روش تست عینک آفتابی اصل با موبایل

یکی از کاربردهای جالبی که برای بعضی از گوشی‌های تلفن همراه در نظر گرفته شده است، امکان تشخیص تقلبی بودن عینک اصل از تقلبی است که شاید شما هم دوست داشته باشید با این کاربرد بیشتر آشنا شوید و بتوانید خیلی راحت کیفیت عینک‌های آفتابی را تشخیص دهید…

استفاده از عینک آفتابی با قدرت محافظتی ۱۰۰ درصدی در برابر اشعه‌های UVA و UVB در زمانی که شما بیرون از محیط سرپوشیده و در معرض نور آفتاب هستید، یکی از ضروری‌ترین کارها برای محافظت از چشم‌ها و بینایی آن‌هاست. چشم‌ها ممکن است در برابر اشعه آفتاب به بیماری‌های مختلفی مانند گلوکوم، کاتاراکت و… مبتلا شوند و همچنین سوزش و درد ناشی از تابش که از اولین علایم آزاردهنده تاثیر این اشعه‌هاست.

برای تشخیص اصل و تقلبی بودن یک عینک، راه‌های زیادی وجود دارد. اولا اینکه شما باید بدانید یک عینک استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. عینک آفتابی استاندارد، باید دارای قدرت محافظتی ۱۰۰ درصدی در برابر اشعه UV  داشته باشد تا از تابش و تاثیر نور ماورالبنفش بر چشمان شما جلوگیری کند. امکان تشخیص این ویژگی فقط از طریق دستگاه‌های تشخیص نور UV امکان دارد که برای این منظور باید از مراکز معتبر و دارای چنین دستکاه‌هایی خرید کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

اما ویژگی دیگر که خیلی اهمیت دارد (البته نه به اندازه UV پروتکشن)، پلاریزه بودن یک عینک است که به داشتن دید بهتر در محیط‌های پرنور و پرتابش کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که در جاده‌های بیابانی رانندگی کرده‌اند و یا در دریا مسافرت کرده‌اند و همچنین محیط‌های کوهستانی و برفی، از تابش و انعکاس شدید نور خورشید در این مناطق بسیار اذیت شده‌اند.

ویژگی پلاریزه بودن دقیقا در همین مواقع به دردتان می‌خورد و البته در محیط‌های دیگر هم می‌تواند از تابش امواج مزاحم و اضافی جلوگیری کند.پلاریزه بودن یک عینک از ویژگی‌های مهم آن است که به دید بهتر در روز کمک می‌کند. این خاصیت در یک عینک، باعث می‌شود انعکاس نور و تابش از سطوح حذف شود و به چشم نرسد.

عینک پلاریزه نوری را که در جهت لایه محافظتی پلاریزه خودش است را دریافت می‌کند و بقیه تابش‌ها با زاویه متفاوت را دفع می‌کند و به همین خاطر انعکاس و تابش نور از همه طرف قطع می‌شود و اشیا کاملا قابل دیدن می‌شوند.

تشخیص عینک پلاریزه اصل از تقلبی

معمولا عینک‌های آفتابی روی خودشان برچسب پلاریزه بودن را دارند که به هیچ عنوان نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. برای تشخیص پلاریزه بودن یک عینک، یک امتحان ساده وجود دارد.

۱- گوشی موبایل را روشن کنید.

۲- یکی از لنزهای عینک مورد نظرتان را در مقابل صفحه موبایل قرار دهید به طوری که انگار آن را به چشم زده‌اید، باید سمت داخلی عینک رو به چشمتان باشد و سمت بیرونی رو به صفحه موبایل باشد.

۳- خیلی آرام عینک یا گوشی موبایل را ۹۰ درجه بچرخانید.

۴- اگر تصویری که مشاهده می‌کردید، از لحاظ رنگ و روشنایی هیچ تغییری نکرد، این عینک پلاریزه نیست و اگر رنگ‌ها و روشنایی آن تیره‌تر و یا حتی به طور کامل مسدود شد، عینک پلاریزه و اصل است.

روش تست عینک آفتابی اصل با موبایل

این آزمایش را بدون موبایل هم می‌توانید انجام دهید. در واقع موبایل در اینجا به عنوان یک سطح پرتابش در نظر گرفته شده است، نه یک وسیله ضروری برای تشخیص پلاریزه بودن!

با یکی از لنز‌های عینک به یک سطح پرتابش و پرنور مانند کاپوت یک ماشین نگاه کنید و بعد به آرامی لنز عینک را ۹۰ درجه بچرخانید. اگر عینک پلاریزه باشد، باید نور و روشنایی که از لنز عبور می‌کند، به شدت افت کند.

منبع: زیبامون

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.