ماسک شیر خشک برای چاقی و سفیدی صورت

یکی از ترکیبات بسیار مغذی که میتوانید برای ماسک صورت خانگی استفاده کنید ، ماسک شیر خشک برای پوست است. یکی از روش های مراقبت روزانه برای جوانسازی پوست و پر شدن صورت استفاده از ماسک های خانگی است.

شیر خشک در واقع شیر تغلیظ شده است بنابراین چندین برابر شیر کلسیم و پروتئین دارد که باعث میشود نسبت به شیر، برای پوست و ماسک صورت مفیدتر باشد. شما میتوانید به راحتی و بدون دردسر از انواع ماسک شیر خشک برای چاقی صورت استفاده کنید.

شیر خشک دارای اسید لاکتیک زیادی است که خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک میکند.

A close-up shot of baby milk formula with a plastic measuring spoon.

ماسک شیر خشک برای چاقی صورت

از تمام ماسک های شیر خشکی که در ادامه مقاله آمده است به جز ماسک های لایه بردار و اسکراب و ماسک های درمان آکنه میتوانید برای چاقی صورت استفاده کنید.

یکی از بهترین ترکیبات برای چاقی صورت استفاده از ماسک شیر خشک و گلاب و آب خیار است. کافیست مقدار مساوی گلاب و آب خیار را با کمی شیر خشک مخلوط کنید و مایع غلیظی درست کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس بشویید. هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

برای این که نتیجه بهتری از ماسک شیر خشک برای چاقی صورت بگیرید بهتر است قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری از مخلوط مساوی شیر خشک و نشاسته و آرد برنج بخورید یا این که صبح ناشتا ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با کمی آب مخلوط نمایید تا خمیر غلیظی دست شود و میل نمایید.

ماسک شیر خشک و عسل برای آبرسانی به پوست

شیر خشک و عسل خاصیت مرطوب کنندگی دارند.

۲ قاشق غذاخوری شیر خشک و عسل را با هم مخلوط نموده و با کمک انگشت روی پوست صورت و گردن بکشید و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

اسکراب شیر خشک و آرد برنج برای لایه برداری

۲ قاشق غذاخوری شیر خشک و ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج را مخلوط نموده و مقداری گلاب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس روی صورت و گردن بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه به آرامی با نوک انگشتان پوست را به صورت دورانی ماساژ دهید و با آب سرد بشویید. هنگام ماساژ دقت داشته باشید که ماسک نباید خشک شده باشد و به راحتی و بدون نیاز به فشار روی پوست حرکت کند.

وجود آرد برنج به لایه برداری بهتر پوست شما کمک میکند.

ماسک شیر خشک و آبلیمو

۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کرده و سپس با نوک انگشت آن را روی صورتتان ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک به روشن شدن رنگ پوست کمک میکند.

ماسک شیر خشک و آبلیمو و عسل

اگر میخواهید از ماسک شیر خشک برای سفیدی پوست استفاده کنید ، این ترکیب برای شما مناسب است.

۱ قاشق غذاخوری غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بکشید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

ماسک شیر خشک و آبلیمو ضمن پاکسازی پوست ، باعث سفیدکنندگی و درخشان شدن پوست میشود.

ماسک شیر خشک و گل سرشوی برای درمان آکنه

۱ قاشق غذاخوری شیر خشک و گل سرشوی را مخلوط نموده به اندازه ای که حالت خمیری پیدا کنند گلاب اضافه کنید. این ماسک شیر خشک و گلاب در کنار گل سرشوی خاصیت ضد عفونی کننده داشته و در کنار خاصیت تغذیه کننده و لایه بردار شیر خشک باعث درمان آکنه صورت میشود.

 

ماسک شیر خشک و گردو برای لایه برداری عمیق

۱ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق غذاخوری پودر گردو و ۱ قاشق غذاخوری شیر و نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی صورت بکشید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. گردو خاصیت پاکسازی عمقی به این ماسک میدهد و هر زمان که احساس سنگینی روی پوست داشتید میتوانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک شیر خشک و زعفران برای شادابی و درخشندگی پوست

۱ پنس زعفران را با ۱ قاشق غذاخوری شیر خشک مخلوط کرده و با مقداری آب خمیر کنید و روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت را بشویید.

زعفران باعث ایجاد درخشندگی و بهبود شادابی پوستتان میشود.

ماسک شیر خشک برای سفیدی پوست با خیار

۲ قاشق چایخوری پودر پوست لیمو را با ۲ قاشق چایخوری شیر خشک و ۴ قاشق غذاخوری آب خیار مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بکشید و سپس با آب ولرم بشویید.

یکی از بهترین موادی که میتوانید برای سفیدی پوست استفاده کنید ، پودر پوست لیمو است. آب خیار به آبرسانی پوست کمک کرده و این ترکیب به مرور زمان باعث کاهش لک ها و رنگدانه های تیره روی پوست شده و پوست را چند درجه روشن تر میکند.

ماسک شیر خشک برای سفیدی پوست با گل یاس

۲ قاشق غذاخوری پودر گلبرگ یاس را با ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک مخلوط نموده و مقداری شیر به آن ها اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد. به مدت ۲۰ دقیقه این ماسک را روی پوست صورت و گردن خود بکشید و سپس با آب ولرم بشویید.

استفاده از این ماسک کمک میکند که پوستی بدون لک ، شفاف و زیبا داشته باشید.

اسکراب شیر خشک و بلغور جو دوسر

۲ قاشق چایخوری شیر خشک را با ۲ قاشق چایخوری آرد نخود و ۳ قاشق چایخوری بلغور جو دوسر و ۱ عدد چای سبز کیسه ای مخلوط نموده و به اندازه لازم آب اضافه کنید تا خمیری شود. این ماسک را به مدت ۵ دقیقه با آرامی و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید و سپس ۲۰ دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند و با آب ولرم بشویید.

این ترکیب یک اسکراب طبیعی خانگی است که چربی اضافه پوست را جذب کرده و از بروز آکنه و جوش صورت پیشگیری کرده و صورت را لایه برداری کرده و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به روشن شدن پوست کمک میکند.

اسکراب شیرخشک و روغن زیتون برای پوست های خشک

۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با نصف قاشق چایخوری شکر و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه پوستتان را با آن ماساژ داده سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید و با آب ولرم بشویید.

شکر به لایه برداری پوست کمک کرده و روغن زیتون در کنار شیر خسک به صورت همزمان به آبرسانی و تغذیه پوست کمک می کنند.

درمان آفتاب سوختگی با ماسک شیر خشک و پودر چوب صندل

۱ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و نصف قاشق چایخوری زردچوبه و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بکشید و با آب سرد بشویید.

پودر چوب صندل خاصیت تسکین دهنده دارد و برای درمان آفتاب سوختگی و کمرنگ شدن لک های پوستی مناسب است.

ماسک شیر خشک و پاپایا برای پاکسازی پوست

پوره نصف پاپایا کوچک را با ۳ قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق چایخوری آبلیمو و عسل مخلوط کرده  روی صورت و گردن بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

پاپایا باعث پاکسازی پوست شده و همراه با عسل به آبرسانی بهتر پوست کمک میکند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.