اروپایی‌ترین شهر ایران کجاست؟

با ما همراه باشید تا با چمخاله در گیلان آشنا شوید. هرقدر از زیبایی چشم‌اندازهای وصف نشدنی و بی‌نظیر شمال کشورمان بگوییم باز هم تا خودمان به آن‌جا سفر نکنیم برایمان قابل درک نیستند. اگر ساکن ایران زیبا هستید و عاشق ساحل‌های اروپایی هستید، ما به شما ساحل چاف و چمخاله را پیشنهاد می‌کنیم. وصف چمخاله نه در کلمه و نه تصویر نمی‌گنجد و باید به آنجا رفت و آرامش دریا را در کنار شانه‌های سترگ و ایستاده کوهستان با تمام وجود حس کرد. ساحلی که می‌توان ساعت‌ها برروی ماسه‌هایش قدم زد و تنها صدای تلاطم دریا را شنید.

چمخاله در گیلان

چمخاله نگین شهرستان لنگرود و نزدیک‌ترین ساحل آن است. این شهر در ۱۰ کیلومتری شرق آن و ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان واقع شده است. چمخاله بعد از انزلی دومین قطب توریستی گیلان محسوب می شود.

اهالی مهربان و خونگرم چمخاله از لک‌های جلالوند و جاف استان کرمانشاه هستند که گویش آن‌ها لکی است. درآمد اصلی اهالی این شهر از کشاورزی و صیادی است. محصولات کشاورزی این منطقه برنج و هندوانه است.

یکی از دلایل محبوبیت چمخاله رودخانه زیبا و پرآب آن است که در زمان‌های نه چندان دور محل عبور و مرور کشتی‌های روسی و ایرانی بوده است. به چمخاله که سفر کنید تنها دریا نیست که شما را مجذوب خود می‌کند، بلکه طبیعت دل‌انگیز و روح‌نواز، مزارع اطراف ساحل، نزدیکی به کوه‌های لنگرود همه با هم سفری دلنشین را برای شما رقم می‌زنند. همچنین ساحل چمخاله مناسب تفریحاتی از قبیل قدم زدن کنار ساحل، قایق‌سواری، اسب‌سواری، شنا و کوهنوردی است.

چه زمانی به چمخاله برویم؟

در تمام فصول سال، چمخاله زیبایی‌هایی برای نمایش دادن به مسافرانش دارد. اما نیمه‌ دوم بهار و تابستان، زمان بهتری برای سفر به این شهر و همین‌طور شنا هستند. اگر در این فصل به چمخاله می‌روید حتما لباس‌های خنک، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و تجهیزات مورد نیاز تفریحات مورد علاقه خود را به همراه داشته باشید.

در چمخاله کجا اقامت داشته باشیم؟

در چمخاله به هیچ وجه نگران اقامت نباشید. هتل‌های بسیار مناسب و مجهزی در این منطقه برای رفاه مسافران ساخته شده که به راحتی می‌توانید یکی از آن‌ها را برای هر چند شب که بخواهید انتخاب کنید و با خیالی آرام به تفریح و گردش بپردازید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.