خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو

روغن بادام شیرین سرشار از چربی‌های مفید و مواد مغذی از جمله فیبر، مس، منیزیم، ویتامین E، پتاسیم و یکی از روغن‌های گیاهی مورد استفاده در محصولات بهداشتی و زیبایی است. استفاده از این روغن به طور مرتب تاثیر مثبتی در حفظ سلامت پوست و مو می‌گذارد.

تاثیر روغن بادام شیرین بر مو

سلامت مو تاثیر زیادی در زیبایی چهره و افزایش اعتمادبه‌نفس افراد دارد. برای حفظ کیفیت مو می‌توانید از روغن‌های طبیعی به صورت ماسک یا سُرُم مو بهره ببرید. روغن بادام شیرین یکی از گزینه‌هایی است که با داشتن ویتامین ب ۷ ساقه مو را نرم می‌کند و استحکام آن را بالا می‌برد. این روغن دارای SPF 5 است که می‌تواند در برابر اشعه‌های مضر خورشید از مو محافظت کند.

طرز استفاده روغن روی سر

با توجه به خواص آنتی باکتریایی روغن بادام شیرین، برای از بین بردن شوره سر و جلوگیری از قارچ می‌توانید چند قطره از آن را در بخش‌های مختلف سر بریزید و به آرامی با انگشت ماساژ دهید تا جذب پوست شود. نیازی به شست‌وشو ندارد.

فواید روغن بادام شیرین برای پوست

این محصول به بهبود زخم‌های سطحی سرعت می‌بخشد و بیماری‌هایی مانند اگزما را در صورت استفاده مداوم، از بین می‌برد. با استفاده از روغن بادام شیرین می‌توان جلوی خشکی پوست را گرفت، زیرا این روغن به درون منافذ پوست وارد و مانع از دست رفتن رطوبت می‌شود. حفظ رطوبت پوست یکی از راه‌های جلوگیری از چین و چروک پوست به شمار می‌رود.

نحوه مصرف

روغن بادام شیرین، در دمای اتاق حالتی رقیق دارد، به همین دلیل پس از پاکسازی صورت می‌توانید به راحتی آن را روی پد آرایشی ریخته و کل صورت را به آن آغشته کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.