چگونه ابروهای پرپشت داشته باشیم؟

متاسفانه گاهی پیش می‌آید که ابروها حالت طبیعی خود را ازدست می‌دهند و بعضی قسمت‌های آن‌ها خالی می‌شود.اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان رشد ابرو و موها را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت. در این مطلب این راه‌ها را معرفی خواهیم کرد.

چرا ابروها کم‌پشت می‌شوند؟

عواملی مانند کندن ابرو، بالا رفتن سن، کمبود برخی مواد مغذی مانند ویتامین D و B12 و غیره، مشکلات تیروئیدی، ریزش ابرو بخاطر آلوپسی، اختلال هانسن، اگزما، شیمی درمانی، بیهوشی عمومی و جراحی، بارداری و زایمان، استرس بیش از حد، عوارض جانبی دارو و زائده پوست باعث ریزش ابرو و جلوگیری از رشد ابرو می‌شوند.

روش‌های خانگی برای درمان کم‌پشتی ابرو و رشد ابرو

استفاده از موچین را متوقف کنید

اولین درمان خانگی در این لیست نکاتی در مورد نحوه رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی است. یکی از بهترین راه‌های حفظ رشد ابرو عدم استفاده از موچین است تا زمانی که ضخامت مورد نظر را به دست آورید.

شما فقط می‌خواهید موهایی را که خارج از ابروهای شما رشد می‌کنند بیرون بکشید، اما ممکن است به‌طور تصادفی ابروهای اصلی خود را بیرون بکشید. ۶ الی ۸ هفته طول خواهد کشید تا ابروها رشد کنند، پس صبور باشید.

حذف سلول‌های مرده پوست

حذف سلول‌های مرده، همیشه یک گام بسیار مهم در روند مراقبت از پوست است. سلول‌های مرده پوست، می‌توانند خشکی بر روی پوست ابرو ایجاد کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند یک لایه سخت پوست ایجاد کنند این باعث می‌شود که ابروهای جدید برای رشد دشواری داشته باشند.

شما می‌توانید به طور کامل از محصولات مورد استفاده برای حذف سلول‌های مرده پوست صورت استفاده کنید یا این کار را فقط برای ابرو انجام دهید. با این حال، بهتر است از یک اسفنج یا برس نرم برای انجام این کار استفاده کنید.

تغذیه‌ای برای رشد ابرو

این درمان یکی از راهنمایی‌های کمی متداول‌تر در مورد نحوه رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی است. اگر رژیم غذایی شما فاقد ویتامین‌ها و مواد مغذی باشد، همانطور که بدن شما نیاز دارد سالم باشد، این می‌تواند ابروها را نیز در بربگیرد.

برای داشتن بدن سالم، شما نیاز به یک رژیم مغذی دارید. برای داشتن ابروهای ضخیم نیز، بدن شما نیاز به مواد مغذی دارد که مکمل‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند.

پرپشت شدن ابرو با روغن کرچک

روغن کرچک از بذر کاستور استخراج می‌شود و به عنوان روغن معجزه‌گر شناخته می‌شود. این روغن سطح رطوبت بالا را فراهم می‌کند که باعث می‌شود موها سالم و نرم شوند در نتیجه، ابرو ضخیم‌تر و بلندتر می‌شود.

علاوه بر این، روغن کرچک به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و باعث افزودن مواد مغذی به ریشه‌های مو می‌شود چون سیلیکون، الکل و افزودنی‌های شیمیایی در این روغن طبیعی وجود ندارد، می‌توان آن را علاوه بر رشد ابرو برای منطقه دور چشم نیز استفاده کرد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.