طبیعی‌ترین روش‌های رفع سیاهی دور چشم

در این مطلب قصد داریم طبیعی‌ترین روش درمان سیاهی دور چشم را به شما آموزش دهیم.  علاوه‌بر سن و استرس، آلرژی و ژنتیک نقش مهمی در زیبایی پوست اطراف چشم ما ایفا می‌کنند.

درمان سیاهی دور چشم با روش‌های طبیعی

خیار یک روش درمان سیاهی دور چشم

همه ما تصاویری از افرادی با حلقه‌های خیار دور چشم آن‌ها دیده‌ایم. خیار می‌تواند پوست شما را محکم کند. آن‌ها همچنین لامپ‌های پوستی هستند، بنابراین می‌توانند در رفع سیاهی زیر چشم شما کمک کنند. برای استفاده صحیح، خیار را به‌صورت ضخیم برش داده و بگذارید ۳۰ دقیقه در یخچال سرد شود. برش‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید، سپس صورت خود را با آب بشویید. این کار را حداقل دو روز در هفته تکرار کنید.

گوجه فرنگی و لیمو

گوجه فرنگی خاصیت سفیدکننده خوبی دارد. هم عوامل روشن‌کننده گوجه فرنگی و هم ویتامین C موجود در لیموها می‌توانند به درخشان‌تر شدن مناطق زیر چشم شما کمک کنند. یک قاشق چای‌خوری آب گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط کنید. مخلوط را روی سیاهی دور چشم خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس آن را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت حدود یک هفته انجام دهید.

چای کیسه‌ای

آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین موجود در چای کیسه‌ای باعث کوچک شدن رگ‌های خونی و کاهش احتباس مایعات می‌شوند که این امر می‌تواند پف را کاهش دهد. تانن موجود در چای می‌تواند تغییر رنگ دهد. دو کیسه چای سبز مرطوب یا سیاه را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک کیسه چای را روی هر چشم قرار دهید. حتما در حین قرار دادن کیسه‌های چای، چشمان خود را بسته نگه دارید. پس از آن، چشم خود را بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.