معجزه آلو برای استخوان‌ها و بدن

با ما همراه باشید تا بیشتر درباره خواص و فواید مصرف آلو برای سلامتی بدانید. در زنان یائسه، میزان پایین استروژن می‌تواند باعث افزایش فشار اکسایشی و التهاب شود و خطر ضعیف شدن استخوان‌ها را افزایش دهد که ممکن است منجر به شکستگی شود. گنجاندن آلو در رژیم غذایی ممکن است با کند کردن یا معکوس کردن این روند به محافظت از استخوان‌ها کمک کند.

خواص و فواید مصرف آلو برای سلامتی

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها ضعیف یا شکننده می‌شوند که ممکن است برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد، اما به گفته محققان در میان زنان بالای ۵۰ سال شایع‌تر است. این بیماری بیش از ۲۰۰ میلیون زن در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که باعث ایجاد تقریبا ۹ میلیون شکستگی در هر سال می‌شود.

استخوان‌ها در طول زندگی به‌طور مداوم سلول‌های استخوانی جدید می‌سازند و سلول‌های قدیمی را از بین می‌برند. اما پس از ۴۰ سالگی، این تجزیه سلول‌های قدیمی شروع به پیشی گرفتن از تشکیل سلول‌های جدید می‌کند.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافتند که آلو می‌تواند به جلوگیری یا به تاخیر انداختن از دست دادن استخوان‌ها در زنان یائسه کمک کند، که احتمالا ناشی از توانایی آن در کاهش التهاب و فشار اکسایشی است، که هر دو به از دست دادن استخوان منجر می‌شوند.

برخی دیگر از خواص آلو

برخی از مهم‌ترین خواص آلو برای سلامتی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

درمان یبوست معروف‌ترین خواص آلو

خواص آلو خشک برای یبوست از معروف‌ترین خواص آلو است. این خاصیت به وجود مقدار بالای فیبر در آن مربوط می‌شود. در واقع فیبر موجود در آلو با حجم دادن به مدفوع و افزایش سرعت حرکت مواد زائد در سیستم گوارش شما، یبوست را درمان می‌کند.

منبع آنتی‌اکسیدان

آلو خشک سرشار از آنتی‌اکسیدان است. ماده‌ای که در کاهش التهاب و محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد بسیار مفید است. آلو حاوی نوع خاصی از آنتی‌اکسیدان به نام پلی‌فنول است که اثرات مثبتی بر سلامت استخوان می‌گذارد و در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت موثر است.

کاهش قند خون، تعادل شیرینی شما

یکی دیگر از فواید آلو خشک، کمک به کاهش قند خون است. آلوها علی‌رغم اینکه کربوهیدرات نسبتا بالایی دارند، پس از مصرف باعث افزایش قابل‌توجهی در سطح قند خون نمی‌شوند. این ویژگی را می‌توان به توانایی افزایش سطح آدیپونکتین، هورمونی که در تنظیم قند خون نقش دارد، نسبت داد.

استخوان‌های فولادی

تقویت و حفظ سلامت استخوان را می‌توان یکی از مهم‌ترین خواص آلو خشک برشمرد. بر اساس این یافته‌ها، آلو نه‌تنها در جلوگیری از تخریب بافت استخوانی موثر است، بلکه می‌تواند به بهبود و سلامت بافت آسیب‌دیده هم کمک کند.

سلامت قلب با فواید آلو خشک

حفظ سلامت قلب یکی از مهم‌ترین فواید آلو خشک است. مصرف درست و منظم آلو با کاهش فشار خون و سطح کلسترول که دو عامل اصلی برای بیماری‌های قلبی است، می‌تواند کاری کند که قلب شما همچون ساعت‌ منظم و دقیق کار کند!

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.