شیره خرما، ماده مغذی و شگفت‌انگیز زمستانی

برخی از خواص شیره خرما هیچ‌گاه به ذهن افراد خطور نخواهد کرد. این خواص درمانی به صورتی هستند که به محض مصرف شیره خرما، تغییر معجزه‌آسایی را مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید که بیشتر با فواید شیره خرما برای سلامتی آشنا شوید.

شیره خرما بمب انرژی

از دلایل مهم مصرف شیره خرما تامین انرژی موردنیاز بدن در طول روز است. اگر در وعده صبحانه خود شیره خرما مصرف کنید تغییر شگرفی در انرژی روزانه خود مشاهده خواهید کرد.

دیگر یبوست را تجربه نکنید

خرما تاثیر مستقیمی بر عملکرد روده‌ها و دستگاه گوارش دارد و تاثیر چشمگیری بر رشد باکتری‌های مفید روده نیز خواهد داشت. همین خاصیت در شیره خرما نیز قابل رویت است و شیره خرما نیز عملکرد عضلات روده را بهبود می‌بخشد. علاوه بر آن شیره خرما غنی از فیبر است. این ماده فرآیند هضم را به تعویق انداخته و عبور مواد غذایی در دستگاه گوارش را تسهیل خواهد بخشید.

کلسترول خون را کاهش دهید

شیره خرما عاری از کلسترول است و با مواد بی‌نظیری که در ساختار خود دارد علاوه بر ممانعت از تجمع کلسترول به تجزیه بافت آن نیز کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

بی‌نیاز از خوردن مولتی‌ویتامین‌ها

شیره خرما حاوی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B6 و B12 است. علاوه بر آن غنی از آهن است به صورتی که افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند به‌راحتی می‌توانند این بیماری را کنترل کنند. از مواد مغذی دیگر که در خرما موجود است می‌توان به ویتامین‌های C، D و A اشاره کرد.

زایمان راحت

طبع شیره خرما گرم است و به باز شدن دهانه رحم کمک قابل‌توجهی خواهد کرد علاوه بر آن قابض ماهیچه‌ها است که علاوه بر سرعت بخشیدن به روند زایمان از خون‌ریزی غیرطبیعی بعدازآن نیز جلوگیری خواهد کرد.

شیره خرما حافظ ماهیچه‌ها

این ماده خوراکی غنی از پروتئین بوده و برای تمام افرادی که می‌خواهند از رژیم غذایی خاص پیروی کرده ولی نگران آب شدن ماهیچه‌ها هستند مناسب است. علاوه بر آن برای ورزشکارانی که وعده‌های غنی از پروتئین مصرف می‌کنند بسیار مناسب خواهد بود.

شیره خرما ضد سرطان

از فواید شیره خرما می‌توان به وجود مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان در آن اشاره کرد که این مواد محافظ سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد هستند. با مصرف شیره خرما علاوه بر کاهش ریسک ابتلا به بیماری سرطان می‌توانید روند پیشرفت این بیماری را کنترل کرده و آن را درمان کنید.

سم‌زدایی کبد

شیره خرما حاوی املاح معدنی زیادی ازجمله منگنز است که مصرف آن سم‌زدایی کبد را به همراه خواهد داشت. شیره خرما حاوی قند است و طبع گرمی دارد پس درصورتی‌که کبد چرب دارید در مصرف شیره خرما احتیاط به خرج دهید.

داشتن استخوان‌هایی محکم‌تر از فواید شیره خرما

شیره میوه درخت نخل حاوی مقادیر زیادی املاح معدنی ازجمله منیزیم و کلسیم است که این مواد به استحکام هرچه بیشتر استخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر آن با خاصیت ضدالتهابی در کاهش درد مفاصل و آرتروز نقش مناسبی خواهد داشت.

شب‌کوری را تجربه نکنید

یکی از عواملی که افراد را با شب‌کوری مواجه می‌کند کمبود ویتامین A در بدن است. کمبود این ویتامین حتی منجر به خشکی چشم نیز خواهد شد. با مصرف شیره خرما و تامین نیاز بدن به این ویتامین ریسک ابتلا به بیماری‌های چشمی گفته‌شده را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.