سفیدکننده طبیعی پوست شما

لیموترش میوه پرفایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی برای پوست دارد. برای شناخت مهم‌ترین خواص و فواید لیموترش در این مطلب با ما همراه باشید.

فواید لیموترش برای پوست چیست؟

مرطوب‌کننده و روشن‌کننده

چند قطره آب نارگیل را با آبلیمو مخلوط کنید. نارگیل، پوست شما را مرطوب و لیمو هم آن را تمیز و روشن خواهد کرد.

سفیدکننده زانو و آرنج

پاتریس کلمن، می‌گوید: اگر آرنج‌ها و زانوهای شما تیره شده‌اند، آن‌ها را با نصف یک لیمو مالش دهید. مانند یک معجزه جادو می‌کند!

درمان جوش‌های سرسیاه از فواید لیموترش

ممکن است باورش سخت باشد، اما به‌دلیل آنکه لیمو ضدباکتری است، می‌تواند به درمان آکنه کمک کند. فقط کافی است یک لیمو را ببرید، آب آن را بگیرید و روی صورت خود بمالید. قبل از آنکه متوجه شوید، جوش‌های سرسیاه شروع به محو شدن می‌کنند.

دستمال پاک‌کننده

بکی استورم، بنیانگذار StormSister Spatique می‌گوید: من دوست دارم که چند قطره آبلیمو و اسانس درخت چای را با حدود ۲۰۰ میلی‌گرم آب مقطر مخلوط کنم. من آن را به‌عنوان یک تونر یا برای استفاده با پدهای پنبه‌ای، به‌عنوان یک دستمال مرطوب‌کننده برای پوست مشکل‌دار توصیه می‌کنم.

روشن‌کننده پوست از فواید لیموترش

لیمو، سرشار از ویتامین C و اسیدسیتریک است، بنابراین اگر به‌مدت طولانی از لیمو استفاده کنید، می‌تواند به درخشان و روشن کردن پوست شما کمک کند. دکتر مارینا پردو، متخصص پوست می‌گوید که ویتامین C، یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده برای بی‌اثر کردن رادیکال‌های آزاد و افزایش تولید کلاژن است.

این بدان معنا است که می‌تواند به روشن کردن لکه‌های سن، لکه‌های تیره یا پوستی که بیش‌ازحد برنزه شده کمک کند. ولی به‌یاد داشته باشید که هنگام استفاده از آبلیمو روی پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا مرکبات می‌توانند پوست شما را نسبت به اشعه‌های UV حساس‌تر کنند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.