دارچین و عسل معجزه‌ای با خواص شگفت‌انگیز

در این مطلب درباره خواص و فواید دارچین و عسل بخوانید. عسل و دارچین هر دو دارای خواص ضد میکروبی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی هستند و از این جهات عناصری کارآمد و حیات‌بخش به‌حساب می‌آیند.

مبارزه با انواع آلرژی‌ها

تاثیر مصرف دارچین برای از بین بردن آلرژی‌ها و توانایی این ماده غذایی در ریشه‌کن کردن آلرژی‌ها را می‌توان در یکی از مطالعاتی مشاهده نمود که توانایی این ماده را در کنترل کنه‌های خانگی آلرژی‌زا بررسی کرده بود. مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل محلی و دارچین به‌صورت روزانه می‌تواند قدرت سیستم ایمنی بدن ما انسان‌ها را افزایش داده و با بروز حساسیت، با گرده‌های محلی آلرژی‌زا مبارزه کند.

بهبود علائم دیابت

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف ۱۵۰۰ میلی‌گرم مکمل دارچین در رژیم غذایی روزانه، باعث کاهش چربی، آنزیم‌های کبدی و مقاومت به انسولین در افراد مبتلابه دیابت و افراد مبتلابه بیماری‌های کبد چربی غیرالکلی خواهد شد.

تسکین سرماخوردگی و مسائل تنفسی

اسانس دارچین در از بین بردن و جلوگیری از رشد برخی از باکتری‌ها و قارچ‌ها بسیار موثر است و از این‌ جهت می‌توان گفت که گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر کند. این مطالعه نشان داده که یکی از خواص و فواید دارچین و عسل جلوگیری از رشد میکروب‌های خطرناکی نظیر باکتری‌های کولی، کاندیدا و استافیلو کوکوس اورئوس است که همه‌ این میکروارگانیسم‌ها می‌توانند باعث بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شوند و سیستم ایمنی بدن را مورد تهاجم قرار دهند.

مبارزه با عفونت‌های مجاری ادراری

عصاره دارچین یکی از عوامل ضد باکتریایی قوی‌ای است که می‌تواند باکتری‌هایی که بدن انسان را مورد تهاجم قرار می‌دهند به‌سرعت نابود کند. تحقیقات نشان داده‌اند که این عنصر به نحو موثری به مهار رشد باکتری‌های گرم که یکی از علل اصلی ابتلا به عفونت‌های مجاری ادراری است می‌پردازد. همچنین می‌تواند از دستگاه ادراری انسان در برابر ابتلا به این باکتری جلوگیری کند.

جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به گوارش

ترکیب عسل و دارچین به کاهش مشکلات مربوط به گوارش، مانند یبوست، حالت تهوع و زخم‌های گوارشی که بیماری‌های رایج دستگاه گوارشی هستند کمک می‌کند. این بدان معنی است که می‌توان از این ابر غذاها به‌عنوان داروهای طبیعی‌ای استفاده نمود که می‌توانند بسیاری از بیماری‌های گوارشی را درمان کنند. بنابراین بی‌دلیل نیست که اجداد و نیاکان ما از این مواد طبیعی برای درمان بیماری‌های مختلف خود استفاده می‌نمودند.

افزایش و تقویت انرژی بدن

در طب سنتی چینی از دارچین برای تقویت و افزایش انرژی بدن استفاده می‌شود درواقع دارچین به علت دارا بودن موادی که باعث افزایش انسولین می‌شوند، به مردم انرژی می‌دهد زیرا قند خون آن‌ها را تثبیت نموده و باعث بهبود عملکرد انسولین موجود در مغز می‌شود. عسل که حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است باعث افزایش سطح انرژی بدن می‌شود. همچنین از این طریق به مبارزه با التهاب و کاهش علائم پیری کمک می‌نماید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.