سمنو و خواص باورنکردنی آن

با ما همراه باشید تا فواید و خواص سمنو برای سلامتی را بشناسید. خوردن سمنو به‌عنوان یک میان وعده بیش‌ترین تاثیر را دارد. فیبر بالا و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سمنو احتمال بروز سرطان و تومور را کاهش می‌دهد، مصرف روزانه سمنو در حد کم باعث کاهش اثرات سرطان کولون می‌شود.

طبع سمنو

طبع سمنو را در طب سنتی گرم و معتدل بیان کرده‌اند. افرادی که به دنبال متعادل گردن طبع آن هستند، می‌توانند از مصلح آن استفاده کنند. گزینه‌هایی مانند عرق کاسنی یا شربت سکنجبین بهترین مصلح‌ها برای سمنو هستند.

مهم‌ترین خواص سمنو برای سلامتی

در ادامه به بررسی و معرفی خواص سمنو برای سلامتی خواهیم پرداخت.

خواص سمنو برای پوست

ویتامین‌های A و E موجود در جوانه گندم که سمنو از آن به دست می‌آید، می‌‌تواند در سلامت پوست موثر باشد. این ویتامین‌ها از پیری زودرس و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین روی موجود در سمنو هم در شادابی و لطافت پوست موثر است.

خواص سمنو برای بهبود بیماری‌های چشمی

سمنو با داشتن ویتامین‌های مختلف مانند A و E به سلامت چشم کمک می‌کند و می‌تواند باعث بهبود بیماری‌های چشمی شود. پس این خوراکی خوشمزه را به‌عنوان میان وعده سالم در رژیم غذایی خود به‌اعتدال جای دهید.

سمنو در دوران بارداری و شیردهی

سمنو به دلیل دارا بودن مواد مغذی فراوان و نیاز زنان باردار به این مواد در دوران بارداری توصیه می‌شود. علاوه بر این، مصرف سمنو در دوران شیردهی هم بسیار توصیه می‌شود. سمنو مواد معدنی ضروری برای رشد نوزادان را تامین می‌کند و همچنین خاصیت زیاد کننده شیر مادر را به همراه دارد که از این طریق به تغذیه بهتر نوزادان خواهد پرداخت.

خواص سمنو برای چاقی و لاغری

ممکن است درباره خاصیت لاغر کننده سمنو در وب سایت‌های مختلف شنیده باشید ولی واقعیت این است که مصرف بیش از اندازه سمنو و در کنار آن کم‌تحرکی باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود. ولی مصرف سمنو به مقدار کم در کاهش احساس گرسنگی و اشتها موثر است که به دلیل فیبر زیاد موجود در آن است.

تاثیر سمنو بر دستگاه گوارشی

سمنو دارای فیبر بالایی است و اگر با گردو و بادام سرو شود حتی محتوای فیبر آن بیشتر هم می‌شود. فیبر می‌تواند حرکات روده‌ای را افزایش دهد و یبوست را برطرف کند و بیماری‌های گوارشی را بهبود بخشد. یبوست به مادر بیماری‌ها معروف است و با برطرف شدن آن، بسیاری از بیماری‌های دیگر هم بروز نمی‌کنند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن با خواص سمنو

ایمنی بدن به عهده گلبول‌های سفید بدن است و این گلبول‌ها برای ساخته‌شدن در مغز استخوان به مواد مغذی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها نیاز دارند. سمنو به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف که موردنیاز در تولید هر چه بیشتر و بهتر گلبول‌های سفید هستند، موثر است. با خوردن به‌اندازه سمنو به تولید گلبول سفید در بدن و در نهایت به بالا بردن ایمنی بدن کمک کنید.

سمنو و استحکام استخوان‌ها

کلسیم و فسفر جزو موادی هستند که در جوانه گندم به وفور یافت می‌شوند و سمنو هم از جوانه گندم ساخته می‌شود. خواص جوانه در سمنو هم وجود دارد. از این رو برای کسانی که با مشکلات استخوانی مانند کاهش تراکم استخوان مواجه هستند، مصرف سمنو و بهره‌مندی از خواص آن توصیه می‌شود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.