روغنی نابودگر چربی‌های بدن!

روغن نارگیل که از قسمت گوشتی نارگیل گرفته می‌شود، یکی از مفیدترین خوراکی‌ها به‌شمار می‌رود. از این روغن پرفایده هم به‌شکل خوراکی و هم موضعی برای سلامت بخش‌های مختلف بدن استفاده می‌شود.

چربی‌سوزی

علی‌رغم این که روغن نارگیل یک نوع چربی به حساب می‌آید، اما خود این ماده چرب باعث چربی‌سوزی در بدن می‌شود. حدود ۹۰ درصد روغن نارگیل را چربی‌های اشباع شده تشکیل می‌دهند. این نوع چربی‌ها به سرعت توسط بدن جذب شده و در سوخت‌وساز مصرف می‌شوند. از طرف دیگر روغن نارگیل به هضم غذا کمک می‌کند. وقتی غذا خوب هضم شود، احتمال جمع‌شدن چربی در بدن کاهش می‌یابد.

کاهش اشتها

چربی موجود در روغن نارگیل فرد را سیر نگه می‌دارد و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. در نتیجه اشتها به خوردن غذا کم می‌شود و از این طریق به لاغر شدن فرد کمک می‌شود. مصرف روغن نارگیل نیم‌ساعت قبل از وعده غذایی، باعث کاهش حجم غذای مصرفی خواهد شد.

محافظت از دندان‌ها و لثه‌

روغن نارگیل یک سلاح قدرتمند است که در برابر باکتری‌های دهان که باعث ایجاد پلاک دندان، پوسیدگی و بیماری‌های لثه می‌شوند مبارزه می‌کند. در یک مطالعه تحقیقاتی مشخص شد که شستشوی دهان با روغن نارگیل، به اندازه شستشو با دهان‌شویه باعث کاهش این باکتری‌ها می‌شود.

ویتامین‌ها و موادمعدنی

روغن نارگیل حاوی آهن است که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می‌کند. همچنین مقدار کمی ویتامین K دارد که باعث ممانعت از انعقاد خون در بدن می‌شود. این روغن حاوی ویتامین E نیز هست که مانع از آسیب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد خواهد شد.

پوست و مو

از دیگر فواید روغن نارگیل تأثیر بی‌نظیر آن بر پوست است. روغن نارگیل التهابات پوستی و اگزما را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ساختار منحصر به فرد اسید لوریک(اسید چرب اصلی در روغن نارگیل) می‌تواند به بافت مو نفوذ کند به گونه‌ای که اغلب روغن‌های دیگر قادر به انجام این کار نیستند. بنابراین این روغن برای موها نیز مفید است.

کمک به درمان اسهال شدید

روغن نارگیل خالص دارای خواص ضد باکتری است که به درمان عفونت کمک می‌کند. طبق نتایج مطالعات، رشد باکتری‌های روده‌ای که باعث اسهال شدید می‌شوند با مصرف روغن نارگیل متوقف خواهد شد. همچنین روغن نارگیل با مخمرهای مضر برای روده مبارزه می‌کند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.