تاثیر بی نظیر سیب زمینی بر مشکلات گوارشی

مشکلات گوارشی امروزه به دلایل مختلفی شایع شده‌اند.از عوامل موثر در سلامت گوارش، مصرف موادغذایی مناسب است. در این مطلب با خواص سیب زمینی برای گوارش آشنا خواهید شد.

سلامت روده

در سیب زمینی فیبر کافی وجود دارد که باعث عملکرد بهتر روده می‌شود. فیبر حرکات روده را به خوبی کنترل می‌کند. همچنین مانع بروز سرطان روده در بسیاری از موارد می‌شود. پوست سیب زمینی نیز فیبر فراوانی دارد. نشاسته سیب زمینی برای درمان مشکلات گوارشی مفید است. از این رو التهاب روده و گوارش را بهبود می‌بخشد. یبوست، گرفتگی و سوء هاضمه با مصرف سیب‌زمینی از بین می‌روند.

گوارش

اگر به هر دلیل گوارش خوبی ندارید، سیب‌زمینی پخته و خنک میل کنید. این توصیه نیز دلیل موجهی دارد. درواقع پس از سردشدن، نشاسته غیرقابل هضم در سیب‌زمینی بیشتر و حرکات روده راحت‌تر می‌شوند. با وجود خواص سیب زمینی برای گوارش، نکاتی درباره انتخاب آن وجود دارند.

مسمومیت

سیب‌زمینی به روش‌های متنوعی در غذا مصرف می‌شود. همانطور که می‌دانید، سیب‌زمینی سالم بر سلامتی تاثیرات مثبت فراوانی دارد. به همین دلیل از مصرف سیب زمینی دارای جوانه سبز خودداری کنید. این موضوع بسیار مهم است. زیرا همواره این هشدار برای سلامتی وجود دارد. دلیل تاثیر منفی جوانه‌ها، بروز واکنش بدن پس از مصرف آن است. سیب زمینی دارای جوانه سالم نیست. در نتیجه مصرف آن باعث مسمومیت غذایی می‌شود.

خواص سیب زمینی برای گوارش، در عناوین زیر خلاصه شده‌اند:

  •  سیب‌ زمینی در رفع التهاب، کاهش تورم و رفع یبوست مفید است.
  • یک سیب‌ زمینی متوسط،  ۳۰ درصد نیاز به ویتامین B6 را تامین می‌کند.
  • سیب‌ زمینی پخته در زمستان، موادغذایی مفید را به بدن می‌رساند.
  • از لحاظ اقتصادی سیب‌زمینی خوراکی به صرفه است.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.