خواص گندم برای سلامتی و افزایش عمر!

موادغذایی حاصل از گندم، کاربرد فراوانی دارند. از جمله این موادغذایی ماکارونی، بیسکویت، شیرینی، نان و کیک است. در این مطلب با خواص گندم برای سلامتی آشنا خواهید شد.

خواص گندم برای سلامتی

چاقی

گندم برای کسانی که قصد تثبیت وزن دارند، مناسب است. مصرف گندم به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

سوخت و ساز

غلات کامل مثل گندم، اختلالات سوخت و ساز را برطرف می‌کنند. موادغذایی ناسالم سبب ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. در حالی که چربی‌های مفید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. تمامی این فرایندها در بهبود سوخت و ساز موثر هستند.

دیابت و گندم

مصرف گندم با منیزیم موجود در آن، سبب تعادل قند خون می‌شود. افراد مبتلا به دیابت، می‌توانند از منابع خوشمزه گندم مصرف کنند.

التهاب

پیش‌گیری از التهاب یکی از فواید مصرف گندم است. چغندر و اسفناج نیز این خاصیت را دارند. برای کاهش دردهای روماتیسم، می‌توان از گندم کمک گرفت. گندم مانع بروز پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و آلزایمر می‌شود.

معده و روده

سبوس گندم دارای فواید بی‌نظیری است. گندم با داشتن سبوس، از ترشح اسید صفرا و سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

سرطان

سبوس گندم عاملی ضدسرطان است که مانع سرطان سینه می‌شود. شما با مصرف سبوس گندم، از سرطان سینه در امان خواهید بود. گندم ترشح هورمون‌های اضافی و خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

فیبر موجود در گندم سبب پیش‌گیری از سرطان سینه می‌شود. برای جلوگیری از سرطان سینه، گندم را در دوران یائسگی مصرف کنید.

 آسم کودکان

امروزه آسم در کودکان شایع شده است. شانس ابتلا به آسم در کودکان با مصرف گندم، کاهش می‌یابد. گندم منیزیم و ویتامین‌های متنوعی دارد. این ترکیبات در پیش‌گیری از آسم موثر است.

بیماری های قلبی و عروقی

گندم، توت، آجیل و سبزیجات ترکیبات مفیدی برای قلب دارند. این مواد گیاهی، سبب کاهش ریسک بیماری‌های قلبی می‌شود.

مصرف غلات کامل مانند نان گندم، یکی از راه‌های پیش‌گیری از حمله قلبی است. گندم با فیبر فراوان، سبب کاهش فشار خون می‌شود. ویتامین ب و منیزیم در گندم، احتمال حمله قلبی را کاهش می‌دهند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.