خواص دمنوش رازیانه، از رفع بی خوابی تا دردهای قاعدگی

اغلب افراد با شنیدن اسم دمنوش رازیانه آن را دمنوشی زنانه می‌دانند، درحالی‌که این چای برای رفع مشکلات گوارشی، تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با عفونت‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی موثر است. همچنین یک چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به خوابی راحت و تازگی تنفس کمک می‌کند. همراه باشید تا با خواص شگفت‌انگیز این دمنوش آشنا شوید.

خواص دمنوش رازیانه

در مورد خواص رازیانه ادعاهای بسیاری وجود دارد. برخی از این ادعاها می‌گویند باعث تقویت بینایی، تنظیم هورمون‌ها، بهبود گوارش و کمک به حافظه می‌شود. برخی از این خواص آزمایش‌شده و برخی هم بیشتر جنبه تجربی دارند.

کمک به مبارزه با عفونت‌ها

چای رازیانه یک عامل ضد میکروب و ضدویروس است. اگر احساس سرماخوردگی می‌کنید، نوشیدن مقداری چای رازیانه می‌تواند به مبارزه بدن در مقابل عوامل بیماری‌زای مهاجم، کمک کند.

افزایش شیر مادران با چای رازیانه

از قرن‌ها پیش از رازیانه به‌عنوان یک ماده‌شیر افزا استفاده می‌شد. ماده‌ای برای افزایش کیفیت و مقدار شیر مادر در زنان شیرده.

تسکین سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)

رازیانه اثرات تسکین‌دهنده ضد اسپاسم دارد که درمان موثری برای سندرم روده تحریک‌پذیر است. در یک تحقیق، رازیانه در ترکیب با کورکومین به میزان زیادی علائم و کیفیت زندگی را برای افراد مبتلابه IBS طی ۳۰ روز تحقیق بالینی، بهبود بخشید.

بهبود گوارش با چای رازیانه

اگر ناراحتی معده، نفخ شکم یا اسهال دارید، ممکن است بخواهید مقداری چای رازیانه بخورید. گرمای چای می‌تواند هضم را آرام کند و خود رازیانه به‌عنوان منبع معتبری برای کمک به مشکلات گوارشی است.

دردهای پریودی و سایر مشکلات زنانه

دردهای پریودی یا دیسمنوره مشکل شایع برای بسیاری از زنان است که اغلب آن‌ها داروهای بدون نسخه‌ای همچون داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی برای درمان درد استفاده می‌کنند. رازیانه مانع از انقباض رحم می‌شود و همین مسئله است که باعث درد گزارش‌شده توسط زنان مبتلابه دیسمنوره می‌شود.

چای رازیانه بهبوددهنده خواب

یک وعده چای داغ رازیانه روشی عالی برای رفع خستگی پس از یک روز طولانی است. رازیانه می‌تواند عضلات را آرم کند و به همین دلیل پس از نوشیدن آن ممکن است احساس آمادگی بیشتری برای خواب داشته باشید.

از دیگر فواید چای رازیانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تشکیل لخته‌های خون
  • افزایش ترشح شیر و تامین سیستم تولیدمثلی زنان
  • عمل کردن به‌عنوان آنتی‌اکسیدان
  • اثرات ضد باکتری
  • فعالیت ضد قارچی
  • خواص ضدالتهابی
  • ضد دیابت
  • کنترل مایت‌ها
  • تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های پودر شده رازیانه در محلول در مقابل باکتری‌هایی که سوءهاضمه، اسهال و همچنین برخی عفونت‌های بیمارستانی موثر است

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.