رئیس جمهور قیمت خودرو را کاهش داد؟

رئیس جمهور در ۱۱ اسفندماه بازدیدی از ایران‌خودرو داشت و دستوراتی را به صنعت خودرو داد از جمله افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱، خروج خودروهای قدیمی از چرخه تولید و عرضه خودروهای جدید.

اما بخشی از دستورات سیدابراهیم رئیسی. نیز می‌تواند سیگنالی برای بازار باشد. از جمله تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شرکت‌های خودروساز به بازار و ایجاد زمینه واردات خودرو.

حذف روش قرعه‌کشی

همچنین او، دستور داد که ضمن حذف تدریجی روند قرع‌کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه‌کشی) فوراً اصلاح و شفاف‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

از سوی دگر، مشتری باید از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش را بدون تاخیر بلاوجه، تحویل بگیرد.

دستورات باعث کاهش قیمت شد؟

حال، گفته می‌شود قیمت خودرو در بازار خودروی کشور از زمانی که رئیس جمهور از ایران‌خودرو بازدید کرد با کاهش همراه شد

در واقع از ابتدای اسفند افزایش قیمت خودرو متوقف شد و در روزهای اخیر نیز روند کاهشی ادامه داشته است. آیا دیدار رئیسی از ایران خودرو باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شد یا بازار روال طبیعی خود را طی می‌کند؟

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در این مدت قیمت خودرو ریزش داشته است. در سایت‌های ثبت آگهی کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

او افزود: در ابتدای اسفند قیمت دلار ۲۶ هزار دلار بود. اما اکنون به کانال ۲۵ هزار تومان وارد شده است. کاهش نرخ ارز و دستورات رئیس جمهور در کاهش قیمت تاثیرگذاشت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران توضیح داد: با اینکه قیمت‌ها کاهشی است اما خریدار در بازار نیست. به نظر می‌رسد قیمت خودرو اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد کاهش قیمت بیشتری دارد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.