راهنمای سفر به قشم

قشم یکی از جذاب‌ترین مقصدهای سفر داخلی است. راهنمای سفر به قشم شما را با هتل‌ها، دیدنی‌ها و رستوران‌های قشم آشناتر می‌کند.

جزیره‌ی قشم در استان هرمزگان واقع شده و بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران و تنگه‌ی هرمز است. قدمت قشم به دوران ساسانی می‌رسد و در جنوب بندرعباس قرار دارد. زبان قشمی‌ها فارسی با گویش بندری است.

ساحل پهناور آن شنی و ماسه‌ای یا صخره‌ای است. ساحل و جنگل و غار و مرکز خریدهای رنگارنگ قشم، هر گردشگری را خرسند و شادمان می‌کند. خلاصه این‌که از هر طرف که نگاه کنید قشم مقصد سفر جذابی است.

در روزهای بهار و پاییز و همچنین روزهای سرد زمستان که در سایر شهرهای ایران هوا چندان مناسب سفر نیست مناطق جنوبی‌ کشورمان بسیار هوای مناسب و دوست داشتننی ایی را برای مسافرت دارند.

آب‌وهوای قشم

قشم گرم و مرطوب است. بیشترین دمای قشم ۴۶ درجه و کمترین ۱۶ درجه‌ی سانتی‌گراد ثبت شده است. میزان رطوبت در گرما بالا است.

اطلاعات ضروری قشم

کد قشم: ۰۷۶

فاصله از تهران: ۱۲۷۶ کیلومتر تا بندرعباس

مدت سفر زمینی: ۱۴ ساعت تا بندرعباس

مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

مدت سفر با قطار: ۱۹ ساعت تا بندرعباس

ساده‌ترین راه رسیدن به قشم، تهیه بلیط هواپیما و پیاده شدن در فرودگاه قشم است. چراکه ممکن است برای سفر به قشم تصمیتان انتخاب تور نباشد در این صورت نیز تهیه بلیط از جمله برنامه‌های بسیار مهم سفر است.

راهنمای سفر به قشم

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به گرجستان

می‌توانید از راه زمینی به بندرعباس بروید و از آنجا راهی قشم شوید. اگر با قطار یا اتوبوس به بندرعباس برسید،‌ به اسکله‌ی شهید حقانی خواهید رفت تا سوار بر اتوبوس دریایی به قشم بروید. هزینه‌ی بلیط قطار برای کوپه‌ی ۶ نفره و ۴ نفره از ۷۰ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان است.

بعضی‌ها با ماشین شخصی به بندرعباس می‌روند. در این‌صورت دو گزینه پیش روی شما است. پارک کردن ماشین در بندرعباس و رفتن به قشم با اتوبوس دریایی؛ یا رانندگی تا بندر پل،‌ سپردن ماشین به لندینگ کرافت، رسیدن به لافت و رانندگی به درگهان و سپس قشم.

ساعت کاری اتوبوس دریایی از بندرعباس به قشم از ۶ صبح تا ۱۱ و نیم شب، و از قشم به بندرعباس ۶ و نیم صبح تا ۱۰ شب است. اتوبوس دریایی طی ۵۰ دقیقه شما را در مقصد پیاده می‌کند.

هزینه‌ی بلیط هواپیمای تهران به قشم در تعطیلات مانند نوروز بالاتر است.

هزینه‌های سفر به قشم

گزینه‌های متنوعی از هتل‌های قشم پیش روی شما است. با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید هتل مناسب را انتخاب کنید. کافی‌ است روی نام هر هتل کلیک کنید تا اطلاعات و عکس‌های آن‌را ببینید.

راهنمای سفر به قشم

هتل‌های لوکس

قشم هتل‌های خوب و راحتی دارد که کمی گران‌تر از بقیه هستند؛ مانند هتل سورینت، هتل ارم، هتل الوند ۱، هتل مارینا ۲، هتل فولتون، پلاژ سیمین یا ساحل طلایی و هتل ژئوپارک.

هتل‌های میان‌رده

حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه‌ای است که برای یک شب اقامت در هتل‌های میان‌رده در قشم می‌پردازید. برای مثال هتل کاوان ۱۲۰ هزار تومان هزینه دارد. روی هتل‌ها کلیلک کنید و ببیند دیگران درباره‌ی آن‌ها چه نوشته‌اند: هتل‌های دیانا،‌ ساحلی خلیج‌فارس، آرام، سما ۱، کیمیا ۴، سینگو، هتل آپارتمان پلاس و هتل آپارتمان آنا.
هتل‌های ارزان

احتمالا کمتر از شبی ۶۰ هزار تومان نتوانید جایی را برای اقامت بیابید. برای مثال اگر هتل شمس را آنلاین رزرو کنید، شبی ۶۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. هتل‌های آسماری، دیپلمات،‌ آسمان، نخل زرین،‌ آرام، پرشین گلف، بهشت، آسمان، ایرسا و هتل آپارتمان وانیا ارزان‌های قشم هستند که نرخ آن‌ها حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

اگر اهل تجربه کردن زندگی بومی و اقامت در روستا باشید، اقامتگاه بوم‌گردی گزینه‌ی بعدی است. کاشانه مهمان لرد سوزا در شهر سوزا، زینت دریایی در روستای سلخ، خانه سنتی هفت رنگو، اقامتگاه کلدونگ در روستای دهخدا، ناخدا امینی در روستای طبل، ناخدا علی صالح در روستای سهیلی، فتاحی در روستای شیب‌دراز و خالو در روستای نقاشه نمونه‌های آن هستند.

هزینه‌ی خورد و خوراک در قشم

نرخ رستوران‌ها در قشم از حدود ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

سفر به قشم و هزینه‌ی حمل‌ونقل

سیستم حمل‌ونقل عمومی در قشم شامل تاکسی گردشی و تاکسی سرویس است. اتوبوس و مترو در قشم جایی ندارد. تاکسی‌ها نرخ بالایی ندارند، اما هزینه‌ی تاکسی دربست در قشم بالا است. هزینه‌ی تاکسی دربست ساعتی حدود ۲۵ هزار تومان است.

راهنمای سفر به قشم

سفر به قشم و دیدنی‌های آن

چیزی که در قشم پایانی ندارد،‌ جذابیت طبیعت آن است. اغلب دیدنی‌های قشم از مرکز شهر دورند، اما بدون تردید ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را دارند.

تنگه چاه کوه، تنگه‌ی عالی محمد، لنج سازی و بام قشم را در یک روز سر بزنید. رستوران خانه امینی در روستای طبل گزینه‌ی خوبی برای غذا خوردن است.

غار نمکدان، جنگل حرا، جزایر ناز،‌ منطقه‌ی کاسه سلخ و انجیر معابد بسیار تماشایی هستند. پارک کروکودیل، آکواریوم پروانه طلایی،‌ و اگر اهل ورزش هستید، پرواز با پاراگلایدر،‌ دوچرخه‌سواری و غواصی را فراموش نکنید.

دره‌ی ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها، غار تماشایی خربس، گورستان‌های تاریخی و آب‌انبار بی‌بی هم از جاذبه‌های قشم هستند.

در بندر لافت از بافت سنتی خانه‌ها دیدن کنید و به قلعه نادری و چاه‌های تلا سر بزنید. در هنگام می‌توانید به تماشای شنای دلفین‌ها بروید و در رستوران رفتاری غذا میل کنید.

اگر اهل خرید هستید، بازدید از درگهان را در برنامه‌ی خود داشته باشید.

روستای شیب دراز که در بعضی ماه‌ها محل تخم‌ریزی لاک‌پشت‌ها است، روستای توریان، جزایر ناز، سد گوران در روستای گوران، مقبره‌ی بی‌بی مریم در روستای تم سنیتی گزینه‌های کمی دورتر از مرکز شهر قشم هستند.

برای متوقف کردن سیر در تاریخ، به پارک زیتون قشم بروید که فضاهای ورزشی و سینمای چهار بعدی هم دارد.

و ساحل! قدم زدن و نشستن کنار ساحل قشم را در برنامه‌ی هر روز بگنجانید.

بازار و مرکزخریدهای قشم

سیتی سنتر قشم،‌ مرکز خرید ستاره قشم، مجتمع زمرد، مرکز خرید فردوسی، مرجان، پردیس، خلیج فارس، سیمرغ، نخل زرین و راه ابریشم مرکزخریدهای قشم هستند که سیستم سرمایش و گرمایش مناسب دارند.

بازارهای بندر درگهان کالاها را به قیمت مناسب عرضه می‌کنند، مانند دو دولفین،‌ صدف، مروارید، بازار دریا و بازار قدیم. بازار سنتی قشم حال و هوای سنتی دارد و لباس محلی در آن پیدا می‌کنید.

رستوران‌های قشم

قشم جزیره است و بهترین گزینه‌ی خوراکی‌اش، غذای دریایی است. رستوران الوند،‌ رستوران سنتی خوان بوم و سفره‌خانه‌ی سیتی‌سنتر در کنار رستوران آبشار، سیمرغ و دربند رستوران‌های معروف قشم هستند. از رستوران خاله،‌ رستوران نعیم، حاج غفور و ستاره جنوب غافل نشوید. رستوران‌های طهرون، شب‌های طلایی، دلنوازان و دلشدگان گزینه‌های دیگر هستند.

راهنمای سفر به قشم

در درگهان، رستوران‌های گلدن فود، خلوت دل، دریا، پرشین گلف و ایران زمین در دسترس هستند که پیشنهاد ما گلدن فود است.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها غذای محلی و خانگی ارائه می‌کنند.

تا کباب بزی را امتحان نکرده‌اید، از قشم برنگردید. قلیه، خوراک میگو، انواع ماهی و کوسه و میگو میل کنید. اگر آن‌قدر فست‌فود خور هستید که در قشم هم نمی‌توانید از آن بگذرید، به فست‌فود لابستر و سیحون سر بزنید. چای شیر مخصوص قشم را در سفره‌خانه‌ها امتحان کنید که پشیمان نخواهید شد.

سفر به قشم وسوغات

کافی است مقداری ادویه تهیه کنید، تا بخشی از عطر و بوی آشپزخانه‌های قشم را با خود ببرید. کیک هلر را از روستای هلر بخرید. نان تموشی تنها یکی از نان‌های محلی خوش‌مزه است که از باید از محلی‌ها بخرید. از آنجا که در جنوب هستید، خرما هم بخشی از سوغاتی است.

می‌توانید صنایع دستی دریایی، لباس محلی،‌گلیم و رودوزی سنتی و صنایع دستی حصیری تهیه کنید. و البته از بازارهای درگهان و قشم انواع پوشاک با قیمت مناسب بخرید، هم برای خودتان و هم سوغات.

منبع: کجارو

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.