این ۵ روتختی اتاق خواب شما را منحصربه‌فرد می‌کنند

در این مطلب به معرفی انتخاب روتختی مناسب برای اتاق‌ خواب می‌پردازیم. اتاق خواب جزو بخش‌هایی از خانه به‌شمار می‌رود که به دلیل گذراندن اوقات استراحت در آنجا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید با داشتن دکوراسیونی خوب برای این قسمت، اتاق خوابی متناسب با حال خود داشته باشید و از حضور در آن لذت ببرید.

روتختی مناسب برای کلاسیک‌ها

در دکوراسیون اتاقی به سبک کلاسیک، معمولا ‌ روتختی‌ بافتی گل‌دار و پیچیده دارد و در رنگ‌های لطیفی از قبیل طلایی، بژ، قهوه‌ای، سفید و کرم تولید می‌شود. مدل بالش‌ها نیز همین‌طور است و شکل‌های گل و غنچه‌مانند بر روی آن‌ها به‌کار می‌رود.

روتختی مناسب برای مدرن‌پسند‌ها

روتختی‌های‌ مدرن طرح‌های بسیار ساده‌ای دارند و در صورت استفاده از شکل، اشکال دایره‌ای یا مربعی‌ بر روی آن‌ها به‌کار می‌رود اما همین میزان کم هم در اکثر طرح‌های مدرن وجود ندارد. مدل‌های مدرن ضخامت کمتر و در نتیجه وزن کمتری نسبت به مدل‌های کلاسیک دارند. پس پیشنهاد می‌کنم این نکات را در انتخاب رو تختی مناسب فراموش نکنید.

اتاق‌ خواب‌های کم‌نور

در اتاق‌هایی با نور کم سعی کنید از روتختی و دکوری‌هایی با رنگ‌های روشن بیشتر استفاده کنید تا آرامش و دلبازی را به چیدمان اتاق‌تان بیاورید. برای این منظور تا جایی که می‌شود از رنگ‌های تیره کمتر استفاده کنید چون نه‌تنها باعث کوچک نشان دادن فضا می‌شود بلکه کاری می‌کند که شما از بودن در آنجا فراری شوید. اما در اتاق‌هایی با نور مناسب محدودیت استفاده شما از رنگ‌ها کمتر است.

اتاق خواب هنری

بعضی‌ها دوستدار تمام‌عیار رنگ‌ها هستند. کسانی مانند نقاش‌ها وجود رنگ‌های شاد را در خانه‌ خود الزامی می‌دانند و گذراندن وقت در چنین اتاقی به آن‌ها شادابی می‌دهد. فقط یادتان باشد درانتخاب  روتختی برای اتاق خواب سعی کنید به طراحی و رنگ اتاق دقت کنید. این موضوع باعث می‌شود فضا شلوغ‌تر جلوه کند. همچنین این کار بیشتر باعث بهم ریختن ذهن‌ شما می‌شود تا اینکه دید جالبی به اتاق شما ببخشد.

اتاقی برای روزهای سرد

در روز‌های سرد پاییز و زمستان می‌توانید با طراحی دکور اتاق‌ خود با کمک روتختی و بالش‌هایی از جنس بافتنی یا پارچه‌های ضخیم در رنگ‌های گرم، آرامش و راحتی را به فضای‌ خود بیاورید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.