خواص فلفل سیاه برای سلامتی و تناسب اندام

خواص فلفل سیاه برای سلامتی بسیار زیاد است. فلفل سیاه حاوی آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، زینک (روی)، کروم، ویتامین A، ویتامین C و سایر مواد مغذی است. بهترین زمان برای افزودن فلفل سیاه به غذا، در اواخر زمان پخت است. زیرا افزودن زودهنگام فلفل سیاه موجب تبخیر شدن روغن‌های فرار می‌شود و عطر و طعم آن را کاهش می‌دهد. در این مطلب با خواص فلفل سیاه بیشتر آشنا می‌شویم.

معجزه خواص فلفل سیاه برای سلامتی و تناسب اندام

افزایش جذب مواد مغذی

پیپرین موجود در فلفل سیاه قابلیت جذب مواد مغذی مختلف مانند ویتامین‌های A و C، سلنیم، بتاکاروتن و … را افزایش می‌دهد و به حفظ سلامتی فرد کمک می‌کند.
به‌عنوان‌مثال محققان دریافته‌اند پیپرین میزان جذب کورکومین موجود در زردچوبه را تا ۲۰ برابر افزایش می‌دهد. کورکومین در مبارزه با سرطان، عفونت‌ها و درمان التهاب مؤثر است.

بهبود گوارش

فلفل سیاه با تحریک جوانه‌های چشایی به افزایش ترشح اسید هیدروکلریک از معده کمک می‌کند. جالب است بدانید کمبود اسید هیدروکلریک در معده به‌مراتب مشکلات گوارشی بیشتری نسبت به مقدار اضافی آن، به بار می‌آورد.
فلفل سیاه با تسهیل گوارش موجب تسکین مشکلاتی مانند کولیک، نفخ، سوء‌هاضمه و یبوست می‌شود. همچنین فلفل سیاه به‌واسطه‌ی خواص ضد باکتری‌اش در درمان بیماری‌های روده‌ای ناشی از باکتری‌ها نیز مؤثر است.

افزایش اشتها

فلفل سیاه علاوه بر تاثیری که در عطر و طعم غذاها و کمک به گوارش دارد، می‌تواند موجب افزایش اشتها نیز بشود. تحقیقات نشان داده‌اند فلفل سیاه با تحریک حس بویایی، به افزایش اشتها کمک می‌کند. این ویژگی فلفل سیاه را به یک درمان عالی برای بی‌اشتهایی تبدیل کرده است.

کمک به کاهش وزن

کمک به کاهش وزن از خواص فلفل سیاه است. اگرچه فلفل سیاه می‌تواند باعث افزایش اشتها شود، ولی درعین‌حال می‌تواند راهی برای کاهش وزن نیز باشد. لایه‌ خارجی دانه‌ فلفل سیاه حاوی فیتونوترینت‌هایی است که در شکستن سلول‌های چربی موثرند. فلفل سیاه با افزایش سوخت‌وساز به سوزاندن کالری کمک می‌کند.

دارای خاصیت ضد نفخ

فلفل سیاه یک داروی ضد نفخ است و موجب کاهش گازهای معده می‌شود و به جلوگیری از تشکیل آن‌ها کمک می‌کند.
اگر از گاز معده و مشکل نفخ رنج می‌برید، بهتر است در غذاهای خود به‌جای پودر چیلی یا سایر فلفل‌ها، از فلفل سیاه استفاده کنید.
برای کاهش دردهای ناشی از تجمع گازها می‌توانید، روغن فلفل سیاه را با روغن حامل ترکیب کنید و شکم‌ خود را با آن ماساژ بدهید.

مبارزه با سرطان و پیشگیری از بیماری‌ها

فلفل سیاه با خواص آنتی‌اکسیدانی‌اش در مبارزه با سرطان مخصوصا سرطان روده بزرگ و سرطان سینه مفید است. بر اساس مطالعات انجام‌گرفته، مشاهده شد فلفل سیاه با خواص خود مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. همچنین پلی‌فنل موجود در فلفل سیاه، از بدن در برابر علائم فشارخون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی محافظت می‌کند.

کمک به درمان افسردگی

عمل کردن مانند یک داروی طبیعی ضدافسردگی از خواص فلفل سیاه است. پیپرین موجود در فلفل سیاه با افزایش تولید سروتونین همچون یک داروی ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند. سروتونین یک پیام‌رسان عصبی ضروری برای تنظیم حال روحی افراد است. کمبود سروتونین می‌تواند از عوامل افسردگی باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.