دالان بهشت، رویایی‌ترین جنگل ایران

با ما همراه باشید تا با جنگل دالخانی در رامسر آشنا شوید. در این جنگل می‌توانید از رانندگی درمیان تونل رویایی، از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز لذت ببرید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز هستند، با آرامش مطلق سپری کنید و حتی سوژه‌های ناب عکاسی طبیعت را شکار کنید.

جنگل دالخانی در رامسر

جنگل دالخانی یکی از جاذبه‌های دیدنی رامسر است. این جنگل زیبا با وسعتی حدود ۶۰۰ هزار مترمربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر در استان مازندران قرار دارد. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچک خان آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر ختم می‌شود.

دسترسی به جنگل دالخانی

برای دسترسی به جنگل دالخانی ابتدا باید از راه زمینی یا ریلی، خود را به رامسر برسانید و به‌سمت شرق رامسر و جاده رامسر تنکابن بروید تا به سه‌راهی جنت رودبار (کیلومتر ۷ جاده رامسر تنکابن) برسید. پس از رسیدن به این سه‌راهی باید سمت راست را در پیش بگیرید تا به‌جاده ییلاقی جنت رودبار برسید. این جاده جنگلی شیب‌دار است و قبل از ورود به آن باید از سلامت خودرو مطمئن شوید.

در ضمن اگر تمایلی به استفاده از خودروی شخصی ندارید، می‌توانید از رامسر یا سادات‌شهر برای جنگل دالخانی تاکسی بگیرید.

چرا باید از جنگل دالخانی دیدن کنیم؟

درختان و پیچ‌‌های جاده جنگل دالخانی در بیشتر نقاط دالان‌های سبز شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده‌اند. این جاده جنگلی همچون جاده اسالم به خلخال، جاده‌های جنگلی دوهزار و سه هزار وجاده جنگلی گیسوم، جزو زیباترین جاده‌های جنگلی ایران محسوب می‌شود.

در ضمن در دالان بهشت می‌توانید شاهد دریاچه‌ای در جنگل، دریای ابر و آبشاری زیبا در نزدیکی گرسماسر باشید. جنگل دالخانی یا دالیخانی علاوه بر اینکه مکان بکری برای پیاده‌روی و کمپ زدن است، با ارتفاع ۸۰۰ متر، جنگلی نیمه مرتفع به شمار می‌رود و برای علاقه‌مندان به کوهنوردی در جنگل گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. این جنگل نسبت به سایر جنگل‌های ایران چندان با زباله آلوده و زشت نشده است و به همین دلیل می‌توانید شاهد چهره زیباتری از طبیعت جنگلی باشید. به شما توصیه می‌کنیم در سفر به رامسر این جاذبه گردشگری فوق العاده را از دست ندهید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.