماهیانه داشته باشید؛ زیرا دولت فرانسه حق کار در این کشور را به شما نمی‌دهد؛ اما فرزندان زیر ۱۸ سال اجازه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند.

آیا با ثبت شرکت در فرانسه می‌توان به اقامت دائم این کشور رسید؟

ثبت شرکت منجر به اقامت نمی‌شود؛ اما شما با خرید درصدی از سهام شرکت‌های دولتی این کشور، می‌توانید در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال به اقامت این کشور برسید. در نظر داشته باشید که میزان سوددهی شما و پرداخت به موقع مالیات، توسط این دولت بررسی می‌شود و حائز اهمیت است.

  • طرح خود حمایتی مالی

طرح خود حمایتی مالی از روش‌های متداول برای رسیدن به اقامت دائم فرانسه است. در این مسیر شما باید توانایی خرید یا اجاره ملک در این کشور و تامین هزینه‌های زندگی خود را داشته باشید. در این مسیر نیاز است حدود ۳۵ هزار یورو در حساب بانکی و ۱۵ هزار یورو درآمد ماهیانه خارج از خاک فرانسه داشته باشید.

شایان ذکر است در صورتی که با همسر خود اقدام کرده‌اید ۱۰ هزار یورو به میزان درآمد ماهیانه شما افزوده می‌شود.
  • ویزا موقت فرانسه

مهاجرت توریستی به فرانسه، اقامت موقت محسوب می‌شود که نیاز به دریافت ویزا شینگن دارد. ابتدا به سازمان VFS درخواست می‌دهید و بعد از این که از شما اثر انگشت گرفته شود، حدود ۱ ماه زمان نیاز است تا جواب ویزا شما صادر شود.

اخذ پاسپورت فرانسه

به طور کلی طبق یک قانون مشخص افراد باید به مدت سه الی پنج سال در کشور فرانسه زندگی کرده باشند تا بتوانند درخواست لازم برای اخذ پاسپورت را ارائه دهند.

در این شرایط به طور دقیق بررسی می‌شود که آیا شما از نظر رعایت قوانین موفق بوده‌اید یا خیر. به طور کلی اخذ پاسپورت هر کشور و همینطور کشور فرانسه یک پروسه طولانی مدت است و باید به دولت این کشور ثابت شود که شما از هر نظر واجد شرایط زندگی در فرانسه هستید. افرادی که دارای بیماری‌های لاعلاج هستند و یا جرم مرتکب شده‌اند عموماً نمی‌توانند شانس زیادی در اخذ پاسپورت فرانسه داشته باشند.

اخذ پاسپورت فرانسه هرگز کار سریعی نخواهد بود بنابراین تبلیغاتی که در این زمینه وجود دارد را باور نکنید در هر صورت با هر هدفی که مهاجرت به فرانسه را انتخاب نموده‌اید باید این نکته را در نظر داشته باشید که نیاز است بیش از ۴ سال در کشور فرانسه زندگی کنید و همینطور اقامت دائم را کسب کرده باشید و سپس برای درخواست تابعیت اقدام نمایید و فرانسه حداقل ۱۲ ماه برای اعلام نتیجه نهایی خود زمان نیاز دارد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.