از موی چرب این‌گونه مراقبت کنید!

نگهداری و مراقبت از موی چرب به چه صورت است؟ برای رسیدن به جواب این سوال و همینطور یادگیری روش‌های درمان و نگهداری و مراقبت از موی چرب، در این مطلب با ما همراه باشید.

چرا دچار موی چرب می‌شویم؟

دلایل بسیاری برای فعالیت بیش‌ازحد غدد چربی و در نتیجه موهای چرب وجود دارد. علاوه‌بر عوامل ارثی، استرس و تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ یا بارداری نیز در این مسئله موثر هستند. همچنین غذای ناسالم، برخی از داروها و مراقبت‌های نادرست از مو می‌تواند تولید سبوم مو را افزایش دهد. اگر جنس موهای نازک، لخت و صافی دارید، آن‌ها سریع‌تر چرب می‌شوند.

راه‌های مراقبت روزانه

بهترین شامپو برای مراقبت از موی چرب

شامپوهای ملایم مخصوص موی چرب را حتما برای درمان چربی موی خود امتحان کنید. آن‌ها حاوی تعداد زیادی از مواد فعال شست‌وشو برای تنظیم غدد چربی پوست سر هستند. برخی از محصولات، به‌آرامی سبوم اضافی و ذرات کثیفی را با روغن‌های ضروری پاک می‌کنند. همچنین شامپوهای حاوی عصاره‌های گیاهی مانند بابونه، رزماری یا بومادران برای نگهداری و مراقبت از موی چرب خوب هستند.

بهترین روش شست‌وشو موی چرب سر

هنگام شست‌وشو، محصولات مراقبتی باید به‌آرامی روی پوست سر ماساژ داده شوند. چرا که ماساژ زیاد باعث تحریک بیشتر سبوم و در نتیجه تولید بیشتر چربی خواهد شد. بنابراین از یک شامپوی ملایم و بدون سیلیکون برای نگهداری از موی خشک خود بهره بگیرید. توجه داشته باشید که شامپوهای خشک و فاقد چربی، تنها زمانی موثر هستند که غدد چربی پوست سر شما فعال باشد. ولی اگر موهای شما به دلایل دیگری از جمله تماس مداوم انگشتان بین موها یا تعریق زیاد چرب می‌شوند باید از راه‌حل‌های دیگر استفاده نمایید.

شست‌وشوی روزانه موهای چرب مجاز است؟

غالبا گفته می‌شود شست‌وشوی مکرر مو باعث تولید بیشتر سبوم می‌گردد. باید بگوییم که این یک باور غلط است! درواقع این حرف به زمانی برمی‌گردد که شامپوهای مورد استفاده بسیار قوی و تهاجمی‌تر بودند. برعکس، با ماساژ دادن آرام پوست سر به صورت روزانه، غدد چربی پوست سر کمتر می‌شوند. همچنین پوست سر به‌ سرعت چرب و روغنی نخواهد شد. برای شست‌وشوی روزانه موهای چرب از شامپوهای بدون سیلیکون استفاده کنید، زیرا ترکیبات سبک‌تری دارند و حجم بیشتری به موها می‌دهند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.