استفاده از روغن آووکادو برای موهای ابریشمی و صاف

یکی از روغن های طبیعی که میتوانید برای زیبایی و تقویت موهایتان استفاده کننید روغن آووکادو است. یکی از روش های درمانی خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده از روغن های طبیعی برای خوش حالت شدن و ترمیم موها است.

روغن آووکادو نسبت به سایر روغن های گیاهی سبک تر است و باعث مسدود شدن منافذ پوستی یا احساس سنگینی و چربی روی موها نمی شود و یکی از بهترین روغن ها برای درمان خشکی و آسیب دیدگی مو است.

روغن آووکادو حاوی تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین E ، ویتامین A ، اسید اولئیک و اسیدهای چرب ضروری است. روغن آووکادو طبیعی سبز رنگ است و بوی تندی دارد ولی اگر تصفیه شود ، رنگ آن زرد خواهد شد.

فواید روغن آووکادو برای مو بسیار زیاد است و مصرف مداوم آن میتواند باعث درخشش و سلامت موها شود. روغن آووکادو دارای ویتامین ، آنتی اکسیدان و چربی های اشباع نشده است که میتواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و رشد موها داشته باشد ، در ادامه مقاله با  فواید روغن آووکادو برای مو بیشتر آشنا می شویم.

خواص روغن آووکادو برای موی سر

پوست سر شما به طور طبیعی چربی تولید میکند که به مرور ساقه موها را میپوشاند و از آن ها محافظت میکند ولی عدم تعادل چربی و عوامل محیطی و حمام رفتن و شستشوی مداوم موها میتواند باعث شسته شدن این چربی طبیعی روی موها شده و موهایی خشک و شکننده داشته باشید.

خواص روغن آووکادو برای موی سر مثل سایر روغن های طبیعی جلوگیری از شکستن موها و رشد بهتر موها است.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان داد که چرب کردن پوست سر با روغن های گیاهی مانع از شکستن پایه موها هنگام رشد میشود.

چربی های تک غیر اشباع نسبت به چربی های چند غیر اشباع ، توانایی نفوذ بالاتری به ساقه مو دارند. خواص روغن آووکادو برای موی سر بیشتر به دلیل وجود چربی های تک غیر اشباع در آن است که میتوانید گزینه مناسبی برای درمان موهای آسیب دیده باشد.

مهم ترین خواص روغن آووکادو برای مو عبارتند از :

• درمان شوره سر با روغن آووکادو

روغن آووکادو باعث میشود پوست سر آبرسانی شده و خشک و پوسته پوسته نشود. اگر موهایتان شوره داره همیشه قبل از شستشو پوست سر را با روغن آووکادو ماساژ  داده و بعد از ۲۰ دقیقه موها را بشویید.

• بهبود سلامت پوست سر با روغن آووکادو

چربی های تک غیر اشباع موجود در روغن آووکادو باعث میشوند که این روغن بدون این که منافذ پوستی را مسدود کند ، به لایه درم پوست نفوذ کرده و به صورت عمیق ، پوست را تغذیه و مرطوب کند بنابراین یک راه حل عالی برای پوست خشک و حساس است.

اگر پوسته شدن پوست سرتان به دلیل خشکی و پسوریازیس باشد ، نفوذ سریع و عمقی روغن آووکادو باعث بهبود شرایط خواهد شد.

• روغن آووکادو برای موخوره

مصرف روغن آووکادو برای موخوره بسیار مفید است و مانع از شکنندگی موها میشود. پوشاندن موها با یک لایه روغن باعث انعطاف پذیری بهتر موها میشود در نتیجه احتمال آسیب دیدن ساقه مو را کمتر میکند.

برس کشیدن موهای بلند از بالا به پایین ، بستن موها با کش ، دکلره کردن ، استفاده از وسایل حرارتی برای مرتب کردن موها همه باعث آسیب دیدن ساقه مو، شکنندگی و موخوره میشود.

روغن آووکادو سرشار از چربی  تک غیر اشباع اسیداولئیک است و از معدود روغن هایی است که میتواند به ساقه مو نفوذ کند و ساقه مو را از درون مرطوب کند و مانع از موخوره و شکستگی مو شود.

• باز کردن گره موها با روغن آووکادو

کمی روغن آووکادو را کف دست ها بریزید و ابتدا انتهای موها را چند بار در دست بگیرید تا کاملا به طور متعادل چرب شود سپس ساقه موها را با کف دستتان بکشید تا چربی به ساقه موها  منتقل شود. با یک شانه دانه درشت ابتدا یک سوم انتهایی موها را شانه کنید ، سپس یک سوم وسط و در  انتها یک سوم ابتدایی موها که به پوست سر چسبیده است را شانه کنید تا روغن آووکادو به تمام موها به صورت یکسان برسد و گره های مویتان کاملا باز شود.

برای آبرسانی عمقی موها میتوانید از انواع نرم کننده و اسپری مو حاوی روغن آووکادو استفاده کنید.

• محافظت از موها در مقابل آسیب های محیطی با روغن آووکادو

روغن آووکادو خاصیت ضد آفتاب طبیعی دارد. آلودگی ها ، نور خورشید ، کلر موجود در آب و استخر یا آب دریا میتواند باعث خشکی و آسیب دیدن موها شود. بهتر است قبل از آفتاب گرفتن یا شنا ، موهای خود را با یک لایه نازک از روغن آووکادو چرب کنید و سپس موها را ببافید یا به صورت گوجه ای جمع کنید که چربی آنها به پوست منتقل نشود.

• روغن آووکادو برای ریزش مو و افزایش رشد مو

روغن آووکادو حاوی ویتامین D ، ویتامین E   و ویتامین B  است که به تولید فولیکول های جدید مو کمک میکند و باعث تقویت و رشد سریع موها و پیشگیری از ریزش مو میشود.

مطالعات حیوان نشان داده اند که اسانس اسطوخودوس و اسانس نعنا ، رشد مو را افزای میدهد. روغن آووکادو را میتوانید به عنوان روغن حامل و رقیق کننده این اسانس ها استافده کنید.

۲۵ گرم روغن آووکادو با را ۵ قطره اسانس نعنا یا اسانس اسطوخودوس مخلوط کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه تا یک شب موها را بشویید.

روش استفاده از روغن آووکادو برای مو

شما میتوانید به روش های مختلف از فواید روغن آووکادو استفاده کنید مثلا اضافه کرده آن به شامپو یا سرم و نرم کننده مو ، ماساژ مستقیم آن روی پوست سر ، چرب کردن موها و استفاده از روغن آووکادو در انواع ماسک موهای خانگی .

ماساژ پوست سر با روغن آووکادو

برای درمان خشکی پوست سر ، افزایش گردش خون در پوست سر ، تقویت ریشه مو و افزایش رشد مو میتواند روغن آووکادو را روی پوست سر ماساژ دهید.

برای تاثیر بهتر میتوانید از ترکیب زیر استفاده کنید. بسته به طول موهای خود ۳ – ۵ قاشق غذاخوری روغن آووکادو ، روغن نارگیل و روغن زیتون را مخلوط کرده ۳ – ۵ قطره  اسانس رزماری یا اسطوخودوی یه آن ها اضافه کرده و همه در یک شیشه دربسته ریخته و به مدت ۲ دقیقه در آب داغ قرار دهید سپس داغی آن را روی مچ دست امتحال کرده و روی پوست سر . و موها کشیده به مدت ۲۰ دقیقه با یک حوله گرم سرتان را بپوشانید و سپس با شامپو و آب گرم بشویید.

ماسک مو روغن آووکادو

پوره آووکادو یا روغن آووکادو را میتوانید در انواع ماسک موی سر استفاده کنید یا این که از روغن آووکادو به عنوان روغن حامل برای رقیق کردن اسانس اسطوخودوس یا روغن درخت چای استفاده کنید.

ماسک مو روغن آووکادو و تخم مرغ

میتوانید ۲ قاشق روغن آووکادورا با  ۱ قاشق عسل و ۱ عدد سفیده تخم مرغ مخلوط نموده روی موها بمالید و بعد از ۵ دقیقه موها را بشویید.

ماسک مو آووکادو و موز

۱ عدد آووکادو رسیده را به همراه ۱ عدد موز و ۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری عسل در میکسر ، پوره کنید و روی موها بمالید و سپس موها را به مدت ۲۰ دقیقه تا ۳ ساعت بپوشانید و با آب گرم و شامپو بشویید.

اسپری مو روغن آووکادو

روغن آووکادو را با آب مخلوط نموده روی موها اسپری کنید تا گره موها را باز کند یا این که مقداری از آن را به اسپری مو خود اضافه کنید.

چرب کردن موها

هر بار بعد از حمام و شستشوی موها قبل از این که موهایتان کاملا خشک شود کمی روغن آووکادو را کف دست بریزید و تمام موها را به آن آغشته کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.