قلعه جن زده، ترسناک‌ترین کاخ دنیا!

با ما همراه باشید تا به قلعه ارواح بریساک در فرانسه سفر کنیم. وقتی مردم برای نخستین بار کاخ و قلعه‌ زیبا و خوش منظره‌ «بریساک» واقع در ایالت «آنژو» را تماشا می‌کنند، غرق بهت و شگفتی می‌شوند. کاخی زیبا و قرون وسطایی که در «دره‌ی لوآر» (Loire Vally) و در کشور فرانسه واقع شده و بی‌شباهت به قلعه‌های افسانه‌ای نیست که گویی از دل داستان‌های پریان سر برآورده‌اند.

این مکان در اصل کاخی است به سبک و سیاق شاتوهای فرانسوی که قرن‌هاست در مالکیت خانواده‌ی «کاوس-بریساک»باقی مانده است، خانواده‌ای که میراث دار عنوان اشرافی دوک بوده و هم اکنون به عنوان دوک‌های بریساک شناخته می‌شوند. از سوی دیگر این قلعه به دلیل تاریخچه غنی و خواندنی خود از سوی وزارت فرهنگ فرانسه به عنوان اثر معماری ارزشمند و میراث ملی ثبت شده است.

قلعه ارواح بریساک در فرانسه

در حقیقت کاخ امروزی روزگاری بخشی از یک قلعه‌ی بزرگ و باشکوه بود که در قرن یازدهم توسط کنت‌های آنژو بنیان نهاده شد. اما در قرن پانزدهم وقتی «شاه رنه» که در آن زمان حکومت آنژو را برعهده داشت، این قلعه را تغییر داده و در حدود ۶۰ کاخ و خانه‌ی اشرافی بزرگ را در دل آن بنا نهاد که البته در میان تمامی این ساختمان‌ها، بریساک یکی از زیباترین‌ها است.

از سوی دیگر بریساک را باید بلندترین کاخ نوع خود در فرانسه دانست، سازه‌ای شگفت و تماشایی که حتی مشاهده‌اش نیز جریانی از گرما و جادوی جهان کهن را در رگ و پی بیننده به جریان می‌اندازد. اما در عین حال این کاخ زیبا نیز رویی تیره و تار دارد که ارتباطی تنگاتنگ با یکی از قدیمی ترین ساکنان آن دارد، بانویی خشمگین که ملاقاتش لرزه به اندام بازدیدکنندگان می‌اندازد.

تاریخ قلعه ارواح بریساک

تاریخ این ساختمان تماشایی در کنار روزهای درخشان و به یادماندنی، روزهایی غمگین و ناامید کننده را نیز در خاطر دارد. به دلیل جنگ‌های متعدد این کاخ بارها تخریب و مجددا بازسازی شده و حتی در اواخر دهه‌ی ۱۷۹۰ برای مدتی برای مدتی متروکه و خالی از سکنه شد.

نسل پشت نسل از اعضای یک خاندان مشخص ساکن این قلعه بودند که نوادگان آنها در نهایت امروز به دلیل وقوع یک قتل توأم با خشونت، با معضلی به نام تسخیرشدگی دست به گریبانند. قتلی سبعانه که در میان دیوارهای این کاخ باستانی رخ داد و باعث شد این قصر پریان به سرنوشتی ناخوشایند مبتلا شده و به عنوان مکانی تسخیرشده و جن‌زده معرفی شود. مکانی که ظاهرا در تسخیر بانویی موسوم به «la Dame Verte» یا «بانوی سبز پوش» است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.