خواص جادویی خرمالو در زیبایی پوست و مو

میوه‌های پاییزی خواص متفاوت و بی‌‍نظیری دارند. از این رو در این مطلب به معرفی خواص خرمالو برای پوست و مو می‌پردازیم.

فواید خرمالو برای پوست و مو

خرمالو میوه‌ای خوشمزه با خواص متفاوت است. مصرف این میوه، سبب تقویت سیستم ایمنی، بینایی و گوارش می‌شود. با وجود خواص متعدد خرمالو، بیشترین تاثیر آن روی پوست و مو است، در این مطلب تمامی خواص خرمالو برای پوست و مو ذکر شده‌‎اند.

رنگ پوست

خرمالو سرشار از ویتامین A، C و E است. این ویتامین‌ها برای سلامتی پوست اهمیت زیادی دارند. مصرف ویتامین E و C به شفافیت پوست کمک می‌کنند. خرمالو سبب افزایش لطافت پوست نیز می‌شود. به همین دلیل در برخی از کرم‌های آبرسان عصاره خرمالو وجود دارد.

مرطوب کننده طبیعی

آبرسانی یکی از راه‌های مفید برای جلوگیری از خشکی پوست است. از ترکیب خرمالو، عسل و ماست ماسک پوست تهیه کنید. این ماسک را دوبار در هفته، به مدت نیم ساعت روی پوست خود بگذارید. سپس با آب ولرم آن را شست و شو دهید.

خرمالو و سلامتی موها

خرمالو منبع غنی از ویتامین‌های A، C و E و  B  است که به رشد و سلامت مو کمک می‌کند. این ترکیبات آسیب‌هایی مانند موخوره را برطرف می‌کنند. از طرفی خرمالو سبب افزایش رشد مو می‌شود.

ویتامین E در خرمالو در کاهش التهاب پوست سر موثر است. خرمالو علاوه بر تقویت موهای آسیب‌دیده، به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند.

جوانسازی پوست

خرمالو با عامل پیری پوست مقابله می‌کند. با مصرف خرمالو می‌توان از پیری پوست پیش‌گیری کرد. در نتیجه زیبایی و جوانی پوست شما ماندگار می‌ماند.

خواص درمانی آب خرمالو

خرمالو از پوست در برابر اشعه (UV) محافظت می‌کند. آب خرمالو خاصیت ضدعفونی‌کنندگی نیز دارد. ماساژ این مایع روی پوست، سبب کاهش شوره سر می‌شود.

پاکسازی پوست با خرمالو

از آب خرمالو برای پاکسازی صورت از چربی و جوش استفاده می‌شود. برای پاکسازی پوره خرمالو را برای ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس با آب پوست خود را بشویید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.