خواص دانه زنیان، از رفع مشکلات معده تا رفع آسم

با ما همراه باشید تا خواص دانه زنیان برای سلامتی را بشناسید. دانه فوق‌العاده زنیان به‌جز درمان ناراحتی‌های معده خواص دیگری برای سلامتی دارد. می‌توان دانه زنیان را به صورت خام یا پودر استفاده کرد یا می‌توانید آن را با سایر گیاهان ترکیب کنید و در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خواص دانه زنیان برای سلامتی چیست

اسیدی شدن دستگاه گوارش

یک قاشق غذاخوری دانه زنیان با یک قاشق غذاخوری زیره سبز را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را با مقداری پودر زنجبیل به‌صورت روزانه مصرف کنید. این درمان طبیعی بهترین روش برای رفع مشکلات وخیم هاضمه است. همچنین برای درمان اسیدیته و مشکل رفلاکس اسیدی مناسب است.

یبوست

دانه زنیان برای درمان مشکلات مربوط به هاضمه بسیار مناسب است. بنابراین می‌تواند برای خلاصی از شر یبوست به شما کمک کند. دانه زنیان هیچ‌گونه اثر جانبی ندارد.

 

اختلالات کلیوی

دانه زنیان برای درمان سنگ‌های کلیه بسیار ضروری است. همچنین برای درمان یا کاهش دردهای ناشی از اختلالات کلیوی بسیار مفید است.

آسم (تنگی نفس)

مصرف دانه زنیان با آب گرم سرماخوردگی را به‌سرعت تسکین می‌دهد. همچنین سرفه و مخاط را از بدن دفع می‌کند. این دانه برای درمان برونشیت و آسم مناسب است. می‌توان دوبار در روز دانه زنیان را به‌همراه شکر زرد استفاده کرد.

کبد و کلیه

برای درمان درد روده که در نتیجه‌ سوءهاضمه و التهاب ایجاد می‌شود، آب زنیان را بنوشید. همچنین مصرف این گیاه برای درمان عملکرد نامناسب کبد و کلیه بسیار مناسب است.

خارش، سوختگی و اگزما

دانه زنیان را با آب ولرم مخلوط کنید تا به صورت خمیر دربیاید. این خمیر را به هر منطقه‌ای از صورت یا بدن که لازم است بزنید. همچنین سعی کنید تا منطقه‌ آسیب‌دیده را با آب زنیان بشویید تا اثر بیشتری داشته باشد. برای تورم ناشی از سوختگی، جوش یا اگزما دانه زنیان خردشده را با آب لیمو ترکیب کنید. این ماده به از بین بردن تورم کمک می‌کند.

اسهال

دانه زنیان دارویی طبیعی برای اسهال خونی و اسهال است. مشتی از دانه زنیان را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس اجازه بدهید سرد شود و دوبار در روز آن را مصرف کنید. این یکی از روش‌های مرسوم برای درمان سوءهاضمه و اسهال خونی است.

 

بی‌اشتهایی

دانه زنیان، دانه‌ رازیانه، پودر زنجبیل خشک‌شده، نمک و دانه زیره سیاه را مخلوط و آسیاب کنید. روغن داغ را به مخلوط اضافه کنید و آن را با برنج پخته‌شده ترکیب کنید. این ترکیب می‌تواند اشتها را بیشتر کند.

هموروئید

گل‌های خشک‌شده انار، دانه خشخاش و برگ‌های خشک‌شده چریش یا نیم (neem) را با هم ترکیب کنید. در زمان خونریزی مقعدی دوبار در روز این مخلوط را به همراه شیر مصرف کنید. برای به حداقل رساندن این مشکل، آبدوغ را همراه با پودر دانه زنیان و سنگ نمک بعد از ناهار یا شام بنوشید.

مشکلات معده

۳ قاشق چای‌خوری دانه زنیان را در آب لیمو خیس کنید و در سایه خشک کنید. سپس آن را آسیاب کنید و با مقداری نمک سیاه ترکیب کنید و دوبار در روز با آب ولرم بخورید. این‌کار روشی مناسب برای درمان بی‌اشتهایی، نفخ شکم و سایر مشکلات معده است. این ماده را به‌صورت روزانه مصرف کنید تا نتیجه‌ دلخواه را به‌دست آورید.

سلامت قلب

برای تحریک قلب یک قاشق غذاخوری دانه زنیان را با آب گرم مصرف کنید. این روش برای درمان درد قفسه سینه هم مناسب است. برای اثربخشی سریع‌تر می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شکر زرد را با مقداری دانه زنیان مخلوط کنید.

دیابت

مقداری برگ‌های نیم (neem) را در سایه خشک کنید. آن را پودر کنید و در یک شیشه نگه دارید. شب یک قاشق چای‌خوری از پودر را با نصف قاشق چای‌خوری پودر دانه زیره و پودر دانه زنیان در شیر داغ مخلوط کنید و به‌مدت ۳۰ روز آن را مصرف کنید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.