در این دره شگفت‌انگیز عاشق می‌شوید

با ما همراه باشید تا با دره عشق در ایران آشنا شوید. استان چهارمحال و بختیاری، یکی از سرزمین‌هایی است که به واسطه‌ طبیعت زیبا، مناظر چشم‌گیر و آب‌وهوای مطبوع همواره مورد توجه گردشگران بوده است. دره‌ عشق یکی از این مناطق بی‌نظیر و خارق‌العاده در این استان است که سالانه جمع زیادی از مسافران را به میهمانی فرامی‌خواند و گردشگران را با طبیعت وحشی و مثال‌زدنی در کنار مناظر فوق‌العاده‌ طبیعی، شگفت‌زده می‌کند.

داستان دره عشق

طبق روایت محلی‌ها، علت نامگذاری این دره به دره‌ عشق، به روزگار بسیار دور بازمی‌گردد. در آن دوران، عاشق و معشوقی در دو طرف دره زندگی می‌کردند که به دلیل نبود پل، امکان وصال آن‌ها وجود نداشت. سرانجام تنها راه رسیدن به یکدیگر را رفتن به داخل آب رودخانه می‌یابند. از آن زمان به بعد، این منطقه به دره‌ عشق شهرت یافته است.

دره عشق در ایران

در دره‌ عشق، خروش و تراوش آبشارهای متعدد فصلی، کوه‌هایی با پوششی از جنگل‌های بلوط، چشمه‌های آب معدنی، روستاهای کهن و تاریخی با معماری‌ ارزنده‌ و اصیل، عبور رود زیبا و خروشان کارون در میان دره، صخره‌ها و پرتگاه‌های متعدد در جنوب منطقه و نیز شالیزارهای گسترده در بخش‌های مختلفی از دره‌، بر زیبایی و طراوت این ناحیه افزوده است؛ به گونه‌ای که گردشگران با حضور در این منطقه از استان چهارمحال و بختیاری، پوششی مخمل‌گونه از رنگ سبز را مشاهده می‌کنند.

جالب است بدانید که اعتقاد کارشناسان بر این است که همین ترکیب شکل‌ طبیعت در کنار تنوعی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی در این منطقه، باعث شده است تا چشم‌اندازها و مناظر تماشایی تحسین‌برانگیز و مسحورکننده‌ای را ایجاد کند که در ایام مختلفی از سال، خصوصا در فصل زیبا و رنگارنگ بهار، تصویری رویایی از طبیعت بکر و ناب دره‌ عشق، در مقابل دیدگان مسافران و گردشگران به نمایش گذاشته شود. علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، کوهنوردی، پیاده‌روی، ماهیگیری و ورزش‌ رفتینگ می‌توانند با حضور در این مکان دیدنی، لحظاتی زیبا و هیجان‌انگیز را تجربه کنند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.