مناسب‌ترین میز ناهارخوری برای خانه شما

با توجه به اینکه استفاده از میز غذاخوری در دکوراسیون منزل بسیار باب شده است، اما بسیاری از خانواده‌ها هنگام انتخاب مدل و سبک میز غذاخوری دچار اشتباه می‌شوند. همچنین بعد از گذاشتن میز غذاخوری در پذیرایی یا اتاق ناهارخوری، دچار مشکل می‌شوند.

شکل مستطیل

شکل مستطیل به عنوان محبوب‌ترین انتخاب برای میز غذاخوری است. این میز به‌گونه‌ای است که می‌تواند بیشتر از ظرفیتش در طول خود صندلی جا دهد. اگر شکل منزل یا اتاق غذاخوری شما کشیده است، بهتر است از میز مستطیلی استفاده نکنید، زیرا باعث کشیده‌تر دیده شدن فضا می‌شود و ظاهر خوبی به فضا نمی‌دهد.

اگر از میز مستطیلی در فضای داخلی که شکل کشیده دارد، استفاده کردید، سعی کنید آن را عمود بر فضای خود قرار دهید.

شکل مربع

شکل مربع، ساده‌ترین شکل میز غذاخوری است. شکل مربع میز برای فضاهای کوچک مناسب است. درواقع اگر متراژ فضای شما کوچک است و علاقه دارید در فضای خود حتما میز غذاخوری داشته باشید، میز مربعی مناسب‌ترین گزینه برای فضای شما است.

معمولا این فرم میز با ظرفیت‌های ٢ الی ۴ نفر طراحی می‌شود زیرا اگر با ظرفیت بیشتری طراحی شود، بیشتر سطح میز غیرقابل دسترس است یا دسترسی به آن سخت است.

شکل دایره

میز غذاخوری با شکل دایره معمولا از گزینه‌های میزهای کم‌جا هستند، یعنی اگر میز دارای ظرفیت کمی باشد، فضای کمی را اشغال می‌کند. اما اگر میز با ظرفیت بالا باشد، بیشترین مقدار فضا را اشغال می‌کند.

میز دایره‌ای هم مانند میز مربعی اگر از یک حدی بزرگ‌تر شود، دسترسی به مرکز میز کار غیرممکنی است. میز دایره‌ای شکل این امکان را می‌دهد که شما تعداد صندلی‌های اضافه‌تری را نسبت به ظرفیت میز قرار دهید.

شکل بیضی

شکل بیضی از گزینه‌های خاص و محبوب است و به دلیل اینکه طول بیشتری نسبت به دایره دارد، فضای بیشتری برای پذیرایی دارد. میز بیضی شکل مانند فرم میز مستطیلی است.

در واقع اگر شما فضایی دارید که دارای شکلی کشیده است، سعی کنید از میز بیضی شکل در فضای خود استفاده نکنید و اگر استفاده کردید، آن را به صورت عمودی قرار دهید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.