ترک پوستی چیست و چگونه آن را درمان کنیم

ترک پوستی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ترک‌های پوستی به شکل شکاف‌های سفید یا کبود رنگی در نواحی مختلف پوست وجود دارند. این ترک‌ها می‌توانند زیبایی پوست شما را کاهش دهند و به همین دلیل است که ما به بررسی دلایل ایجاد آن خواهیم پرداخت.

ترک پوستی چیست؟

ترک‌های پوستی که با نام علمی استریا شناخته می‌شوند، خطوط موازی و رگه‌ای روی پوست هستند که در نقاط مختلفی از بدن ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها می‌توانند در نقاط مختلف بدن شکل بگیرند. به طور معمول در بازوها و ران‌ها، پهلوها، شکم و باسن شکل می‌گیرند. این ترک‌ها به طور معمول زمانی ایجاد می‌شوند که پوست با سرعت بالا کشیده شود. برای مثال در دوران بلوغ بسیاری از افراد این ترک‌ها را روی پوست خود مشاهده می‌کنند.

جلوگیری از ایجاد ترک پوستی

بهبود رژیم غذایی

  • در رژیم غذایی خود حتما از مقدار زیادی ویتامین cاستفاده کنید.
  • غذاهایی را مصرف کنید که مقدار زیادی زینک دارند یا حتی از مکمل غذایی زینک استفاده کنید.

راههای درمان ترک پوست بدن

درمان ترک پوستی با ورزش

ورزش کردن می‌تواند به ثابت نگه داشتن وزن شما کمک کند. علاوه بر این ورزش کردن باعث تولید کلاژن در سلول‌های پوست شده و می‌تواند در بلند مدت موجب از بین رفتن ترک‌های پوستی شود. ورزش کردن جریان خون را در پوست تسریع می‌کندو به سلامت کلی پوست نیز کمک می‌کند. البته ثابت ماندن وزن شما می‌تواند از ایجاد ترک‌های پوستی جدید هم جلوگیری کند.

ماساژ دادن

ماساژ دادن پوست با افزایش سطح انتی اکسیدان‌ها در پوست و کمک به کلاژن سازی می‌تواند ترک‌های پوستی را ازبین ببرد. این یکی از درمان‌های ساده و اثبات شده ترک پوستی است. می‌توان گفت تاثیر ماساژ در درمان ترک مشابه درمان ترک پوستی با ورزش است. روغن کرچک و روغن نارگیل از جمله روغن هایی هستند که شما می‌توانید برای درمان ترک‌های پوستی از آن استفاده کنید.

مراقبت‌های پوستی

مراقبت‌های پوستی اهمیت زیادی در سلامت پوست دارند. حالا پوست بدن و پوست صورت، تفاوت زیادی ندارد. شما باید به صورت هفتگی پوست خود را لایه برداری کنید. همچنین استفاده روزانه از آبرسان نیز می‌تواند موجب بهبود و درمان ترک‌های پوستی شود.

درمان با دارو

متخصصان پوست و مو با تجویز ژل‌ها و کرم‌های مختلفی که به کلاژن سازی کمک می‌کنند به درمان ترک پوستی می‌پردازند. این کرم‌ها معمولا باعث تسریع کلاژن سازی پوست می‌شوند. گلیکولیک اسید و کرم‌هایی که بر پایه آن ساخته می‌شوند نیز درمان بسیار مناسبی برای ترک‌های پوستی هستند.

درمان‌های کلینیکی ترک پوست

  • لیزر درمانی یکی از رایج ترین درما‌ن‌های ترک است. لیزر باعث تسریع ساخت سلول‌های پوستی جدید و کلاژن می‌شود. شما با این روش می‌توانید از ترک‌های پوستی خود را کاهش دهید.
  • میکرونیدلینگ نیز با کلاژن سازی می‌تواند ترک‌های شما را بهبود دهد.
  • درمان ترک پوستی با کربوکسی تراپی یک روش جدید درمان پوستی است. در کربوکسی تراپی مقداری گاز دی اکسید کربن درنواحی مختلف پوست تزریق می‌شود. این کار باعث افزایش خون‌رسانی به پوست می‌شود و در نتیجه می‌تواند باعث ساخت سلول‌های جدید شود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.