بهترین روش‌های تقویت موهای نازک

در این مطلب تلاش کردیم تا راهکارهایی برای تقویت موهای نازک به شما ارائه دهیم. ژنتیک تا حد زیادی در جنس موها تاثیرگذار است اما این بدان معنا نیست که شما هیچ کنترلی بر موهای خود ندارید. تقویت موهای نازک و ضعیف یکی از کارهایی است که می‌توانید در مقابل آسیب‌های وارد شده به موی خود، انجام دهید. در این مطلب تلاش کردیم تا راهکارهایی برای تقویت موهای نازک به شما ارائه دهیم.

تقویت موهای نازک و ضعیف

ضعف مو شکل‌های مختلفی دارد و موهای ضعیف را می‌توان به انواع موی نازک، خشک، ریزشی، دارای موخوره، دو شاخ و شکننده تعریف نمود. شکستگی، خشکی شدید و چربی بیش از حد می‌تواند نشانه ضعف مو باشد. این ضعف می‌تواند ژنتیکی یا در اثر عوامل هورمونی مانند یائسگی و زایمان، مصرف برخی داروها، بیماری، رژیم غذایی نامناسب و غیره باشد.

گرمای زیاد به مو آسیب می‌رساند

سشوارها، اتوهای صاف کننده مو، بیگودی‌های داغ و سایر ابزارهای حالت دهنده گرم می‌توانند موهای شما را آزار دهند، به‌خصوص اگر موهای شما خشک و یا در معرض شکستگی باشد. برای کاهش آسیب‌های ناشی از خشک کردن مو سشوار باید در فاصله حدود ۳۰ سانتی‌متری از سطح موها نگه داشته‌ شود.

مو برای تقویت به ویتامین نیاز دارد

همان‌طور که سایر اعضای بدن برای تقویت و سالم ماندن به ویتامین احتیاج دارند، مو نیز برای سالم و قوی ماندن به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی احتیاج دارد. تحقیقات نشان داده‌ است که کمبود ویتامین در ریزش مو تاثیرگذار است. بنابراین سعی نمایید در رژیم غذایی خود از ویتامین‌های آهن و روی استفاده نمایید تا موهای شما تقویت شوند.

شستشوی بیش از حد مو با شامپو به مو آسیب می‌زند

تمیز نگه‌داشتن مو امری مهم است، اما باید دقت داشته باشید که اکثر شامپوها که برای کاهش چربی و از بین بردن آلودگی استفاده می‌شوند، روغن طبیعی موهای شما را از بین می‌برند. شستشوی بیش از حد معمول موها ممکن است باعث خشک شدن و ضعیف شدن ساقه مو شود.

پوست سر نیاز به ماساژ دارد

ماساژ پوست سر موجب افزایش گردش خون در این ناحیه شده و به تقویت سلامتی و وضعیت پوست سر کمک می‌کند. همچنین ماساژ صحیح جریان خون را در فولیکول‌های مو افزایش می‌دهد و درنتیجه روشی مناسب برای تقویت موهای نازک و کم پشت به‌حساب می‌آید.

از ماسک تقویت موهای نازک استفاده نمایید

استفاده از انواع ماسک تقویت موهای نازک یکی از روش‌های کاربردی برای محافظت از مو در برابر شکنندگی، ریزش و خشکی است. یکی از ماسک‌های پرطرفدار برای تقویت موهای نازک، ماسک زرده تخم‌مرغ است که پیشنهاد می‌کنیم حتما امتحان کنید.

مراقبت از مو از پوست سر باید شروع شود

برای مراقبت از مو و بهبود موهای ضعیف بهتر است که با پوست سر، کار را شروع کنید. اگر پوست سر شما سالم باشد، موهای شما نیز از این الگو پیروی می‌کنند. برای رفع خشکی پوست سر که احساس سفتی و خارش دارد، می‌توانید از روغن مرطوب کننده برای ماساژ استفاده نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.