رفع وزی و گره خوردن موها

اغلب افرادی که دارای مو‌های خشک هستند، دچار وز مو و گره خوردگی آن می‌شوند. از عواملی که موجب افزایش خشکی مو می‌شوند، می‌توان به رنگ کردن مدام مو، استفاده از شامپوی نامناسب، استفاده زیاد از سشوار و اتو مو و … اشاره کرد.

استفاده از روغن نارگیل

پس از شست‌وشوی مو‌ها در حمام، برای رفع وزی مو مقداری از روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و میان مو‌ها بمالید تا وز مو برطرف شده و یکدست شود. روغن نارگیل مو‌ها را چرب می‌کند؛ پس بهتر است به ریشه مو نرسد.

روغن زیتون، نرم کننده طبیعی مو

پس از شست و شوی مو‌ها با شامپوی مناسب کمی‌آب مو را گرفته و خشک کنید و در حالتی که کمی نم‌دار است، با روغن زیتون ساقه و نوک مو‌ها را چرب کنید. همچنین بهتر است شامپو و نرم کننده مو و اسپری موهایتان حاوی الکل نباشد تا از خشکی و گره خوردن مو جلوگیری شود. در ضمن برای خشک کردن مو‌ها با سشوار فقط ریشه مو را خشک کنید و اجازه دهید ساقه و نوک مو‌ها کمی‌مرطوب مانده و خود به خود خشک شود.

ماسک عسل و لیمو

برای درست کردن این ماسک باید ۲ قاشق آب‌لیمو، ۲ قاشق عسل را در مقداری آب ولرم مخلوط کرده و موها را حدود ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید؛ سپس موی خود را با شامپو و آب ولرم بشویید.

رفع وزی مو با سرکه سیب

۲ قاشق سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و  آن را کنار بگذارید. بعد از شست‌وشوی موها با شامپو، ترکیب سرکه سیب و آب را روی موها بریزید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. در آخر نیز از نرم کننده استفاده کنید. سرکه سیب علاوه بر رفع وزی مو سبب درخشندگی مو و جلوگیری از موخوره هم می‌شود.

روغن جوجوبا

برای آن‌هایی که موی ترکیبی دارند؛ یعنی موی آن‌ها در ریشه چرب و در قسمت نوک خشک است، روغن جوجوبا بسیار عالی است. استفاده از روغن جوجوبا هم باعث رفع وزی مو و گره خوردگی می‌شود و هم ساقه مو را نرم و مرطوب می‌کند. همچنین این روغن از موی سر شما در برابر آلودگی، حرارت و آسیب‌های احتمالی نور خورشید محافظت می‌کند.

ماسک آووکادو و ماست

گوشت آووکادو را در بیاورید و با یک فنجان ماست ترکیب کنید؛ سپس آن‌ها را بکوبید تا خمیری نرم به دست آید. این ماسک را روی مو بمالید و اجازه دهید تقریبا نیم ساعت روی موهای شما بماند و بعد از آن موها را با شامپو شسته و آبکشی کنید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید، ویتامین ب و ای موجود در آن، مو را تغذیه و آسیب‌ها را ترمیم می‌کند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.