این ۵ اشتباه پوستی شما را پیر می‌کند!

بسیاری از خانم‌ها ناخواسته بعضی از اشتباهات را که باعث پیر شدن پوست می‌شود را انجام می‌دهند. در این مطلب  قصد داریم شما را با اشتباهات رایج پوستی آشنا کنیم.

۵ نوع از اشتباهات رایج پوستی

اشتباهات آرایشی

استفاده بیش‌ازحد از کرم پودر، ابروهای پررنگ و قالبی، یک‌دست رنگ کردن موها، رژ تیره، استفاده از خط چشم تیره برای پلک پایین، موهای خیلی روشن با تناژ سرد، استفاده نادرست و زیاد از ریمل و استفاده از سایه‌های اکلیلی و پررنگ از اشتباهات آرایشی هستند که سن را بیشتر نشان می‌دهند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب معجزه وانیل در زیبایی پوست شما را بخوانید.

زیاد در معرض آفتاب بودن

بیشتر افراد، چین و چروک یا لک‌های پوستی را نتیجه طبیعی افزایش سن می‌دانند. اما یکی از دلایل مهم پیری پوست نور آفتاب است. افرادی که در محیط‌های باز به‌طور مداوم قرار می‌گیرند و در تماس طولانی‌مدت و بدون محافظت با نور خورشید هستند، دچار آفتاب‌سوختگی و برخی ضایعات دیگر مثل کهیرهای آفتابی و پیری زودرس پوست و سرطان‌های پوستی می‌شوند.

پوست از سه لایه تشکیل شده که مقابل اشعه فرابنفش خورشید، بسیار آسیب‌پذیر است. پس مهم‌ترین رمز جوان ماندن پوست شما، مراقبت از آن در برابر آسیب‌هایی است که آفتاب به آن وارد می‌کند.

استفاده نکردن از ضدآفتاب

در همه فصل‌ها چه تابستان یا زمستان و چه پاییز یا بهار، نیاز به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های شدید خورشید ضروری است. کرم ضدآفتاب پوست را از بروز علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز محافظت می‌کند و سبب می‌شود پوستی جوان، درخشان و سالم داشته باشیم. ضدآفتابی را انتخاب کنید که ضدآب باشد و حداقل SPF آن ۳۰ باشد.

حمام طولانی از اشتباهات رایج پوستی

یک حمام داغ و طولانی روش بسیار خوبی برای از بین بردن خواب‌آلودگی صبحگاهی است، به‌خصوص وقت‌هایی که هوای بیرون سرد است. اما انجام هر روزه این کار می‌تواند شما را از دستیابی به پوستی سالم دور کند. آب داغ به لایه حفاظتی پوست صدمه می‌زند، لایه‌ای که جلوی از دست رفتن رطوبت مورد نیاز پوست را می‌گیرد.

نخوردن آب کافی

نوشیدن آب کافی به تولید کلاژن که خاصیت ضدپیری دارد کمک می‌کند و برای حفظ یکپارچگی سلول‌هایی مانند مو، پوست و ناخن ضروری است. کم آبی بدن احتمال بروز اگزما، آکنه و پسوریازیس را افزایش می‌دهد.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.