دشت آزو، آرزوی گردشگران نوروزی

روستای نوا و دشت آزو از زیباترین ییلاق‌های نزدیک تهران در مازندران هستند. بهترین چشم‌انداز قله دماوند، در روستای نوا و دشت آزو دیده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری مطلب ما را دنبال کنید.

روستای نوا و دشت آزو کجاست؟

روستای نوا در دامنه‌های سرسبز البرز قرار گرفته است. این روستا در مازندران واقع است و با تهران حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد که پیمودن این فاصله در حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد. روستای نوا با شهر آمل نیز در حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد. دشت آزو در نزدیکی روستای نوا و در جنوب شرقی این روستا قرار گرفته است. برای رسیدن به دشت آزو کافی است در مسیر رودخانه روستا پیاده‌روی سبکی، کمتر از یک ساعت داشته باشید.

مسیر دسترسی

فاصله تهران تا روستای نوا از ابتدای خروجی شرقی در بزرگراه یاسینی در حدود ۱۰۰ کیلومتر است. برای رسیدن به این خروجی شرقی تهران می‌توانید از بزرگراه‌های شهید زین‌الدین، بزرگراه بابایی یا جاده دماوند بگذرید و به بزرگراه یاسینی برسید. سپس با ادامه مسیر در بزرگراه تهران پردیس و گذشتن از بومهن و رسیدن به رودهن، در مسیر دو راهی جاده فیروزکوه و هراز از سمت چپ به جاده هراز وارد شوید. روستای نوا در انتهای این جاده و پس از درزی محله قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به روستای نوا و دشت آزو

بهترین زمان سفر برای بازدید از باغ‌های میوه در روستا و گل‌های سرسبز دشت آن، از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد است. در این فاصله مراتع کاملا سرسبز، دشت پوشیده از گل‌های زرد و کوهپایه‌ها مملو از لاله‌های وحشی می‌شوند.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.